Gå til innhold
Hundesonen.no

Unghund snart 6 måneder hater regn


Nemz
 Share

Recommended Posts

Hva gjør man da unghunden hater regn??

Nå har det seg sånn at jeg elsker all slags vær og liker å være ute. Men min lille gutt hater regnet. Han vil ikke leke ute eller går tur ute. Jeg har til nå hatt han ute allikevel. Han er jo liten så jeg har tatt han under armen å gått ett langt stykke. Men han nekter å gå noe annet sted enn hjem. Dra han etter meg går ikke. Han uler som besatt og flytter seg ikke en cm. Så da må jeg i så fall dra han bortover bakken. Mens han da ligger på bakken. Å det er ikke bra. Jeg har med godbiter og leker. Prøvd og ha han løs i skogen i regnet (han elsker å løpe fritt). Da bare står han å skjelver og uler. Ute i hagen pleier vi å leke mye, men i regnet er det som på tur. Uling og sjelving. Jeg har kjøpt regndekken. Hjelper ikke. Nå har jeg for en stund siden kjøpt potesokker. Hjelper ikke. Jeg vet jo at hans rase fryser, men med regndekken og potesokkerburde han vel ikke det??

Håper på gode svar. Vil jo kunne ha han med i all slags vær ut. Burde jeg vente en stund med tur i regn? Så han får en pause. Har jo aldri vært borte i en hund med "regn problemer" før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Sånn her:

730594_10202335546246920_276726539_n.jpg

Neida, men må dere absolutt gå langt når det regner? Du kan jo heller spare de lange turene til dager hvor det regner.. Eller så ville jeg hatt bikkja i langline/langt flexi-bånd, og bare gått. Så får den følge etter hvis den gidder, eller så får den være igjen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være liten selskapshund med tynn pels for å mislike regn :- ) Jeg har en rase med mye og tjukk pels, men den ene av mine to hunder hater regn, hun også. Åpner jeg døra og tilbyr henne en tur ut i hagen bare for å tisse, så stikker hun hodet forsiktig ut, oppdager regnet, og bråsnur og løper inn i stua igjen. Litt duknakket uttrykk har hun da, som om hun spør "Du har vel ikke tenkt å TVINGE meg ut der?" Hun kan holde seg hele forbanna dagen, nekter å tisse, hvis det regner. Hun må ha en sinnsyk fest-blære! :- ) En dag tisset hun fort om morgenen i seks-tiden, og så nektet hun og gå ut og tisse mer før 13 (!) timer senere, i 19-tiden på kvelden! Bare pga det regnet hele dagen. Ny rekord. Jeg forsøkte å slepe henne ut, men hun bare snur og piler inn igjen. Hun har også problemer med å finne en plass å tisse når alt er vått av regnet, liker liksom ikke å få det våte gresset opp i stumpen, ser det ut til.

Snodig hund! :-)

Den andre hunden min, samme rase, bryr seg null og niks om regnet. Han er like happy uansett, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt værhund, og det var ikke bare regn som var pyton...

Personlig, så hadde jeg tatt på hunden sele og bare gått, leeeenge. Om den vil dras med på rygg, javel, den blir ikke mindre våt av det :P Men det hadde også blitt jubalong med lek og de besteste godbitene idet den gikk frivillig på egne ben :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippeten min hatet regn og snø da hun var valp. Nå bryr hun seg ikke spesielt mye om regn, og hun ble helt vill i dag da det kom litt snø. Så det kan bedre seg med alderen også. :)

Jeg har en dvergpinscher med festblære, som gjerne holder seg 16-17 timer om det pøsregner. Tar jeg henne ut, så kan hun finne på å "latetisse", så jeg må faktisk snu henne og sjekke at hun har tisset på ekte før vi går inn... :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Da blir det vel kjøp av tykkere regntøy med fleece da. Dra han etter meg vil jeg ikke. Det ser så brutalt ut. Å blir jo vondt. Går ikke det så får jeg vel gå tur alene da det regner da ;) Får håpe det bedrer seg da han blir større. Kjekt å høre at det finnes fler hunder som ikke liker regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Da blir det vel kjøp av tykkere regntøy med fleece da. Dra han etter meg vil jeg ikke. Det ser så brutalt ut. Å blir jo vondt. Går ikke det så får jeg vel gå tur alene da det regner da ;) Får håpe det bedrer seg da han blir større. Kjekt å høre at det finnes fler hunder som ikke liker regn.

Hvorfor bryr du deg om det SER brutalt ut? Det er ikke brutalt så lenge du går i normalt tempo, for hunden har faktisk valget om å gå selv istedenfor å legge seg ned. Da kan man like gjerne si at det er brutalt å bruke stoppemetoden når man lærer hunden å gå pent i bånd, for man stopper jo og holder den igjen når den trekker i båndet. Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkena her er 7 år har ikke blitt bedre med årene med tanke på regn nei. Har regndekken også. Er vi på tur og det starter regne skikkelig løper hun bort til nærmeste busk/ tre og setter seg inntil så får ly av regnet mens hun sender meg de drepende blikkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"lille" setter'n vår (som ikke er så liten lengre, men bare 7 mnd) hadde en periode i 5 mnd alderen da vann og regn var fysj, var sånn at du måtte dra han ut for at han skulle få gjort sitt, før han løp inn igjen. Men det gikk over etter noen uker. Når mørket kom var det plutselig veldig skummelt, men nå har det også gått over, heldigvis! Ellers en lite redd valp, som tar de fleste utfordringer på strak arm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...