Gå til innhold
Hundesonen.no

Holdes i ro


JanneB.M.

Recommended Posts

Jeg har en greyhoundblanding på litt over året. Hun måtte syes i går, da hun klarte å kutte over blodkar i benet. Hun holdt på å blø ihjel, men vi kom oss til dyrlegen, og de gjorde en god jobb. Nå er problemet at stingene rundt blodkarene kan løsne om hun ikke holdes i ro. Hunden er i fin form den, og vil leke og sprette som vanlig. Noen som har vært i samme situasjon? Hadde jeg hadd bur og hun var vant til dette hadde det jo vært greit. Valpen i huset hjelper jo ikke akkurat til, han byr stadig til lek! :roll: Hunden skjønner jo ikke mye når jeg roper nei, når hun løper etter bamser etc. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. Hvordan fikk hun til det?

Tygge ting kan anbefales,gjerne leverpostei som du smører inni en kong eller lignende slik at hun må jobbe for og få det ut.. Eller så er det ganske effektivt og kaste masse god biter ut over bakken(eller inne) og la henne lete de frem.

Lenge må hun være i ro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun måtte være i ro iallefall de første 24 timene, så til i kveld da. Hun var ute i hagen, åpnet døren og gikk inn, og da oppdaget jeg hun blødde masse fra benet. Var blod overalt, og jeg brukte alle bandasjene og kompresser vi hadde i huset men ingetin stoppet det. Surret to tykke håndklær rundt, men bare sev igjennom de også. Prøvde også med bind, men det funket heller ikke. Jeg har ikke førerkort så ringte vet og spurte om de kunne komme ut til meg, noe de ikke kunne. Fikk tak i noen til slutt som kunne kjøre oss. Hun var helt tørr da vi kom frem til dyrelegen, når vi dro i nakkeskinnet stod det bare der. Men gikk da bra til slutt ,skal prøve rådene dine :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sette henne i band inne? Da blir jo bevegelsesmulighetene hennes begrenset, og hun får ikke mulighet til å løpe etter leker eller leke med den andre. Gi henne noe å tygge på i tillegg.

God bedring til hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja,den jenta den jenta.. :lol:

Eller så driver vel du med klikkert?

kanskje noen enkle øvelser du kan ta der? Vansklige slik at hun må tenke men ikke så hun trenger bruke kroppen så mye?

Lykke til! (regner ikke med det er så enkelt og holde henne i ro?)hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...