Tabris Skrevet 24. November 2013 Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Ozu har et øre som er "skjevt". Det står litt ut til siden, han rister på hodet og klør seg en del i øret. Dette begynte i går ettermiddag. Jeg vil selvsagt ta ham til dyrlegen i begynnelsen av neste uke hvis dette ikke går over, men er det noe jeg kan gjøre selv? Er det typisk ørebetennelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 24. November 2013 Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Er øret varmt, lukter det, surkler det, er det rødt eller veldig skittent? Om det er nei på alle symptomene ville jeg tatt det helt med ro og avventet veterinærtime, men hvis ikke ville jeg nok latt veterinæren ta en kikk. Personlig liker jeg ikke å rense ører som muligens har en ørebetennelse, trommehinnen kan være sprukket så slike ting lar jeg veterinæren sjekke før jeg fikler med det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 24. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Nei på alle punkter, bortsett fra at det virker bittelitte mer varmt. Ikke mye, men en anelse. Det kan komme av at han klør på øret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 24. November 2013 Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Om øret ser og lukter fint ut ville jeg tatt sjansen på en ørerens, det kan bare være et fnugg av noe som irriterer i øregangen eller på trommehinnen. Da er det bedre å ta det tidlig enn la øre bli verre av kløingen tenker jeg - men jeg er ikke noen veterinær altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 24. November 2013 Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Om øret ser og lukter fint ut ville jeg tatt sjansen på en ørerens, det kan bare være et fnugg av noe som irriterer i øregangen eller på trommehinnen. Da er det bedre å ta det tidlig enn la øre bli verre av kløingen tenker jeg - men jeg er ikke noen veterinær altså. Om hunden fremdeles klør og virker ukomfortabel mandag så hadde jeg dratt til veterinær ;-) Ørebetennelsen trenger ikke alltid å lukte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 24. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Beklager dumt spørsmål, men hva er beste måten å rense øret på? Har ikke bomullsdott, men har ikke sånne flate bomullspads. Skal jeg bare rense med litt vann? Har ikke pyricept, og tror ikke øyerens (for å ta bort renner under øynene) er særlig lurt å bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 24. November 2013 Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Beklager dumt spørsmål, men hva er beste måten å rense øret på? Har ikke bomullsdott, men har ikke sånne flate bomullspads. Skal jeg bare rense med litt vann? Har ikke pyricept, og tror ikke øyerens (for å ta bort renner under øynene) er særlig lurt å bruke. Du skal ikke bruke pyrisept i ørene!! Ta bare en bomullspad og tørk ut av øret :-) Bruke saltvannsoppløsning om du vil eller kjøpe ørerens i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 24. November 2013 Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Jeg bruker kun ørerens kjøpt hos veterinær jeg, jeg foretrekker CleanAural. Ikke ta noe annet litt lunkent vann på en bomullpads og se om den blir skitten. Øregangen er veldig sart så du må ikke gnikke hardt og ikke fyll øret med vann. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 24. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. November 2013 Takker for tips! Vet ikke hvor pyrisept kom fra. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts