Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakasleppet

Recommended Posts

Skrevet

Hakadal trekkhundklubb arrangerer for første gang 15. og 16. februar Hakasleppet, et trekkhundløp over 260 km (?) med start og innkomst på Brandbu i Oppland. Løpet går over Hadelandsåsen og forbi Lygnasæter hvor det blir anledning til å se og heie på deltakerne når de er i løypa pluss at det også er mulighet ved start/stopp :)

Skrevet

flotte forhold i løypenettet nå, så det blir bra løyper for deltagerne

Håper bare at forholdene fortsetter slik :) Ut for å heie på Nina, Torunn og Ørn pluss min spesielle favoritt Caroline som fyller 18 dagen før løpet starter. Det betyr at hun får starte med stort spann i et offisielt løp. Gleder meg voldsomt :)

Skrevet

jeg heier på alle kjente, og ekstra mye på SH-spannene :)

Samma det :) Caroline er min favoritt. Kommer neppe foran Nina Skramstad og Lars Monsen med flere men en flott musher er hun :)

12342417415_323cc2aeae_b.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Dette burde holde for nattfotografering når ekvipasjene suser inn til sjekkpunkt natt til f k søndag.

12521135724_435e921a71_b.jpg

Skrevet

uflaks med været :/

Det skal jeg si at det ble :( Snøvær på tvers og på et par timer kom det ca 50 cm tung og våt snø. Nina (Skramstad) og en til fikk en velt i overvann på Oberstputten og ble søkkvåte fra innerst til ytterst. Tre valgte selv å bryte og syv ble stoppet av løpsledelsen av sikkerhetsmessige årsaker (50(?) trær hadde knekt over/langs løypa). Kjøreforbud fikk også min egen yndling Caroline (fra Huskybanden) som fyller 18 år i dag og var løpets yngste deltaker. Janne (Carolines mor og handler) skrev at hun hadde hatt 2 timers søvn før Caroline ble beordret å bryte. Både hunder og musher var i fin form skrev hun.

Selv skulle jeg ha vært på sjekkpunkt Lille Langen på lørdag kveld og ved målgang natt til idag og heiet på deltakerne :) , men farlige veier og et par ufrivillige 180 graders "rundsnu´er" fikk meg på andre tanker. Fikk litt info fra Kari om farlige forhold i Lynnesbakken og hun snudde hun også :) Så da ble det å følge løpet fra mac´en :)