Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem her inne har stilt ut?


Heidi

Recommended Posts

Skrevet

jeg har stilt1gang i valpeshow.fikk rødsløyfe :D

sorry,virus.på.dataen.så.mellomrom.funker.ikke...hvis.jeg.trykker.på.spacw.kommer.

bare.masse.nye.IE.sider.opp :D Noen.råd?Har.kjørt.virusscanmange.ganger :D

Skrevet

Vi har stilt ut en del, og har forskjellige plasseringer på hundene. Vi har BIR, (best i rase), HP, (hederspremie) CK, (certifikat kvalitet) og en god del røde sløyfer(førsteplass).

Skrevet

OI skal jeg ramse opp for gammle hunden vår (som vi ikke har lengre)?

Faren til Småen. Han ble BIR veteran, BIS veteran, BIS.3 veteran,

Åpenklasse Cert, BIR, BIG.2. og han fikk 6ck, og hadde vell 12 eller 13 hp.

Tinka, har som valp blitt 2 ganger BIR 1gang BIG2 og 1 gang BIG1.

Som voksen har hun 1 cert, og BIM, (hvor han gammle hannhunde vår vant over henne. ellers så har hun mangen 1 premier, hun er litt stor for å være tispe og litt tynn i pelsen for å være japaner så vi har no sluttet å stille henne.

Småen har som valp 2 BIM.

som voksen har hun 1jk, 1jkk, hp, 1vk,cert og 2btk. dette var på manger i fjord, og hun var 13 mndr.

2uker senere, nkk bønes, 1jk, 1jkk, hp, cert, 1btk, Bim. hadde også fått cacib hadde hun vært eldre men hun var bare 13 mndr. og slo ut en nuch tispe. :)

etter de utstillingen har vi ikke vunnet så mye for han har vært så flink i å røyte forran hver utstilling :) stille fortvilet eier :) no propper vi dem full av lakseolje for å få opp litt pels til nkk på bønes.

får Småen og Aiwa cert der så blir begge Nuch men tviler jo på at vi får det vi håper på. :?

Skrevet

Jeg glemte Aiwa sine resultater.

Aiwa´s valpeskuer:

Os hk, dommer Cristen Lang. BIR eneste valepn men en veldig god kritikk, har stilt for samme dommer som voksen og der gikk det like bra.

Åpen Unghund:

BSBK, dommer Cristen Lang.(norge): 1 AUK, 1AUKK, HP, 1VK, CERT, 1BTK & BIR.

Åpenklasse:

NordhordalandHK: Dommer. M. Mc Carthy.(Irland): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK &BIM.

BSBK. Dommer, Ove Germundsson(sverige): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK,& BIR.

Fitjar og stord hk.Dommer, Ann Arch (england): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK & BIR.

Ølen hk. Dommer, Eivind Mjærum(norge): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK & BIM.

Så no håper vi at hun får et cert på NKK på bønes, da slutter vi å stille henne, for da har vi nådd vårt mål med henne. :wink:

Skrevet
Jeg glemte Aiwa sine resultater.

Aiwa´s valpeskuer:

Os hk, dommer Cristen Lang. BIR eneste valepn men en veldig god kritikk, har stilt for samme dommer som voksen og der gikk det like bra.

Åpen Unghund:

BSBK, dommer Cristen Lang.(norge): 1 AUK, 1AUKK, HP, 1VK, CERT, 1BTK & BIR.

Åpenklasse:

NordhordalandHK: Dommer. M. Mc Carthy.(Irland): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK &BIM.

BSBK. Dommer, Ove Germundsson(sverige): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK,& BIR.

Fitjar og stord hk.Dommer, Ann Arch (england): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK & BIR.

Ølen hk. Dommer, Eivind Mjærum(norge): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK & BIM.

Så no håper vi at hun får et cert på NKK på bønes, da slutter vi å stille henne, for da har vi nådd vårt mål med henne. :wink:

Hvorfor slutte der da ? Søta bror ekke så langt vekke dah ! :wink::)

Skrevet

hittil har jeg stilt ut siko og kitha .

siko bare 1 gang han fikk 1 premie men veldig god kritik.

ikke rart han bare fikk første premie han så jo ikke ut.

det regna og var ut utstilling i gjørme :)

alle hunder og eiere var kald våt og tror alle gleda seg til og komme hjem.

det var første og siste gangen jeg stilte siko

kitha har vært 4 ganger og 2 ganger bir :)

men jeg synes da egentlig at siko er litt penere enn kitha da måtten og gå på og kroppen og pelsen

men jeg elsker alle hundene mine like høyt

Skrevet

Calina!

Vi har engetlig ikke noe god grunn for å stille henne ut, kan ikke avle på henne og hun kan ikke brukes som trekkhund, så hvorfor da reise land og strand rundt for å stille henne.

Som du sikkert så så har hun bare vært stillt på utstillinger ikke så langt fra bergen.

Aiwa har desverre fått diagnosen HD-E på begge bakben med forkalkninger, heldighvis har vi aldri sett noe tegn på dette og hun er nå 3,5 år nå uten noe som helst tegn til hd. :) så der har vi vært heldig. :wink:

Aiwaisn2.jpg

Kom så skal jeg sleike deg i hel. Aiwa sikle hunden vår, elsker å sleike når hun koses med.

Skrevet
Calina!

Vi har engetlig ikke noe god grunn for å stille henne ut, kan ikke avle på henne og hun kan ikke brukes som trekkhund, så hvorfor da reise land og strand rundt for å stille henne.

Som du sikkert så så har hun bare vært stillt på utstillinger ikke så langt fra bergen.

Aiwa har desverre fått diagnosen HD-E på begge bakben med forkalkninger, heldighvis har vi aldri sett noe tegn på dette og hun er nå 3,5 år nå uten noe som helst tegn til hd. :) så der har vi vært heldig. :wink:

Aiwaisn2.jpg

Kom så skal jeg sleike deg i hel. Aiwa sikle hunden vår, elsker å sleike når hun koses med.

Har hun så kraftig HD, så skjønner jeg da godt hvorfor dere ikke gidder lenger enn det dere har gjort! :wink: -jeg har ikke fått med meg noe HD status på dyret...-hadde jeg visst det, hadde jeg ikke lurt på hvorfor dere slutter stille etter NUCH. :)

Skrevet

vi lurte på å slutte å stille når vi fikk diagnosen, men så var det noen andre utstillere som sa at når hun bare manglet storcertet så ville no ihvertfall de ha fortsatt til hunden ble NUCH så vi tenkte llitt på det og fant ut at vi kunne no prøve å gå for det for så å gi oss der.

:wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...