Gå til innhold
Hundesonen.no

Lay out og design

Frisbee

Recommended Posts

Skrevet

Mange av dere har så innmari fine lay-outer på sidene deres. Hvordan klarer dere det?

Er helt nybegynner på dette med hjemmesider, og setter pris å¨alle tips.

Jeg driver og lager i fronter nå, så får vi se hva det blir til.

Men altså, blir glad hvis noen kunne gi meg noen tips ang lay out.

Skrevet

Nå er jeg ikke sikker på hvem sine sider du mener, hvis du sier eksempler på hvilke sider du syntes er fine,så kan det være lettere å hjelpe deg. :wink:

Skrevet
Nå er jeg ikke sikker på hvem sine sider du mener, hvis du sier eksempler på hvilke sider du syntes er fine,så kan det være lettere å hjelpe deg. :wink:

Tuppetroll har hvertfall fin layout. Var henne jeg kom på i farten...

Men alt anna enn ensfarga bakgrunn...

Skrevet

Du trenger et bildebehandlingsprogram av et eller annet slag.

Og så bør du lære deg å kode selv. Du får det "lille ekstra" ut av sidene ofte da.

Frotpage fikk siste sjans hos meg i dag... Lettvint, men fy så mye feil den lager...

Skrevet

Hvordan gjør du det?

Først ordner jeg et skilt så stort som jeg vil ha det. Ordner bakgrunnsfarge, setter noen brushes litt her og litt der. Så klipper jeg ut bildene jeg vil bruke å setter de der jeg vil ha dem.

Jeg skal se om jeg finner linkene til noen sider med brushes.

Jeg er ikke så flink til å forklare da men :oops:

Skrevet

Er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Her er 2 viktige punkter til deg som hjelper deg laaaaangt på vei:

1:

Tegn (gjerne på papir) sånn ca. hvordan du kunne tenke deg siden din. Tenk ut en plan for innhold og design FØR du setter deg foran PCen og begynner på siden. Endringer underveis blir ofte til rot på sidene.

2:

Det finnes mye fine smilier, blinkende hjerter og voffende hunder på internett. Animerte bilder er søtt, men prøv å begrense disse på en nettside. Tenk over uttrykkene "Less is more" og "Clean and simple". Ser du på nettsidene du snakker om er så fine, så er jeg sikker på disse er enkle, men pene.

... og til slutt: Vær ikke redd for å stjele ideer og inspirasjon fra andre. Se hva andre har gjort og lær av dem. De som tar dette ille opp skal du ikke bry deg om. En ordentlig menneske som bruker hodet vil bli smigret og glad for at du liker hans/hennes ide så godt at du ønsker å benytte den selv, men prøv kanskje å lage din egen vri på ideen. Ikke kopièr den direkte.

Skrevet

Har utrolig lyst til å lage meg en dritfin side jeg og, men skjønner ikke nok til det ennå.. :D Line og Hilde sine sider liker jeg veldig godt!!!

Hvilket program bruker dere?

Skrevet

Jeg bruker frontpage, veldig enkelt program, men ja, den lager en del feil, så det lønner seg å kunne litt html også :D

Skrevet
Jeg bruker frontpage' date=' veldig enkelt program, men ja, den lager en del feil, så det lønner seg å kunne litt html også :D[/quote']

Jeg bruker også frontpage.. Skjønner ikke hvordan du klarer å få mellomrom mellom rutene dine for eks. Bruker du tabell eller frames?

Skrevet

Takk :D Jeg bruker også frontpage nå (fikk det for en snau måned siden), men koder mye selv med css og html. Lærer du deg litt html (f.eks her www.sivert.net/kurs ) kommer du langt. Når det er sagt synes jeg stortsett alle sider som ikke er laget i en ferdig hjemmesidegenerator er fine, for de får særpreg :D Frisbee sin er jo veldig fin!

Jeg bruker adobe photoshop cs2 til grafikken og bakgrunnene, bilderedigering osv.

Skrevet

En annen ting for å lage en fin nettside er å bruke mye tabeller. Bare på siden du sitter å leser på nå (Hundesonen.com) er det nok over hundre celler og kanskje flere hundre i ulike tabeller.

For å få ting plassert der man vil på en nettsider er det viktig å bli flink med tabeller og ikke bruke mellomrom og tabulator.

Skrevet
En annen ting for å lage en fin nettside er å bruke mye tabeller. Bare på siden du sitter å leser på nå (Hundesonen.com) er det nok over hundre celler og kanskje flere hundre i ulike tabeller.

For å få ting plassert der man vil på en nettsider er det viktig å bli flink med tabeller og ikke bruke mellomrom og tabulator.

Helt enig, men jeg regner jo det som en del av html da :D

Skrevet
Er frontpage noe man laster ned?

Hvor finner man det?

FrontPage er et Microsoft lisensiert program og kan dessverre ikke lastes ned. Her må du nok kjøpe fullversjonen.

Det er derimot en noe enklere versjon som heter "FrontPage Express". Dette er en gratisversjon du kan laste ned. Og Jakt-Labben.no har denne liggende tilgjengelig for nedlasting her:

Last ned FrontPage Express

Skrevet

FrontPage er et Microsoft lisensiert program og kan dessverre ikke lastes ned. Her må du nok kjøpe fullversjonen.

Det er derimot en noe enklere versjon som heter "FrontPage Express". Dette er en gratisversjon du kan laste ned. Og Jakt-Labben.no har denne liggende tilgjengelig for nedlasting her:

Last ned FrontPage Express

Kan man ikke laste ned frontpage med limewire?

Skrevet
kan man ikke laste ned frontpage med limewire?

Oy, for all del ikke. Dette må jeg ta sterk avstand fra da nedlasting av lisensiert programvare via P2P nettverksprogrammer som LimeWire er strengt ulovlig med brudd på åndsverksloven.

Skrevet

Oy, for all del ikke. Dette må jeg ta sterk avstand fra da nedlasting av lisensiert programvare via P2P nettverksprogrammer som LimeWire er strengt ulovlig med brudd på åndsverksloven.

Dessuten får du med deg mye uønskede "venner" på veien - masse virus og dritt på sånt, og hvertfall på programmer... Har jeg hørt da...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...