JørgenK Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Jeg har kjøpt ett par ganger fiskeolje til hunden i dyrebutikken. De er ganske dyre. Så jeg lurer på om man kan gi vanlig Møllers Tran istedet? De svært få gangene jeg lager fisk hjemme pleier jeg alltid å gi hunden et stykke også. Makrell i tomat spiser jeg deimot ofte. Kan jeg gi hunden dette noen ganger i uka? Kan jeg da kutte ut/ned fiskeolja? Jeg forer med RC tørrfor og noe frossent provit. Siter
Jankaa Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Mener å ha lest at tran inneholder for mye vitamin A for hund. Ikke skyt meg om jeg husker feil. Siter
Pringlen Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Og D.... Fordi det er laget av fiskelever. D og A er fettløselig, og lagres i kroppen. For mye D - vitamin kan gi hunden forgiftning (?) Et forslag til et rimeligere (og kanskje bedre?) alternativ enn fiskeolje, er selolje. V&H, bla. selger dette for en hyggelig pris. Siter
Gjest Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Kan anbefale selolje fra V&H, den har en langt hyggeligere pris Siter
bernertryne Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Du kan også gi variant 25 av v&h, den er med fisk, da slipper du å tilsette olje Siter
Amig0 Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Salfresh - lakseolje , fra Polarol 1 l for 379,- + porto. 5 ml til hunder mellom 30-40 kg. Siter
Pringlen Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Du kan også gi variant 25 av v&h, den er med fisk, da slipper du å tilsette olje Det kan man (og jeg har gjort det i flere år) MEN så begynner man å tenke litt på hvor lurt det er å spise oppdrettslaks hver dag? http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Spiser-aldri-oppdrettslaks-3058672.html#.UxonphHKy00 Siter
Lunatic Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Jeg er litt imot selolje, jeg. Ikke fordi det ikke er bra, men jeg er imot det å drepe sel, og selve måten man gjør det på (ved å hakke den til døde). Jeg ville heller gått for lakseolje eller V&Hs 25 RED: Makrell i tomat er det vel mye salt i? Da ville jeg heller gitt den litt kokt/stekt fisk i ny og ne. Siter
SusanneL Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Både Royal Canin og Provit er tilsatt vitaminer som hunden trenger - så du skal ikke behøve å tilsette noe olje i det hele tatt såfremt ikke hunden har noen spesielle behov/mangler. Får den atpåtil litt fisk av og til, så vil sikkert leve lenge og vel uten noen ekstra tilsetninger til fôret. Susanne Siter
JørgenK Skrevet 7. Mars 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Men er RC og Provit tilsatt fettsyrer fra fisk da? Han har vel egentlig ikke behov for det...bare jeg som ønsker han det lille ekstra Får prøve meg på en slik flaske med selolje fra V&H neste gang jeg da. Takk Siter
Siri Skrevet 7. Mars 2014 Rapporter Skrevet 7. Mars 2014 Men er RC og Provit tilsatt fettsyrer fra fisk da? Han har vel egentlig ikke behov for det...bare jeg som ønsker han det lille ekstra Får prøve meg på en slik flaske med selolje fra V&H neste gang jeg da. Takk Jeg fôrer med Proplan som inneholder laks og har aldri følt noe behov for å tilsette ekstra fiskeolje. Siter
Recommended Posts