Gå til innhold
Hundesonen.no

Lay out og design


Frisbee

Recommended Posts

Mange av dere har så innmari fine lay-outer på sidene deres. Hvordan klarer dere det?

Er helt nybegynner på dette med hjemmesider, og setter pris å¨alle tips.

Jeg driver og lager i fronter nå, så får vi se hva det blir til.

Men altså, blir glad hvis noen kunne gi meg noen tips ang lay out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på hvem sine sider du mener, hvis du sier eksempler på hvilke sider du syntes er fine,så kan det være lettere å hjelpe deg. :wink:

Tuppetroll har hvertfall fin layout. Var henne jeg kom på i farten...

Men alt anna enn ensfarga bakgrunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger et bildebehandlingsprogram av et eller annet slag.

Og så bør du lære deg å kode selv. Du får det "lille ekstra" ut av sidene ofte da.

Frotpage fikk siste sjans hos meg i dag... Lettvint, men fy så mye feil den lager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør du det?

Først ordner jeg et skilt så stort som jeg vil ha det. Ordner bakgrunnsfarge, setter noen brushes litt her og litt der. Så klipper jeg ut bildene jeg vil bruke å setter de der jeg vil ha dem.

Jeg skal se om jeg finner linkene til noen sider med brushes.

Jeg er ikke så flink til å forklare da men :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Her er 2 viktige punkter til deg som hjelper deg laaaaangt på vei:

1:

Tegn (gjerne på papir) sånn ca. hvordan du kunne tenke deg siden din. Tenk ut en plan for innhold og design FØR du setter deg foran PCen og begynner på siden. Endringer underveis blir ofte til rot på sidene.

2:

Det finnes mye fine smilier, blinkende hjerter og voffende hunder på internett. Animerte bilder er søtt, men prøv å begrense disse på en nettside. Tenk over uttrykkene "Less is more" og "Clean and simple". Ser du på nettsidene du snakker om er så fine, så er jeg sikker på disse er enkle, men pene.

... og til slutt: Vær ikke redd for å stjele ideer og inspirasjon fra andre. Se hva andre har gjort og lær av dem. De som tar dette ille opp skal du ikke bry deg om. En ordentlig menneske som bruker hodet vil bli smigret og glad for at du liker hans/hennes ide så godt at du ønsker å benytte den selv, men prøv kanskje å lage din egen vri på ideen. Ikke kopièr den direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker frontpage' date=' veldig enkelt program, men ja, den lager en del feil, så det lønner seg å kunne litt html også :D[/quote']

Jeg bruker også frontpage.. Skjønner ikke hvordan du klarer å få mellomrom mellom rutene dine for eks. Bruker du tabell eller frames?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Jeg bruker også frontpage nå (fikk det for en snau måned siden), men koder mye selv med css og html. Lærer du deg litt html (f.eks her www.sivert.net/kurs ) kommer du langt. Når det er sagt synes jeg stortsett alle sider som ikke er laget i en ferdig hjemmesidegenerator er fine, for de får særpreg :D Frisbee sin er jo veldig fin!

Jeg bruker adobe photoshop cs2 til grafikken og bakgrunnene, bilderedigering osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting for å lage en fin nettside er å bruke mye tabeller. Bare på siden du sitter å leser på nå (Hundesonen.com) er det nok over hundre celler og kanskje flere hundre i ulike tabeller.

For å få ting plassert der man vil på en nettsider er det viktig å bli flink med tabeller og ikke bruke mellomrom og tabulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting for å lage en fin nettside er å bruke mye tabeller. Bare på siden du sitter å leser på nå (Hundesonen.com) er det nok over hundre celler og kanskje flere hundre i ulike tabeller.

For å få ting plassert der man vil på en nettsider er det viktig å bli flink med tabeller og ikke bruke mellomrom og tabulator.

Helt enig, men jeg regner jo det som en del av html da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frontpage noe man laster ned?

Hvor finner man det?

FrontPage er et Microsoft lisensiert program og kan dessverre ikke lastes ned. Her må du nok kjøpe fullversjonen.

Det er derimot en noe enklere versjon som heter "FrontPage Express". Dette er en gratisversjon du kan laste ned. Og Jakt-Labben.no har denne liggende tilgjengelig for nedlasting her:

Last ned FrontPage Express

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrontPage er et Microsoft lisensiert program og kan dessverre ikke lastes ned. Her må du nok kjøpe fullversjonen.

Det er derimot en noe enklere versjon som heter "FrontPage Express". Dette er en gratisversjon du kan laste ned. Og Jakt-Labben.no har denne liggende tilgjengelig for nedlasting her:

Last ned FrontPage Express

Kan man ikke laste ned frontpage med limewire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke laste ned frontpage med limewire?

Oy, for all del ikke. Dette må jeg ta sterk avstand fra da nedlasting av lisensiert programvare via P2P nettverksprogrammer som LimeWire er strengt ulovlig med brudd på åndsverksloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, for all del ikke. Dette må jeg ta sterk avstand fra da nedlasting av lisensiert programvare via P2P nettverksprogrammer som LimeWire er strengt ulovlig med brudd på åndsverksloven.

Dessuten får du med deg mye uønskede "venner" på veien - masse virus og dritt på sånt, og hvertfall på programmer... Har jeg hørt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...