Gå til innhold
Hundesonen.no

fugl og føtter til hund.


HKB
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk 4 fasanskrotter i dag etter at en kompis hadde vært på jakt og tatt det han ville ha på fuglen. Har tatt vare på lår, vinger og føtter. Resten luktet så bajs at jeg ikke ville putte det i bikkja (han hadde ikke fjernet innvoller, fuglen var skutt 40 min før jeg fikk hendene på den).

Er det noe spesielt jeg burde gjøre med føttene før hunden får det? med tanke på basselusker fra vilt som ikke er bra for bikkja? Det er 8 føtter jeg regner med kommer til å bli borte på et blunk så nå ligger det rått i en pose i kjøleskapet inntil videre.

Kompis skyter også en del kråke på jobb (plagedyr på jobben og det er 100 vis av dem) som han lurte på om jeg ville ha til bikkja da det ellers bare blir kastet. Er det fyfy eller går det greit? Kråke er liksom så åtsel og ekkelt for meg, men bikkja hadde sikkert vært verdens lykkeligste om han fikk gnafse kråke et par ganger i uka. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit om en svensk shibaoppdretter som tørker fugleføtter før hun gir det til hundene, men jeg trur ikke det er nødvendig. Jeg kan heller ikke se for meg at vilt skal ha verre basselusker på seg enn vanlig fjærkre, og hele høns og kyllinger gis jo "stadig vekk" til hunder som råfôres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...