Gå til innhold
Hundesonen.no

Kontroll på telefon?


Margrete
 Share

Recommended Posts

Min datter klarer ikke å la telefonen ligge hverken på skolen eller på natten. Hun trenger den for å bruke en regnapp om natten og på skolen for å ringe meg om det er noe (her er det historie bak som jeg ikke vil dele).

Finnes det en app som jeg kan styre telefonen med. Altså stenge den på skoledagen bortsett fra i storefri og om natten?

Hun er 13 og vet sine veier rundt ;) Så det må være noe jeg kan styre og som hun ikke vet hvordan hun låser opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Akkurat det har jeg angst for, at noen skal kunne styre mobilen min og se hva jeg holder på med uten at jeg vet det. :fear:

Men er problemet at hun sitter på mobilen i timen, og ikke følger med? Isåfall kan du jo ha en avtale med lærer eller noe sånt at alle mobiler i klassen hennes skal legges i en skuff før timen, så får de den tilbake når timen er ferdig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det har jeg angst for, at noen skal kunne styre mobilen min og se hva jeg holder på med uten at jeg vet det. :fear:

Men er problemet at hun sitter på mobilen i timen, og ikke følger med? Isåfall kan du jo ha en avtale med lærer eller noe sånt at alle mobiler i klassen hennes skal legges i en skuff før timen, så får de den tilbake når timen er ferdig? :)

Jeg skal ikke se hva hun holder på med dag, stakkars, det får være grenser for overvåkning

Men ja, noe slikt må jeg få til, for hun sitter på facebook i timene

Dual sim og en doro telefon på skolen,

hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

Snuskens forslag er at du bestiller ett dual simkort (altså, simkort med likt nummer som det hun har fra før, og samme abonnomentet, koster vel en hundrelapp i måneden ekstra eller noe) og så en gammeldags telefon uten internett, som hun kan ha med på skolen. Så kan hun da ta med den på skolen, og ha den andre telefonen på fritiden. :) Løser jo ikke problemet om natten, men da kan du jo for eksempel se etter en cd med regnlyder på f.eks?

Dette er en doro:

doro_410gsm_620x350_tcm48-80607.jpg

EDIT: Ser snusken kom meg i forkjøpet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dual sim, 2 parallelle simkort for bruk i hver sin telefon. Doro er "bestemortelefon" noe ala en enkel Nokia som denne

http://www.clasohlson.com/no/Nokia-100-mobiltelefon/38-4658

Da blir det ikke mye fjøsbook. ;)

Haha! Da blir 13 åringen dritfornøyd tenker jeg :lol: Prøver i første omgang å få lærer til å legge alle tlf i en boks, om det ikke hjelper, vel da blir det en slik Doro *ond latter*

Jeg fant igjen Ipoden til sønnen, og lastet ned regnelyd derfra, så hun får ikke telefonen om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, kjære Hellemor. Det er ikke lov å sitte på FB i timen, lærerene har ikke lov til å oppbevare mobilen så hvis du vil ha med mobilen på skolen, må du følge spillereglene. Hvis ikke får du gå på kontoret og låne telefonen, hvis du trenger å ringe hjem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natta kan du finne andre alternativer. Som CD, ipod/mp3-spiller eller andre avspillingssystemer. Eksempel slike bokser med diverse lyder på. Så det er ikke noe behov for å ha tilgang til telefonen på natta.

På skolen så regner jeg med at de har telefoner, så om hun trenger å få tak i deg, så burde vel det gå bra egentlig?

En gammeldags telefon uten internett blir garantert ikke populært, men hun er stor nok til å skjønne en samtale om konsekvenser ved bruk av internett i skoletiden. Gi henne alternativet først. Om hun ikke slutter å bruke telefonen i timen, så viser du henne en dritgammel og stygg telefon og sier at da får hun kun ta med seg en slik telefon på skolen. Fortsetter hun å bruke telefonen i timen, så sender du henne med en slik telefon.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt på siden av tema, men overrasket over at lærerne ikke er strengere om det er gjentatt mobilbruk i timen? Meeeen, jeg sier det, jeg vet jo at det har blitt slappere "over alt" og at det nesten er ok å sjekke tlf i timen nå.

De har ikke lov å være strengere faktisk. Ett eller annet glupt hode har bestemt at lærer ikke har lov til å ta inn telefoner i timene. Personlig, synes jeg det var en utmerket ordning tidligere, hvor telefoner ble lagt i en boks ved døren. Elvene kunne bruke den i friminuttene, men i timen måtte den i boksen

@Nirm Løsning på kvelden har jeg funnet. Det var en god ide å vise henne slik oldemortelefon og true med dem om jeg ser at hun er på.

Endret av Margrete
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...