Gå til innhold
Hundesonen.no

Hestefolk!


yurij
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Det har jeg regnet litt på, men fant ut at grunnprisen ble såpass høy og jeg får ok pris på flis, så det lønte seg ikke for meg. Men vet noen som bruker det pga støv allergi, de er veldig fornøyd. Jeg brukte torv en stund, men likte det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har problemer med å få levert nok flis så vi bare tittet litt på dette. Klart det er dyrt akkurat i det man legger om,men på sikt sparer man jo mye. OM det er som foreskrevet. Lurer på lukt etc. Vi brukte en halv million på flis i 2013 (dette er med flisballer til stevner som er en stor post) og vi må ned på både forbruk og kostnad. Lurer på lukt og mengde avfall kontra flis. Torv er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stall selv og har dermed ingen oversikt over pris etc, men har i perioder hatt halm, og det har fungert fint, lite avfall så lenge man har renslig hest ihvertfall, er nok litt verre om man har en som trør rundt og roter alt sammen, lite lukt, lite støv og hestene har noe og pusle med om man ikke har fri/god tilgang på grovfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Vi har problemer med å få levert nok flis så vi bare tittet litt på dette. Klart det er dyrt akkurat i det man legger om,men på sikt sparer man jo mye. OM det er som foreskrevet. Lurer på lukt etc. Vi brukte en halv million på flis i 2013 (dette er med flisballer til stevner som er en stor post) og vi må ned på både forbruk og kostnad. Lurer på lukt og mengde avfall kontra flis. Torv er uaktuelt.

Kjøper dere ferdig pakket flis? Ingen mulighet for å kjøpe tørr løsflis på sambruk el? Jeg betaler 125,- eks mva pr m3 når jeg henter selv. Kontra 90,- inkl mva for flisbunter på 0,1m3 på felleskjøpet.

De jeg kjenner som bruker pellets er fornøyd og mener det er et godt alternativ til flis, men at innsparingene ikke er så store som produsenten hevder. De har ikke lukt problemer, men mener de har høyere forbruk av strø enn antatt på forhånd for å unngå lukt (koster urin flekker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vi kjøper løs flis i kontainer,flisballer lønner seg ikke. Forbruk på 46 kubikk pr uke. Til nå har vi betalt 6000 pr container ca,men leverandør klarte ikke mere så vi må bytte. Så det ligger an til dyrere flis,men hadde vært greit å høre realiteten mht pellets. Kan jo ikke bytte frem og tilbake i så fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...