elinebj93 Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2013 Hei. Jeg og samboer har en border collie/collie blanding på straks 7 mnd. Vi har drevet med alene hjemme trening siden vi fikk han, og var en periode han ikke bjeffet i det hele tatt. Nå har vi flyttet i et boligfellt og han har sine dager der han bjeffer så han over hører. Vi går turer med han hver dag før vi drar. noen dager kan han også være stille. Nå har vi prøvd å fylle kongleke med noe fryst godt inni men dette fungerer heller ikke. har dere noen tips? Det kam virke som han trasser veldig til tidrt nåt han må være alene. Siter
elinebj93 Skrevet 24. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Oktober 2013 Skulle gjerne flyttet på landet, men det har vi ikke mulighet til. Siter
ida Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2013 Tror ikke en hund trasser. Jeg tror en hund som bjeffer når den er alene, er redd. Mange hunder syns det er vanskelig å være alene på et nytt sted. Den vet ikke hva flytte betyr. Den er jo fremdeles en valp og dere forventer kanskje for mye av den. Hvor lenge er den alene om gangen? Siter
elinebj93 Skrevet 24. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Oktober 2013 Vi jobber forskjellig begge to, så han er ikke noe lenger alene enn maks en og en halv time. Som regel er han med, men av og til må han være alene. men om han er redd, hvorfor er det mange ganger han er musestille da? Han måtte også begynne å sove i buret da han gikk på gulvsteppe vårt. Da er han av og stille da også, og noen dager kan han ule og bjeffe som bare det Siter
Amig0 Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2013 Prøvd å få han til å bli ekstra glad i en leke / kosebamse? Kan hende det vil hjelpe om du legger den i buret med han, slik at han føler seg mindre alene. Eller så kan du også legge inn et plagg som lukter deg? Mine valper bjeffer MYE når jeg forlater leiligheten, men det har roet seg betraktelig etter vi har forsøkt et par ganger. Jeg begynte treningen med Amigo sakte, men sikkert. Jeg fikk han inn i buret, godbit, lukket burdøra, godbit. Gang på gang. Etterhvert gikk jeg ut av rommet og da begynte *******. Så fort han roet seg ned, gikk jeg inn i rommet og roste han med godbit, og det har virkelig hjulpet masse! Siter
Nowisclee Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2013 Kanskje det kunne hjelpe med mer hjernetrim før dere drar, ikke bare tur? Kan han reagere på mer bråk fra naboer og utenfor de dagene han bråker? Hjelper det hvis dere setter på radioen, at han ikke blir så forstyrret av lyder utenfra? Står buret hans på en stor åpen plass eller litt i en krok/lite rom? Hvis det står på stor åpen lys plass der han kan se ut eller kan se bevegelser utenfra, så kan han ha vanskeligere for å slappe av, det kan hende han føler han må passe på huset. Håper det løser seg for dere! Siter
lucy Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2013 Har dere drevet alenetrening etter dere flyttet? Må gjerne bruke litt tid på det når man flytter, spes med en ung hund. 1 Siter
elinebj93 Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Vi har drevet med alene trening en lang periode nå. Har pledd i buret og et plagg som er mitt. Faste godleka hans er i buret. Hjernetrim får han også uten hell. Buret står i en krok. jeg har prøvd det meste nå. Tips fra hundeskoler også. Vi vil virkelig ikke måtte flytte igjen pga bråk. Kan det hjelpe å få en kompis o hus med han? Siter
elinebj93 Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Fikk beskjed i dag om at han trolig hadde separasjonsangst. Så jeg skal ha gamle hunden min på besøk en uke å se hvordan det går ") Siter
Anette Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Fikk beskjed i dag om at han trolig hadde separasjonsangst. Så jeg skal ha gamle hunden min på besøk en uke å se hvordan det går ") Er ikke sikkert andre hunder hjelper. Men er verdt et forsøk. Min var like hysterisk, og eneste som var ok var å være i bilen eller med meg. 1 Siter
elinebj93 Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Derfor jeg gir det et forsøk Siter
lucy Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Hvordan har dere gått frem med alenetrening etter dere flyttet? Hvorfor er han i bur? Siter
Guest lijenta Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Buret kan faktisk stå på feil plass. Her kan jeg ikke ha hunder i stua hverken løse eller i bur når de er hjemme alene. Det fordi katta til naboen syntes det er noe av det beste den vet å legge seg i vinduskarmen på utsiden og hunden blir stressa selv om dem ikke har seperasjonsangst Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.