bardmand Skrevet 8. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2006 Sitter og leser utstillingsreglene til NKK i forbindelse med ringsekretærkurs. Der står det at hunder av ovennevnte raser blir endelig plassert i riktig størrelseskategori på den første utstillingen etter at de er fylt 15 mnd. Det står også at evt. premier oppnådd i annen str. kategori annulleres. Spørsmålet blir da: Dersom f.eks. en dachs får cert i juniorklasse der den er stilt som kanindachs, og senere blir målt til dvergdachs i unghundklasse - vil den kanindachsen som evt. ble nummer to i vinnerklasse med CK på den første utstillingen, få omgjort sitt CK til cert? Dette er neppe noe som skjer ofte, men er det noen som har noen av disse rasene som kan bekrefte at det er slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cockerjente Skrevet 10. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 10. Januar 2006 Jeg tror de får beholde plasseringene som de får som juniorer fordi mange hunder ikke er ferdig med å vokse. Derfor har de denne målingen først i unghundklassen. Dermed blir resultatene stående fra junior, selv om hunden blir klassifisert som kanin i stedet for dverg. Jeg synes jeg husker at dette skjedde med en dachs av ei venninne av meg for noen år siden da hun stilte og tok cert i juniorklassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 11. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2006 Det skjedde med toy hannen til samarbeidsparneren til oppdretter, hun importerte en toy han, fikk BIR og cert på 2 av 3 utstillinger (tror det var det), men han ble dessverre 1 cm for stor, og mistet begge certene, og som de fleste vet skal jo hannhundene være i den øvreskalaen av høyde standaren, så første gang som dverg ble han nr. 4 av 4. i junior Han er virkelig vakker, så det er veldig synd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 11. Januar 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2006 Jo, utstillingsreglene er ganske klare på det at utstillingsresultater oppnådd i en størrelsesklasse blir annullert dersom hunden blir flyttet over i en annen størrelsesklasse (i hvert fall skal de det). Men jeg lurer fremdeles på om certet da går til nummer to i stedet? Går egentlig ut fra det - et CK betyr jo at hunden er verdt et cert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar