Gå til innhold
Hundesonen.no

Livredd støvsugeren


buddy13
 Share

Recommended Posts

Gutten vår er veldig sosial og hyggelig, og ikke redd noe. Men i det siste har han reagert veldig på støvsugeren... Vi fikk nettopp ny støvsuger (stor sentralstøvsuger, bråker endel), og han er kjempeskeptisk, han demper og maser og kliner og krafser på oss, og tør knapt å hoppe over støvsugerslangen. Såvidt vi vet har det ikke skjedd noe negativt når vi har støvsugd, og vi pleier å ignorere han når vi støvsuger. Han var skeptisk til den gamle (en liten, vanlig en), men nå er han helt overkosete og klengete, og peser og står i.

Hva gjør vi? Vi kan fint flytte han inn i et annet rom mens vi støvsuger, men da sitter han jo der og er "livredd". Har prøvd å gi han tyggeleke, men han er helt oppslukt i det støvsugermonsteret. Har også hatt han ute, men det er ikke alltid det passer seg pga vær og mye støy i nabolaget fra biler, tog og mennesker, som stresser han.

Han er tydeligvis litt i spøkelsesalderen, har i det siste begynt å knurre på alt og alle, men det er kanskje fjortisalderen for en hannhund på 6 mnd? Men støvsugeren er altså hovedproblemet vårt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde som de andre sier her, og bare ignorerte. I begynnelsen var hun litt skeptisk (tror det var mest lyden) og holdt god avstand mens hun observerte. Nå er hun 6 mnd og løfter ikke et øre når vi støvsuger. Må be henne flytte seg for at vi skal få støvsugd der hun ligger, eller støvsuge rundt henne :P Så jeg ville ignorert slik de andre sier :)

Naboen kjørte en annen strategi. De hadde støvsugeren stående fremme på stuegulvet hele døgnet i mange uker, slik at hunden ble vant til synet av den. La også godbiter oppå. Så skrudde de den på av og til i korte økter flere ganger daglig, og økte lengde etterhvert. Så begynte de å støvsuge litt rundt om kring, og nå er også den hunden vant til støvsugeren. (Jeg har aldri prøvd denne metoden. Syns det høres for dillete ut, men det funket for naboen og den hunden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina, nå 3 år, har aldri vært noen fan av støvsugern.

Hun liker ikke engang at jeg vasker huset med mopp.

Jeg gjør som andre har sagt, ignorerer.

Det blir hennes eget ansvar å holde avstand, som regel tusler hun og Linus inn på gjesterommet der de har egen sofa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...