Henriette Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Ikke sikker på hvor jeg skulle legge denne, så om den ligger fel så kan en moderator flytte den Jeg driver å skal søke om kennel navn, og lurer, er det lov å ha "titler" typ Herr, Fru og Frøken? Eks, Herr Olsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Jeg vet om et par kennelnavn som heter noe med Fru og Frøken - men du har ikke lov til å bruke ditt eget etternavn. Skal jeg være ærlig, synes jeg det er litt rart å se en hannhund som heter Frøken Fjongs Charlie Chaplin, eller en tispe som heter Mister Bombastics Änglagård. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriette Skrevet 14. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Jeg vet om et par kennelnavn som heter noe med Fru og Frøken - men du har ikke lov til å bruke ditt eget etternavn. Skal jeg være ærlig, synes jeg det er litt rart å se en hannhund som heter Frøken Fjongs Charlie Chaplin, eller en tispe som heter Mister Bombastics Änglagård. Ser den, men trooor det jeg har som favoritt funker på både han og tispe:) er ikke et etternavn Tør ikke å skrive det her siden jeg har hørt mange stjeler navn:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Skal jeg være ærlig, synes jeg det er litt rart å se en hannhund som heter Frøken Fjongs Charlie Chaplin, eller en tispe som heter Mister Bombastics Änglagård. Jeg synes ikke det. Mrs Robinson's Benjamin Braddock hadde vært kickass for eksempel. Det er ikke nødvendigvis prefikset som skjønner. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Jeg synes ikke det. Mrs Robinson's Benjamin Braddock hadde vært kickass for eksempel. Det er ikke nødvendigvis prefikset som skjønner. Enig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Men at man ikke kan bruke etternavn - er det helt riktig egentlig? Leja kommer jo fra en kennel der kennelnavn og oppdretters etternavn er identiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100020 Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Men at man ikke kan bruke etternavn - er det helt riktig egentlig? Leja kommer jo fra en kennel der kennelnavn og oppdretters etternavn er identiske. Nå skal ikke jeg være så sikker i min sak, men vår svenske er en Wikstrands og oppdretters etternavn er Strandwik Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Nå skal ikke jeg være så sikker i min sak, men vår svenske er en Wikstrands og oppdretters etternavn er Strandwik Sent from my iPhone using Tapatalk Min kommer fra Weiefors kennel, og oppdretter heter Weiefors til etternavn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100020 Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Min kommer fra Weiefors kennel, og oppdretter heter Weiefors til etternavn. Jeg ikke vite Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Jeg ikke vite Sent from my iPhone using Tapatalk Nope.. Me neither. Får søke litt rundt. Ble nysgjerrig jeg nå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 15. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mars 2014 Jeg synes ikke det. Mrs Robinson's Benjamin Braddock hadde vært kickass for eksempel. Det er ikke nødvendigvis prefikset som skjønner. Nja, da må det brukes ganske lurt, synes jeg, så det blir et tydelig PREFIKS med genetivform, altså et eieforhold. Jeg har sett noen som jeg synes bare er teite... Men jeg er sær på navn, det innrømmer jeg, og det er i grunnen flere kennelnavn rundt omkring som jeg synes er intetsigende eller teite eller dårlige... Uten at jeg skal navngi noen, for det har ikke noe for seg. Men at man ikke kan bruke etternavn - er det helt riktig egentlig? Leja kommer jo fra en kennel der kennelnavn og oppdretters etternavn er identiske. Sverige ligger ikke innunder NKKs regelverk. Regelverk finner dere her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 15. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mars 2014 Åh, da misforstod jeg. Trodde vi snakket om FCI. Synd, for jeg har et etternavn det kunne vært litt kult å bruke i en kennelnavn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts