Gå til innhold
Hundesonen.no

Dietfoder


Tina

Recommended Posts

Jeg har været til dyrlæge igen, med Mille den her gang. Hun havde haft løs mave i nogle dage. efter han havde undersøgt hende sagde han at det var tyktarmskatar, det har jeg aldrig haft en hund der har haft før. Heldigvis for hun har det rigtig skidt. :D

Min dyrlæge sagde at jeg skulle fodre hende med Hills Prescription Diet i/d i en måned fordi det var specielt godt for hendes mave, og fordi hun bare ville blive ved med at have det dårligt på sit eget almindelige foder. Bagefter mente han at jeg skulle begynde at fodre med noget andet af Hills´ produkter, men mener I ikke det kan være ligeså godt med noget andet dietfoder? (Jeg har bla tænkt på Purina Pro Plan eller Royal Canin, de har da også noget dietfoder)

Hvad mener I om Hills? Nogen der har prøvet det? Jeg synes det er voldsomt dyrt i forhold til mange andre kvalitetsmærker.... tænker på om det mon kan passe at det er så meget bedre. Det Mille får ligenu (PC Diet i/d) består af 44% ris... så er det jo ret voldsomt at 5 kg koster over 200 kr synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som din vetrinær har prosenter av å selge Hills.... :oops:

Jeg brukte det på min hund Hero da han var valp, men sluttet med det fordi han ikke ville spise det. Gikk over på Purina Pro Plan og det fungerte godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Ricco.

Ja, han tjener penge på at sælge Hills, det er nok også især derfor jeg ikke har lyst til købe det af ham... det er sikkert et okay foder men jeg følte at han kun ville sælge mig det fordi han tjente penge på det. Derfor har jeg ikke lyst til at købe det, men ville hellere give Mille et andet dietfoder.

Selvfølgelig vil jeg begynde at købe Hills hvis det er det mærke der har det bedste dietfoder, men jeg stoler bestemt ikke blindt på dyrlægen min, så med mindre jeg høre fra andre hundejere osv at Hills er det bedste så køber jeg et andet mærke dietfoder.

Jeg fodrer hende med Royal canin nu og hvis jeg ikke finder noget jeg synes der virker bedre end det mærke, så vil jeg sætte Mille på deres dietfoder...

Jeg er simpelthen så gal på dyrlægen min.... her kommer jeg og lægger min hunds liv og helbred i hans arme og så er det eneste han tænker på at sælge noget af sit foder, så han kan få procenter. Han kunne i det minste komme med et alternativ til Hills istedet for at få det til at lyde som det eneste rigtige. Jeg gik meget sur derfra og er ikke sikker på at jeg overhovedet har lyst at komme igen. Og hvis jeg begynder at købe Hills så skal det bestemt ikke købes hos dyrlægen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre at hun er syk.. :D

Jeg passer mye en langhåret Schäfer som hadde betennelse i tarmen for noen år siden som resulterte i at hun har fått innsnevret tarm så hun må gå på laktulose hver dag for å få bærsjet..

Hun gikk på Hills diettfor i mange år pga av tarmen og endel andre ting, som allergier. Nå har hun byttet til et for som er laget spesielt for Schäfere, husker ikke hvilken levrandør det er...

Det er kjempe leit at dyrleger blir "pengemaskiner.." Her kommer vi m det kjæreste vi har og de tenker penger.. Men det er bare å bytte dyrlege og kjøpe foret et annet sted, hvis du bestemmer deg for det da...

Lykke til, håper hun blir fort frisk!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Marianne.

Hvor synd for din venindes hund, men da godt at problemet kan løses med laktulose, bare nysgerrighed, hvor meget får den? - Jeg vidste slet ikke at man kunne bruge det til hunde. Har den fået det bedre efter at have skiftet til et andet foder end Hills så? Jeg er nemlig ikke så interesseret i at fodre med det? Kun hvis det er det jeg vurderer er bedst-.

Det er meget ærgerligt med min dyrlæge, jeg har haft ham i et par år og han har altid været sød, men nu er jeg virkelig arrig på ham. jeg tænker på at det er underligt at han er sådan nu, han har aldrig før prøvet at få mig til at købe hans foder. Jeg er godt forvirret over hans opførsel. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tina! :D

Wachita (som Schäferen heter) får ca en spiseskje m laktulose to ganger om dagen, i maten sin.

Hun har fått Hills siden hun fikk problemer m tarmen, tror hun gikk på det i ca 5 år og fungerte veldig godt på det! Det var andre grunner til at hun ville bytte for på Wachita, som allergiene.

Hvorfor vil du ikke fore på Hills? Hva er "galt" med det...?

Kan det tenkes at dyrlegen din prøvde så iherdig å selge deg det foret fordi han mener det er det beste for hunden din.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Marianne.

Der er såmænd ikke noget galt med Hills, jeg vil bare ikke købe det kun fordi min dyrlæge tjener penge på det. Det var meget tydeligt at han bare ville tjene penge på at sælge det til mig... jeg overhørte en bemærkning han gav sekretæren om at nu havde han "endelig fået mig til at fodre med deres foder, det krævede bare lidt maveonde", det blev jeg meget sur over og jeg synes det var meget uetisk af ham.

jeg vil gerne købe Hills hvis jeg selv kommer frem til at det vil være godt for min hund men pga dyrlægens opførsel føler jeg ikke at jeg kan stole rigtigt på ham og derfor spørger jeg rundt omkring for at høre andres mening om det. Men din veninde har altså gode erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki!!! Tror vel jeg hadde bedt den dyrlegen om å ryke og reise til h******!!!!!! :D :evil: :D Skjønner VELDIG godt at du ble sint!!!!

Ja, Wachita fungerte veldig godt på Hills! Har også hørt flere som har brukt det diettforet en periode, mens hunden har vært syk, for å så gå tilbake til det vanlige foret.. De har alle vært fornøyde med Hills!

Hva slags hund er det på bildet ditt? Kjempe nydelig!!! :D Ser ut som en ulv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan godt love at jeg er gal på den dyrlæge. jeg ville helst ikke bruge ham igen men min kæreste har lovet at tage afsted næste gang og så fortælle ham hvor sure vi er. han mener at han så nok vil opføre sig bedre for eftertiden. Jeg skal nu se det før jeg tror det men giver ham en enkelt chance til. Men det lyder da ellers som om jeg roligt kan fodre Mille med PC diet i/d i den næste måned og så må jeg jo se på hvad der virker bedst derefter.

Hunden på bildet er en tjekkoslovakisk ulvehund. Jeg har fundet den på nettet. :oops: Synes den var så smuk. Den ligner rigtig en ulv det er noget andet end de to fjollehoveder jeg har. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hvorfor dyrlegen skal få en sjanse til....! Når han er SÅÅÅ uetisk og ufin så fortjener han ikke dere som kunder!!! Men at han bør få beskjed om at han er en tosk, det syns jeg virkelig!!! :evil:

Hva slags hunder har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er flere årsager til at vi lige giver ham et forsøg mere, mest fordi min kæreste vil se hvad han har at sige når han konfronterer ham med det. Jeg er heller ikke sikker på at vi kommer der med hundene igen, men i alle fald skal han have mulighed for at forklare hvorfor han var sådan. Jeg håber meget på en undskyldning. Det er også bare lidt svært at få ind i hovedet at en mand vi har været så glade for åbenbart er så dum... det er nok bare lidt svært at vænne sig til.

Jeg har to gange boxer/labradorblandisser. Mille på 3 og Walther på 7. De er sådan nogle dejlige, livlige og glade hunde. - Men vagthunde bliver de aldrig, forleden da jeg kom hjem var nogle af mine venner bare gået ind og havde forsynet sig med kaffe imens de ventede på at vi kom hjem... og de fjollede hunde, tja den ene lå i sofaen og blev aet og den anden sov i køkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dere vil ha en forklaring.. Håper han vil gi dere det samt en unnskyldning! :D

Herlig m sånne "vakthunder" assa! :D Tequila (på 5 år) varsler m en gang hun hører en lyd og er ganske tøff når hun står på innsiden av døra! Ikke fult så tøff når hun er på utsiden! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget ærgerligt med min dyrlæge, jeg har haft ham i et par år og han har altid været sød, men nu er jeg virkelig arrig på ham. jeg tænker på at det er underligt at han er sådan nu, han har aldrig før prøvet at få mig til at købe hans foder. Jeg er godt forvirret over hans opførsel. :?

Hallo ? Er det som er problemet her egentlig ? Diettforet fra Hills er ikke dyrere enn andre diett for kjøpt hos dyrleger...-og det skal vel ikke brukes konstant resten av hundens liv? Hva får dere til å tro at dyrleger tjener så bra på å selge dere et for ? Det en dyrlege tjener på, er dyreeiere som forer feil! :wink: ! Det er nemlig da kundene kommer om igjen og om igjen og om igjen...*lol*

-nei...gi hunden din Hills du...-og om du absolutt tror dyrlegen din har solgt sjela si til Hills, så finn for all del et annet for - bare sørg for at det har samme virkning som det du fikk anbefalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...