Gå til innhold
Hundesonen.no

Aversjonskurs - video


Sofie & Aska
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

har bare strømmet på sau og veldig likt. Men da hunden fikk støt så sprang vi og vekk fra sauen for og forsterke at her lønner det seg å løpe vekk fra det som var farlig. Og det tror jeg ahr dukket opp etter at denne filmen ble tatt opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare strømmet på sau og veldig likt. Men da hunden fikk støt så sprang vi og vekk fra sauen for og forsterke at her lønner det seg å løpe vekk fra det som var farlig. Og det tror jeg ahr dukket opp etter at denne filmen ble tatt opp

markert med rødt: jeg skjønte ikke helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forskjellig praksis rundt omkring da lijenta.

Strømmet mine i 2012 og 2013, og vi gjorde som på filmen.

Strømmet også en av mine tidligere hunder, må ha vært en gang midt på 90-tallet, da også hos fuglehundgruppa i Tromsø hundeklubb.

Ble gjort på samme måte da.

Eneste de har sagt om å vike for sauen er i ettertid, om man møter sau skal man gå en annen vei, og da for at ikke hunden skal venne seg til at sauen faktisk ikke er farlig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen Malamuten linker til er i alle fall veldig lik den Tromsø hundeklubb`s instruktører bruker på sau / hund.

Vil som før skrevet tro at de har omtrent samme opplegg på rein.

Samme her i Lofoten

å begynne å løpe fra sauen/reinen ser jeg ingen nytte i, for jeg har ikke tenkt å fortelle hunden at dyrene er farlig. Det hunden trenger å lære, er at man JAGER dem inn, da svir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...