Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelnavn, fru,frøken, herr?


Henriette
 Share

Recommended Posts

Jeg vet om et par kennelnavn som heter noe med Fru og Frøken - men du har ikke lov til å bruke ditt eget etternavn.

Skal jeg være ærlig, synes jeg det er litt rart å se en hannhund som heter Frøken Fjongs Charlie Chaplin, eller en tispe som heter Mister Bombastics Änglagård.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om et par kennelnavn som heter noe med Fru og Frøken - men du har ikke lov til å bruke ditt eget etternavn.

Skal jeg være ærlig, synes jeg det er litt rart å se en hannhund som heter Frøken Fjongs Charlie Chaplin, eller en tispe som heter Mister Bombastics Änglagård.

Ser den, men trooor det jeg har som favoritt funker på både han og tispe:) er ikke et etternavn :) Tør ikke å skrive det her siden jeg har hørt mange stjeler navn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig, synes jeg det er litt rart å se en hannhund som heter Frøken Fjongs Charlie Chaplin, eller en tispe som heter Mister Bombastics Änglagård.

Jeg synes ikke det. Mrs Robinson's Benjamin Braddock hadde vært kickass for eksempel. Det er ikke nødvendigvis prefikset som skjønner. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at man ikke kan bruke etternavn - er det helt riktig egentlig? Leja kommer jo fra en kennel der kennelnavn og oppdretters etternavn er identiske.

Nå skal ikke jeg være så sikker i min sak, men vår svenske er en Wikstrands og oppdretters etternavn er Strandwik

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være så sikker i min sak, men vår svenske er en Wikstrands og oppdretters etternavn er Strandwik

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min kommer fra Weiefors kennel, og oppdretter heter Weiefors til etternavn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det. Mrs Robinson's Benjamin Braddock hadde vært kickass for eksempel. Det er ikke nødvendigvis prefikset som skjønner. :)

Nja, da må det brukes ganske lurt, synes jeg, så det blir et tydelig PREFIKS med genetivform, altså et eieforhold. Jeg har sett noen som jeg synes bare er teite... :whistle:

Men jeg er sær på navn, det innrømmer jeg, og det er i grunnen flere kennelnavn rundt omkring som jeg synes er intetsigende eller teite eller dårlige... Uten at jeg skal navngi noen, for det har ikke noe for seg.

Men at man ikke kan bruke etternavn - er det helt riktig egentlig? Leja kommer jo fra en kennel der kennelnavn og oppdretters etternavn er identiske.

Sverige ligger ikke innunder NKKs regelverk.

Regelverk finner dere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...