Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem her inne har stilt ut?


Heidi

Recommended Posts

OI skal jeg ramse opp for gammle hunden vår (som vi ikke har lengre)?

Faren til Småen. Han ble BIR veteran, BIS veteran, BIS.3 veteran,

Åpenklasse Cert, BIR, BIG.2. og han fikk 6ck, og hadde vell 12 eller 13 hp.

Tinka, har som valp blitt 2 ganger BIR 1gang BIG2 og 1 gang BIG1.

Som voksen har hun 1 cert, og BIM, (hvor han gammle hannhunde vår vant over henne. ellers så har hun mangen 1 premier, hun er litt stor for å være tispe og litt tynn i pelsen for å være japaner så vi har no sluttet å stille henne.

Småen har som valp 2 BIM.

som voksen har hun 1jk, 1jkk, hp, 1vk,cert og 2btk. dette var på manger i fjord, og hun var 13 mndr.

2uker senere, nkk bønes, 1jk, 1jkk, hp, cert, 1btk, Bim. hadde også fått cacib hadde hun vært eldre men hun var bare 13 mndr. og slo ut en nuch tispe. :)

etter de utstillingen har vi ikke vunnet så mye for han har vært så flink i å røyte forran hver utstilling :) stille fortvilet eier :) no propper vi dem full av lakseolje for å få opp litt pels til nkk på bønes.

får Småen og Aiwa cert der så blir begge Nuch men tviler jo på at vi får det vi håper på. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte Aiwa sine resultater.

Aiwa´s valpeskuer:

Os hk, dommer Cristen Lang. BIR eneste valepn men en veldig god kritikk, har stilt for samme dommer som voksen og der gikk det like bra.

Åpen Unghund:

BSBK, dommer Cristen Lang.(norge): 1 AUK, 1AUKK, HP, 1VK, CERT, 1BTK & BIR.

Åpenklasse:

NordhordalandHK: Dommer. M. Mc Carthy.(Irland): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK &BIM.

BSBK. Dommer, Ove Germundsson(sverige): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK,& BIR.

Fitjar og stord hk.Dommer, Ann Arch (england): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK & BIR.

Ølen hk. Dommer, Eivind Mjærum(norge): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK & BIM.

Så no håper vi at hun får et cert på NKK på bønes, da slutter vi å stille henne, for da har vi nådd vårt mål med henne. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte Aiwa sine resultater.

Aiwa´s valpeskuer:

Os hk, dommer Cristen Lang. BIR eneste valepn men en veldig god kritikk, har stilt for samme dommer som voksen og der gikk det like bra.

Åpen Unghund:

BSBK, dommer Cristen Lang.(norge): 1 AUK, 1AUKK, HP, 1VK, CERT, 1BTK & BIR.

Åpenklasse:

NordhordalandHK: Dommer. M. Mc Carthy.(Irland): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK &BIM.

BSBK. Dommer, Ove Germundsson(sverige): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK,& BIR.

Fitjar og stord hk.Dommer, Ann Arch (england): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK & BIR.

Ølen hk. Dommer, Eivind Mjærum(norge): 1AK, 1VK, CERT, 1BTK & BIM.

Så no håper vi at hun får et cert på NKK på bønes, da slutter vi å stille henne, for da har vi nådd vårt mål med henne. :wink:

Hvorfor slutte der da ? Søta bror ekke så langt vekke dah ! :wink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hittil har jeg stilt ut siko og kitha .

siko bare 1 gang han fikk 1 premie men veldig god kritik.

ikke rart han bare fikk første premie han så jo ikke ut.

det regna og var ut utstilling i gjørme :)

alle hunder og eiere var kald våt og tror alle gleda seg til og komme hjem.

det var første og siste gangen jeg stilte siko

kitha har vært 4 ganger og 2 ganger bir :)

men jeg synes da egentlig at siko er litt penere enn kitha da måtten og gå på og kroppen og pelsen

men jeg elsker alle hundene mine like høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina!

Vi har engetlig ikke noe god grunn for å stille henne ut, kan ikke avle på henne og hun kan ikke brukes som trekkhund, så hvorfor da reise land og strand rundt for å stille henne.

Som du sikkert så så har hun bare vært stillt på utstillinger ikke så langt fra bergen.

Aiwa har desverre fått diagnosen HD-E på begge bakben med forkalkninger, heldighvis har vi aldri sett noe tegn på dette og hun er nå 3,5 år nå uten noe som helst tegn til hd. :) så der har vi vært heldig. :wink:

Aiwaisn2.jpg

Kom så skal jeg sleike deg i hel. Aiwa sikle hunden vår, elsker å sleike når hun koses med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina!

Vi har engetlig ikke noe god grunn for å stille henne ut, kan ikke avle på henne og hun kan ikke brukes som trekkhund, så hvorfor da reise land og strand rundt for å stille henne.

Som du sikkert så så har hun bare vært stillt på utstillinger ikke så langt fra bergen.

Aiwa har desverre fått diagnosen HD-E på begge bakben med forkalkninger, heldighvis har vi aldri sett noe tegn på dette og hun er nå 3,5 år nå uten noe som helst tegn til hd. :) så der har vi vært heldig. :wink:

Aiwaisn2.jpg

Kom så skal jeg sleike deg i hel. Aiwa sikle hunden vår, elsker å sleike når hun koses med.

Har hun så kraftig HD, så skjønner jeg da godt hvorfor dere ikke gidder lenger enn det dere har gjort! :wink: -jeg har ikke fått med meg noe HD status på dyret...-hadde jeg visst det, hadde jeg ikke lurt på hvorfor dere slutter stille etter NUCH. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi lurte på å slutte å stille når vi fikk diagnosen, men så var det noen andre utstillere som sa at når hun bare manglet storcertet så ville no ihvertfall de ha fortsatt til hunden ble NUCH så vi tenkte llitt på det og fant ut at vi kunne no prøve å gå for det for så å gi oss der.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...