Gå til innhold
Hundesonen.no

Formatere mac uten cd


Raya
 Share

Recommended Posts

Hei!

Noen her som har god peiling på mac?

Macen min er hønngammel, ( snart 7 år) og den begynner å bli fryktelig treig.. Kunne derfor tenke meg å formatere den og få fjernet alt jeg ikke trenger.

Jeg har to problemer i forhold til formatering. Får jeg gjort det uten cd'en? Har jo klart å rote bort den etter to flyttinger og mange år :P Det andre problemet er at når jeg kjøpte macen fikk jeg med photoshop via skolen, den har jeg heller ingen cd til.. Er det noen mulighet for å få med photoshop? Kan jeg kopiere programmet over til en harddisk og "dra" det tilbake når macen er formatert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket operativsystem har du på maskinen din?

Du kan evt prøve å holde inne alt knappen når du skrur på maskinen, om det kommer opp en harddisk hvor det står recovery på, så kan du reinstallere uten cd, men har du en litt eldre OS så er det ikke sikkert det går.

Og hvilken Photoshop har du? Det med Photoshop er du jo avhengig av å ha den koden, så om du bare drar den over på harddisk og tilbake, så mister du nok den koden vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...