Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergi?


Amig0
 Share

Recommended Posts

Nei det går ikke. Som med hun jeg hadde. Hun var allergisk mot ALT unntatt kylling. Skulle jeg ha prøvet meg frem hadde hun vært død lenge før vi hadde funnet ut hva. I tillegg til mat var hun allergisk mit alle typer midd og støv osv. Vevsprøver viste dette og dermed kunne vi starte behandlinger. Nå ble nå hun dødssyk likevel, til tross for behandling, (etter en periode med noe forbedring), men det hadde med alvorlighetsgrad å gjøre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er enig i at man bør ta nødvendige tester. Men akkurat her blir jeg litt forvirret over utsagnet ditt. For ren kylling er vel det de aller fleste anbefales å starte med, når de bruker elimineringsmetoden, rett og slett fordi kylling er noe mange tåler. I såfall hadde dere jo hatt hunden på et for den tålte, og merket at den reagerte så snart andre ting ble introdusert. Man tester jo ikke i hytt og gevær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøve aller først (jeg skjønner ikke hvorfor noen vil "pine" en hund gjennom elimineringsdietter i flere mnd først, en hund er oftere allergisk mot ting enn mot mat) man kan gjerne drive med elimineringsmetoden samtidig som man venter på svar på blodprøven. Og disse nåtidens blodprøver skal være ganske sikre og gi en god pekepinn på hva hunden er allergisk mot. Så setter man inn tiltak når man har fått svar på den, er det lagermidd fryser man enten tørrföret eller förer rått f.eks. Er det støvmidd vasker og støvsuger man ofte f.eks, er det pollen og gress lar man ikke hunden være uten i hagen rett etter gressklipping f.eks.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man bør ta nødvendige tester. Men akkurat her blir jeg litt forvirret over utsagnet ditt. For ren kylling er vel det de aller fleste anbefales å starte med, når de bruker elimineringsmetoden, rett og slett fordi kylling er noe mange tåler. I såfall hadde dere jo hatt hunden på et for den tålte, og merket at den reagerte så snart andre ting ble introdusert. Man tester jo ikke i hytt og gevær. :)

Hun reagerte også på støv, midd med mer. Så hun ble ikke FRISK av å kutte ut alt annet enn kylling. Hun ble et lite hak bedre. Men aldri frisk.

Og mange mener kylling er blandt det som hunder oftest reagerer på. Så der strides de lærde tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Blodprøve aller først (jeg skjønner ikke hvorfor noen vil "pine" en hund gjennom elimineringsdietter i flere mnd først, en hund er oftere allergisk mot ting enn mot mat) man kan gjerne drive med elimineringsmetoden samtidig som man venter på svar på blodprøven. Og disse nåtidens blodprøver skal være ganske sikre og gi en god pekepinn på hva hunden er allergisk mot. Så setter man inn tiltak når man har fått svar på den, er det lagermidd fryser man enten tørrföret eller förer rått f.eks. Er det støvmidd vasker og støvsuger man ofte f.eks, er det pollen og gress lar man ikke hunden være uten i hagen rett etter gressklipping f.eks.

Er en hund så hardt rammet at det er på nærheten til pining av hund, settes hunden såklart på medisinering først og fremst.

Forstår faktisk ikke hva det er du mener, hvor lang tid tar det ikke å få svar på prøvene, da? Det vanligste er vel å sende inn til Baddakys såvidt jeg har forstått, og regner med det tar hvertfall noen uker det og.

Å starte med en proteinkilde hunden ikke har blitt utsatt for tidligere, som elemineringsmetoden burde gå ut på, er rimelig sikker. Dvs. er det garantert at det IKKE er den maten som har fått hunden til å reagere frem til nå som man starter med. Såklart kan hunden være allergisk mot den (attpåtil), men dersom ikke, merker man jo fort en bedring på hunden om det er snakk om fôrallergi.

Gjør man ikke det, hadde jeg alt her tatt utgangspunkt i at midd er problemet faktisk, og sett om både skylling/bading av hund sammen med strengt regime i hjemmet, og hvor hunden ligger, hjalp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hund så hardt rammet at det er på nærheten til pining av hund, settes hunden såklart på medisinering først og fremst.

Forstår faktisk ikke hva det er du mener, hvor lang tid tar det ikke å få svar på prøvene, da? Det vanligste er vel å sende inn til Baddakys såvidt jeg har forstått, og regner med det tar hvertfall noen uker det og.

Å starte med en proteinkilde hunden ikke har blitt utsatt for tidligere, som elemineringsmetoden burde gå ut på, er rimelig sikker. Dvs. er det garantert at det IKKE er den maten som har fått hunden til å reagere frem til nå som man starter med. Såklart kan hunden være allergisk mot den (attpåtil), men dersom ikke, merker man jo fort en bedring på hunden om det er snakk om fôrallergi.

Gjør man ikke det, hadde jeg alt her tatt utgangspunkt i at midd er problemet faktisk, og sett om både skylling/bading av hund sammen med strengt regime i hjemmet, og hvor hunden ligger, hjalp på.

Det vanligste er ikke å sende inn til Baddakys, det er like vanlig å ta en Spot test som sendes til Tyskland eller England. Tar ca 3-4 uker å få svar. Man kan jo ikke starte med medisinering hvis man er på elimineringsdietten, så for meg så kommer blodprøve i første rekke, så kan man samtidig begynne med elimineringsdietten også kan man starte med medisinering når blodprøven har kommet tilbake (hvis den kommer tilbake positiv, hvis den er negativ må man bare fortsette med elimineringsmetoden)

Red: Du får det til å høres så eklelt ut med eliminerings metoden, bare prøv ditten og datten så ser du fort om det funker. Det er nok ikke helt sånn det fungerer, det tar tiiid, lang tid. Og det er fryktelig kjedelig å se på at hunden klør seg mens du prøver det ene proteinet etter det andre. Så derfor blodprøve først (samtidig med dietten) for det er fryktelig kjedelig å ha brukt 6 mnd på en diett når hunden har støvmidd allergi liksom :P

Endret av Stine
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er ikke å sende inn til Baddakys, det er like vanlig å ta en Spot test som sendes til Tyskland eller England. Tar ca 3-4 uker å få svar. Man kan jo ikke starte med medisinering hvis man er på elimineringsdietten, så for meg så kommer blodprøve i første rekke, så kan man samtidig begynne med elimineringsdietten også kan man starte med medisinering når blodprøven har kommet tilbake (hvis den kommer tilbake positiv, hvis den er negativ må man bare fortsette med elimineringsmetoden)

Red: Du får det til å høres så eklelt ut med eliminerings metoden, bare prøv ditten og datten så ser du fort om det funker. Det er nok ikke helt sånn det fungerer, det tar tiiid, lang tid. Og det er fryktelig kjedelig å se på at hunden klør seg mens du prøver det ene proteinet etter det andre. Så derfor blodprøve først (samtidig med dietten) for det er fryktelig kjedelig å ha brukt 6 mnd på en diett når hunden har støvmidd allergi liksom :P

litt ot, men hva er ca pris på en allergitest? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Det vanligste er ikke å sende inn til Baddakys, det er like vanlig å ta en Spot test som sendes til Tyskland eller England. Tar ca 3-4 uker å få svar. Man kan jo ikke starte med medisinering hvis man er på elimineringsdietten, så for meg så kommer blodprøve i første rekke, så kan man samtidig begynne med elimineringsdietten også kan man starte med medisinering når blodprøven har kommet tilbake (hvis den kommer tilbake positiv, hvis den er negativ må man bare fortsette med elimineringsmetoden)

Red: Du får det til å høres så eklelt ut med eliminerings metoden, bare prøv ditten og datten så ser du fort om det funker. Det er nok ikke helt sånn det fungerer, det tar tiiid, lang tid. Og det er fryktelig kjedelig å se på at hunden klør seg mens du prøver det ene proteinet etter det andre. Så derfor blodprøve først (samtidig med dietten) for det er fryktelig kjedelig å ha brukt 6 mnd på en diett når hunden har støvmidd allergi liksom :P

Og du får det til å høres så enkelt ut med å bare teste, og så fungerer det alltid. Jeg velger å stole på han veterinæren som faktisk eier flere steder i tillegg til det jeg har hørt fra flere andre, om at det IKKE alltid er så enkelt, og at han ikke anbefaler det, men denne metoden hvertfall først. Allergi er som regel ikke bare-bare uansett.

Som sagt, blir ikke hunden bedre etter første kilde (som hunden aldri skal ha vært utsatt for tidligere), burde man allerede her ta tiltak for å redusere midd, både i hjemmet og maten til hunden, for å se om det gir bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener hun skal bytte dyrlege osv; det er helt vanlig prosedyre å utelukke fôrallergi først, før man tar blodprøver for å lete etter andre allergiårsaker som f.eks støvmidd og pollen. Selvfølgelig vil man utelukke demodex aller først, men denne har ofte typiske mønstre/områder den angriper på kroppen, og stemmer ikke dette med pasienten er det ikke alltid nødvendig å ta et hudskrap.

Du skriver at du byttet til et annet fôr, og at kløen forsvant mens hunden fikk kortison. Det er nettopp det kortisonen gjør, den demper kroppens allergiske reaksjoner og fjerner derfor symptomene. Når kuren er over, kommer kløen tilbake - dessverre. All ros og creds til dere som råforer eller fôrer med vom&hundemat. Jeg tror at mange hunder drar god nytte av dette. Men har du en hund som man mistenker fôrallergi hos, bør man gjennomgå en eliminasjonsdiett for å få dette stadfestet/avkreftet. Kylling er den hyppigste proteinkilden som forårsaker allergi.

Fôret som selges hos dyrlegen er blitt produsert i en egen fabrikk, på et annet sted enn resten av tørrfôret. Det inneholder hydraliserte proteiner (kjemisk nedbrutt) som er så små at kroppen ikke reagerer på de, eller en eksotisk proteinkilde som f.eks catfish fra afrika/sør amerika. Med mindre du starter import av eksotisk fisk, og tilbereder dette et annet sted enn i ditt eget kjøkken, vil du ikke klare å produsere tilsvarende hundemat hjemme.

Det tar 6-8 uker etter fôrskifte, før alle kroppens celler er påvirket og du dermed kan se et resultat på hud og pels. I den perioden er det derfor viktig at hunden kun får dette fôret og ingen godbiter eller annet snacks, eller har mulighet til å snappe til seg noe den finner på tur. Ser du ingen endring i kløen etter 8 uker, vil dyrlegen starte en mer grundig utredning for å finne årsaken til kløen. :) Dette er bare fordi utvidet allergiscreening er DYRT, og fôrallergi er den enkleste allergien å behandle. Hvis du ønsker å bruke mange tusen på blodprøver med det samme, så kan du selvfølgelig gjøre det samtidig som du starter på dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun reagerte også på støv, midd med mer. Så hun ble ikke FRISK av å kutte ut alt annet enn kylling. Hun ble et lite hak bedre. Men aldri frisk.

Og mange mener kylling er blandt det som hunder oftest reagerer på. Så der strides de lærde tydeligvis.

Har du mulighet til å sende meg en pm med navn på veterinæren som tar disse biopsiene? Vil gjerne høre mer. Foreleseren på NVH som foreleser om allergi kunne ikke gi svar på hvordan de fungerer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener hun skal bytte dyrlege osv; det er helt vanlig prosedyre å utelukke fôrallergi først, før man tar blodprøver for å lete etter andre allergiårsaker som f.eks støvmidd og pollen. Selvfølgelig vil man utelukke demodex aller først, men denne har ofte typiske mønstre/områder den angriper på kroppen, og stemmer ikke dette med pasienten er det ikke alltid nødvendig å ta et hudskrap.

Du skriver at du byttet til et annet fôr, og at kløen forsvant mens hunden fikk kortison. Det er nettopp det kortisonen gjør, den demper kroppens allergiske reaksjoner og fjerner derfor symptomene. Når kuren er over, kommer kløen tilbake - dessverre. All ros og creds til dere som råforer eller fôrer med vom&hundemat. Jeg tror at mange hunder drar god nytte av dette. Men har du en hund som man mistenker fôrallergi hos, bør man gjennomgå en eliminasjonsdiett for å få dette stadfestet/avkreftet. Kylling er den hyppigste proteinkilden som forårsaker allergi.

Fôret som selges hos dyrlegen er blitt produsert i en egen fabrikk, på et annet sted enn resten av tørrfôret. Det inneholder hydraliserte proteiner (kjemisk nedbrutt) som er så små at kroppen ikke reagerer på de, eller en eksotisk proteinkilde som f.eks catfish fra afrika/sør amerika. Med mindre du starter import av eksotisk fisk, og tilbereder dette et annet sted enn i ditt eget kjøkken, vil du ikke klare å produsere tilsvarende hundemat hjemme.

Det tar 6-8 uker etter fôrskifte, før alle kroppens celler er påvirket og du dermed kan se et resultat på hud og pels. I den perioden er det derfor viktig at hunden kun får dette fôret og ingen godbiter eller annet snacks, eller har mulighet til å snappe til seg noe den finner på tur. Ser du ingen endring i kløen etter 8 uker, vil dyrlegen starte en mer grundig utredning for å finne årsaken til kløen. :) Dette er bare fordi utvidet allergiscreening er DYRT, og fôrallergi er den enkleste allergien å behandle. Hvis du ønsker å bruke mange tusen på blodprøver med det samme, så kan du selvfølgelig gjøre det samtidig som du starter på dietten.

Jeg er enig i alt det du sier, men jeg mener dyrlegen burde sett nøyere på hunden før han bare bad meg om å skifte fôr. Han hadde hovne øyne (noe jeg ikke la merke til da, men som synes på bilder fra den tiden).

Ang. elimineringsmetoden, så ville jeg tro at det å gå fra vom & laks til kylling , ville vise om det var laks han reagerte på? Jeg er klar over at kylling er " en jævel" :P.

Nå har det gått 2 uker siden vi var hos dyrlegen (får kanskje i morgen?! :o ) og han klør fremdeles bittelitt, men da smått under armene, på hals og litt i øynene, men jeg ser helt klart en forskjell på 2 uker (ettersom han ikke har noen sår / rifter / hevelser etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dyrlegen jeg har nå , har spesialisert seg på hudsykdommer - Aktiv dyreklinikk på Åneby (Nittedal).

Fikk svar av dyrlege nå, og testene (blodprøver og allergitester) slår ut på noen typer gress og trær, noen typer ugress, husflue og kakerlakk, bygg, kylling, gulrot, mais, svin og lam. Siden han reagerer på kylling og svin, så er det ikke rart han reagerte på Vom og hundemat med laks (inneholder svin) og 100% kylling - vitaminisert..

Så heretter blir det bare tilrettelegging som bare det, deriblandt (selvfølgelig) skifte av fôr :thumbsup:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...