Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har startet på prosjekt slalom igjen! :shocked:Video av Dag 1, andre økt.

Dette med innganger er en saga blott, hvordan har dere lært hundene forskjell på vanlig inngang og høyre-inngang? Noe som går 'kjapt' uten hjelpemidler som bøyler osv, ufyret har lært seg slalom gjennom lokking :)

Begynner rett på med avstand sånn at hunden må søke inngangen selv, både hunden på høyre og venstre side. Deretter flytter jeg meg gradvis ett og ett skritt mot venstre og høyre :)

Lykke har deltatt i uoffisiell rekruttklasse I dag (hopp). Ingen store overraskelser når det kom til tempo, det ble som vanlig tut og kjør som endte i disk.

Av gledelige ting tar vi med oss at dommeren ikke er noe å bry seg om, og at startprosedyren ser ut til å være ganske så bra der vi er nå. Avstanden skal økes etterhvert. :)

• Svar 334
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har konkurrert med Maiskornet mitt idag på NKK Bø. Agility 1 liten: 0,13 feil og 1 plass! Hopp 2 liten: 0 feil, 1 plass og napp! er kvalmt stolt av Maisen min idag Sent from my GT-I9300 using Ta

Bronsemerket i agility i boks Flink Fantorang det.

tenkte jeg kunne kjøre i gang denne igjen jeg da! Synes det var en morsom tråd, synd den ikke blir brukt noe særlig lengre? Eller er det kanskje en annen lignende ut som folk bruker? Er relativt ny h

Posted Images

Guest Christine
Skrevet

4 pinner rett slalom forrige onsdag, 6 på søndag, 8 i dag.. Vi må bare kjøre på, skal på kurs på mandag...

Flere hunder som ikke kunne slalom i fjor, ene min blandt annet. Null stress :)

Skrevet

Puh takk for beroligende ord Christine! Da skal jeg kjøre litt mer kvalitet bak slalomen enn nå. ;)

Men greit å kjøre litt intensivt på slalomen. Den er grei å ha i boks uansett.

Jeg kjenner en smule angst for kurset altså, vi har jo kun trent agility siden mai. :innocent:

Guest Christine
Skrevet

Puh takk for beroligende ord Christine! Da skal jeg kjøre litt mer kvalitet bak slalomen enn nå. ;)

Men greit å kjøre litt intensivt på slalomen. Den er grei å ha i boks uansett.

Jeg kjenner en smule angst for kurset altså, vi har jo kun trent agility siden mai. :innocent:

Ikke noe å ha en smule angst for :D I fjor hadde jeg hatt terven i kun 3 mnd før kurset, og jeg fikk mange gode tips tilpasset vårt nivå :ahappy:
Skrevet

Så bra :) satser på det samme i år :) hun er i det minste en oppegående hund ;) verre med føreren innimellom haha

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Slalom på "feil" side begynner å løsne! :D Strevd og gitt opp flere ganger, men tenkte å gi det et siste forsøk - heldigvis! Noen ganger har han masse fart igjennom, andre ganger bråstopper han litt sånn "wtf?!" midt inni, men fortsetter så fort han får feedback på at han gjør rett :P

Skrevet

Reiste til Fjellangerhallen å trente litt nå i kveld, vi var bare to stk så glemte helt å filme.

Harly har fått jobbet med svinger, hinderdiskriminering og stigefelt.

Lykke har fått jobbet med vippe og stigefelt, slalom (7 av 8 riktig!),samt litt enkel handling og svinger. Veldig fin trening :ahappy:

• Like 1
  • 2 months later...
Skrevet

Ikke akkurat "dagens" men denne uken har flydd så jeg glemte helt filmen! 

Fine Harlyen min :ahappy: 

https://youtu.be/S-qmPEKWdAA

Så flink du er til å ligge foran! Kjempefint løp :ahappy:

Jeg har bestemt meg for at Keo og jeg skal ta opp agilityen og forhåpentligvis starte i april igjen på Melsom. Innen den tid burde vi finne oss et ordentlig sted å trene, for banen vi har tilgjengelig har én tunnel, ingen hjul eller mur og feil slalom og manglende lengde. Som vises at vi mangler i treningen, vistes veldig godt ved Lista at dette var tingene han var mest variable på.

Men tunnelsug! Noen som har enkle kombinasjoner man kan øve på å ta rett inngang? :)

• Like 1
Skrevet

Så flink du er til å ligge foran! Kjempefint løp :ahappy:

Jeg har bestemt meg for at Keo og jeg skal ta opp agilityen og forhåpentligvis starte i april igjen på Melsom. Innen den tid burde vi finne oss et ordentlig sted å trene, for banen vi har tilgjengelig har én tunnel, ingen hjul eller mur og feil slalom og manglende lengde. Som vises at vi mangler i treningen, vistes veldig godt ved Lista at dette var tingene han var mest variable på.

Men tunnelsug! Noen som har enkle kombinasjoner man kan øve på å ta rett inngang? :)

Takk!

Han er en drøm å gå med med, veldig førermyk men samtidig også selvstendig nok på avstand :)

Skrevet

Ikke akkurat "dagens" men denne uken har flydd så jeg glemte helt filmen! 

Fine Harlyen min :ahappy: 

https://youtu.be/S-qmPEKWdAA

Wow! Nydelig!

Her har det ikke kommet noen oppdateringer for jeg har ikke fått trent siden juni. :(
Syk hund... men tenkte vi skal prøve litt smått igjen snart. :)

Skrevet

Wow! Nydelig!
Her har det ikke kommet noen oppdateringer for jeg har ikke fått trent siden juni. :(
Syk hund... men tenkte vi skal prøve litt smått igjen snart. :)

Tusen takk :)

God bedring  til voffsen! 

Skrevet

Tusen takk :)

God bedring  til voffsen! 

Takk, kloløsning som ser ut til å endelig komme under kontroll nå... men ser ikke ut til at det har tenkt til å gi seg. Men han viser ingen tydelig tegn til smerte tross noen ganske blottede nerver, så tenkte som sagt å prøve litt agility igjen. :)

• Like 1
Guest Christine
Skrevet

Hatt knallbra økt med settervimsen! Fikk til noen greie utsendinger rundt hinder, naila noen blindbytter, kunne løpe godt fra han uten at han droppet hinder OG han hadde noen flotte og raske høyreslalomer uten feil :ahappy: Nå gleder jeg meg til Norsk Vinner og NO! 

Siste treningsøkt på han på en stund, da han alltid får treningsfri uka før konkurranse, så der var godt med en slik generalprøve.

Skrevet

Hatt knallbra økt med settervimsen! Fikk til noen greie utsendinger rundt hinder, naila noen blindbytter, kunne løpe godt fra han uten at han droppet hinder OG han hadde noen flotte og raske høyreslalomer uten feil :ahappy: Nå gleder jeg meg til Norsk Vinner og NO! 

Siste treningsøkt på han på en stund, da han alltid får treningsfri uka før konkurranse, så der var godt med en slik generalprøve.

Så bra!? Lykke til på begge!

Haha, om jeg hadde gitt Luiz 1 uke treningsfri før konkurranse, så er jeg redd det koker? Vi trente i går, skal trene i morgen og fredag, og har konkurranse lørdag. 

Gårsdagenstrening var gøy. Balanserer Luiz på en veldig tynn linje mellom stress og galskap. Avstandsbelønning får han til å ta av, og fungerte gull på siste konkurranse. Så håper og tror ikke at det bikker over i galskap. Han er en kooiker, ingen BC?

Guest Christine
Skrevet

Så bra!? Lykke til på begge!

Haha, om jeg hadde gitt Luiz 1 uke treningsfri før konkurranse, så er jeg redd det koker? Vi trente i går, skal trene i morgen og fredag, og har konkurranse lørdag. 

Gårsdagenstrening var gøy. Balanserer Luiz på en veldig tynn linje mellom stress og galskap. Avstandsbelønning får han til å ta av, og fungerte gull på siste konkurranse. Så håper og tror ikke at det bikker over i galskap. Han er en kooiker, ingen BC?

Takk :) Hehe, jeg skulle gjerne trent mer, men han går best etter en liten pause, og om jeg trener rett før kan jeg bli ivrig og overterpe.. Han syns agility er så sinnsykt gøy, så gleden er jo bare større idet vi entrer banen etter en liten pause :D

Lykke til på konkurranse du også! Trener med en kooiker som går klasse 3, en fin ekvipasje.

Skrevet

Takk :) Hehe, jeg skulle gjerne trent mer, men han går best etter en liten pause, og om jeg trener rett før kan jeg bli ivrig og overterpe.. Han syns agility er så sinnsykt gøy, så gleden er jo bare større idet vi entrer banen etter en liten pause :D

Lykke til på konkurranse du også! Trener med en kooiker som går klasse 3, en fin ekvipasje.

Jeg skjønner! :) Luiz trente ikke på 4 dager før i går, pga. jeg var bortreist. Da var han litt tulling allerede:P Men liker veldig godt når man ser hvor gøy hundene synes det er. 

Tusen takk! Vi trenger det:icon_redface: May-Britt og Cheriss? 

Guest Christine
Skrevet

Jeg skjønner! :) Luiz trente ikke på 4 dager før i går, pga. jeg var bortreist. Da var han litt tulling allerede:P Men liker veldig godt når man ser hvor gøy hundene synes det er. 

Tusen takk! Vi trenger det:icon_redface: May-Britt og Cheriss? 

Noe av det gøyeste med agility er jo å  se hvor gøy hundene syns det er :ahappy: Oi, men han er kanskje ung? Min er 8 år og nettopp blitt voksen, så han er kanskje litt samlet i hodet :P

Stemmer godt det ja!

Skrevet

Noe av det gøyeste med agility er jo å  se hvor gøy hundene syns det er :ahappy: Oi, men han er kanskje ung? Min er 8 år og nettopp blitt voksen, så han er kanskje litt samlet i hodet :P

Stemmer godt det ja!

Ja, han er rett over 2 år. Så absolutt ikke samlet i hode!? Men han ble mer tent på Agility av avstandsbelønning - enn så lenge?

De er en veldig fin evipasje og! ? Liker godt hundene hennes.

• 1 month later...
Skrevet
Akkurat nå, Nathalie98 skrev:

Avstandskommandering :lol: 

Men altså, for en fart! :blink:

Det får være måte på til avstand og da :lol: Ja hun er vanvittig rask. Prøver oss på ag 1 i januar igjen, har bittelitt mer kontroll der enn i hoppen.