Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan man få trekk på utstilling om hunden har en liten fettkul?


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Jatzy har en liten fettkul på ryggen, like bak skulderen. Vi har vært hos veterinær og undersøkt den, og kom da frem til at denne ikke er farlig, og den plager henne ikke på noen måte heller. Den er på størrelse med en ert. De aller fleste finner den ikke om de ikke vet hvor den er i fra før, hvis ikke jeg viser dem den da. Å operere den vekk vil være mer av kosmetiske årsaker enn helsemessige, da operason/narkose allid innbærer en større riksiko. Og jeg vil aller helst ikke at hunden min skal skjæres i om dette ikke er helt nødvendig. Holdt å kastrere henne liksom.

Men så er det jo dette forbaska stor certet som vi ikke klarer helt å gi opp kampen på. Også er det jo selvsagt min store utstillings interesse som gjør at det er kjempe kjipt om hun må pensjoneres helt, om hun ikke opereres. Personlig synes jeg Jatzy er for fin til å kunne gi opp kampen i ringen. Hun har sine feil ja, men hunder med større feil er champions, så ja. Konkuransse instinkt!

Så ja, som tittelen sier : Kan man få trekk på utstilling om hunden har en liten fettkul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlebikkja mi fikk kommentar på det for nesten 10 år siden, men ikke trekk (stod iallefall ikke det i omtalen). På hest har jeg opplevd å få trekk for det, så der helgarderer jeg meg alltid med veterinærattest om det er noe "ufarlig", men jeg skjønner ikke helt hvorfor de skal trekke for det på hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still i vei... Min lille champion ble BIR BIG og BIS 3 på lørdag rett etter at unghunden min hadde bitt han ganske kraftig i hodet. Han hadde "hjørnetannhull" både over og under hodet og ble bare mer og mer hoven i det en kinnet. Heldigvis var det kinnet vekk fra dommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*phu*. Godt å høre, var nemlig i ferd med å pensjonere henne helt, eller iallefall frem til hu blir veteran. For det er vel sånn at veteraner ikke kan bli champion?

Veteraner kan bli champion, de kan bare ikke ta imot Cacib :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteraner kan bli champion, de kan bare ikke ta imot Cacib :)

Aha ja, ja det var jo noe de ikke kunne få, hadde bare glemt hva det var hehe :) Veterinær attest kan jeg jo skaffe, sånn i tilfelle man møter på en kjip dommer. Men tror hun vil få mer trekk for at hun er lubben, enn en liten fettkul man må leite godt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...