Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Får ikke hunden til å bli stueren!


SannMor
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Chihuahua hanne på 1,5 år. Han markerer inne, vel å merke lite når jeg selv er hjemme, men med engang han blir alene, markerer han på lekene til dattra mi, å bæsjer inne i leketeltet hennes. Dette skjer HVER gang vi forlater huset. Kan ikke ta han med meg heller, for når vi kommer inn i nye hus på besøk, så markerer han å gjør fra seg, selv om han nylig har vært ute...

Nå er jeg så lei av dette, at jeg vet ikke mine arme råd!

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle litt om rutinene dere gjorde dere da han var valp?

Jeg kan også fortelle at dessverre så hadde vi en del småhunder inne da jeg jobbet på en kennel som var "kløppere" til å markere inne. Eiere fortalte ofte at dette også var tilfellet hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fosterhjem for en hannhund i ca samme alder en gang, han var akkurat som du beskriver. Det vi gjorde var å vaske absolutt alt med et middel for å fjerne urinlukt. Når vi var borte ble han plassert på hundesoverommet, med håp om at han ikke skulle markere nært soveplassen sin. Vasket nøye hver gang han markerte likevel. Yngste barnet i huset var da i to-årsalderen, og det var jo dermed masse interessante leker rundt om i huset. Om hannhunden viste interesse for noe som var ungen sitt, ble han avledet med sine egne leker, fikk ros og ble så luftet. Stengte i tillegg alle dører i huset, så han ikke fikk gå som han ville, og noen var alltid i samme rom så han ble holdt øye med. Var han med på besøk andre steder var han alltid i bånd, fikk snuse en gang rundt i huset, og så bedt om å ligge pent, så det var lett å se om han ble urolig - noe som førte til litt mer lufting. Han fikk ikke kjeft om han markerte inne, da han viste tendenser til å være nervøs. Kun masse ros når han var flink ute. Etter en måned hadde han sluttet med alt sånt tull, og fant sitt for-alltid-hjem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke peiling overhodet, og det beste er jo å få trent det bort(har ingen tips ang hvordan). Men jeg har hørt om dette: http://www.petshopgirls.no/html-sider/Boyband.html

Kan det være noe? Jeg vet ikke om det er "dyreplageri" eller om det funker osv, det kan kanskje noen andre svare på? Det er vel kanskje en lettvindt løsning, men hvis dere har prøvd det meste så kan det jo være en midlertidig løsning eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke seperasjonsangst da?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tenker det samme. Høres ut som stress og redsel for å være alene. Google separasjonsangst og alene-hjemme-trening, prøv å finne metoder for å stresse ned hunden din. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...