Gå til innhold
Hundesonen.no

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone (whippet)


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

Det handler ikke dagsform for min del, det er jo en grunn for at jeg ikke har svart deg før nå. Greit å vite at du mente noe annet enn du skrev, for når jeg leste innlegget, som ikke var en dag med "sinte briller" så ble jeg regelrett rimelig forbanna.

Da har du misforstått meg, og jeg beklager at jeg formulerte meg på en slik måte at du følte deg støtt :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har begynt på kurs! Var der mandag og i dag, og skal holde på i noen uker fremover. Vi går kontakt- og hverdagslydighetskurs, hos HundeAkademiet i Bergen (der vi gikk valpekurs). Kurset er veldig

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone er en whippetgutt født 21.07.2013. Han er etter Emprezy Significant Pearl og Skyborne Crossing The Atlantic, og av oppdrettet til Alzenas her inne. Jeg har ikke peili

Vi har kost oss masse i snøen som er kommet til Bergen. Kjører til de "forlatte" stedene, slipper bikkja og som han koser seg Han er riktignok godt kledd i dekken vi har kjøpt hos Rappfoten, det må t

Posted Images

Frøkena her hilser og sier til fineste Meesha at joda det er jo knall kul ødelegge men,blir nok bra med alderen også! :) Visste aldri hva jeg kom hjem til jeg eller da hun var ung. Hun var veldig kreativ hoppet på kjøleskapet (!) tok tyroxin til forrige hunden min så hun måtte til dyrlegen ) tenkte ikke hun hoppa der altså!,satt på sofaen tok ned bilder av seg selv som såklart ble spist istykker. Da alt som kunne ble fjernet var gips veggen godt ha! Den dag i dag hun er 8 år legger jeg bort fjernkontrollen fra stua bordet ;) Tror ikke hun tar den men,vet nå aldri med den frøkena! Da hun var rundt 14 mnd sluttet hun plustelig så det er håp for Messha,masse lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Å være hjemme alene går skikkelig bra nå! Meesha ødelegger ikke og virker MYE mer tilfreds med å få ha nesten hele leiligheten + mulighet til å gå ut på terassen. Da vi kom hjem i går lå han godt sammenkrøllet i sofaen, løftet litt på hodet og lå slik i et par minutter før han kom bort for å si hei. Hurra hurra :D

Litt problemer har vi selvfølgelig. Han er vanvittig opphengt i andre hunder. Ingenting er kulere enn å glo på dem. Men vi terper og trener, og det går nå fremover det også, litt etter litt. Meesha bryr seg mindre om andre hunder når min samboer går med han, og han bryr seg også mindre dersom jeg ikke ser hunden før vi er rett ved hverandre – så det er jo ikke tvil om hvem som sitter med mye skyld her :sleep:

Jeg har lyst til å dele denne videoen, jeg synes den er morsom. Meesha har en veldig god sitt og bli synes jeg (selv om sitten er litt skjeiv og hist og her og slikt iblant :ike: ), og veldig god innkalling fra sitt. Her fikk vi derimot en sinna måke på besøk, men jeg er veldig glad for at Meesha løp rett til meg og ikke forsvant langt bort :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være hjemme alene går skikkelig bra nå! Meesha ødelegger ikke og virker MYE mer tilfreds med å få ha nesten hele leiligheten + mulighet til å gå ut på terassen. Da vi kom hjem i går lå han godt sammenkrøllet i sofaen, løftet litt på hodet og lå slik i et par minutter før han kom bort for å si hei. Hurra hurra :D

Yay! Er dette med adaptil eller uten? Uansett er det kjempefint å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veterinærbesøk i dag! Både jeg og sambo har hatt vanvittig tett timeplan i sommer, så vi har vært litt trege med å dra på ettårskontroll. I dag var vi på Askøy dyreklinikk, som er samme klinikken som hasteamputerte haletippen til Meesha da han klemte den i en dør i desember i fjor. Vi fikk samme veterinær, som husket Meesha og som var enige med oss om at halen har grodd supert :) Meesha fikk vaksine i nesen og i nakken, samt at vet'en tok sånne tåreprøver for å sjekke om han hadde tørre øyne (pga. rødlighet i øynene på kveldstid). De var helt fine og rødligheten kommer, som vi tenkte, nok kun av at han er veldig kveldstrøtt (slik som hos mennesker).

Tenner, hjerte, kropp osv. ble sjekket og Meesha er i tipp topp form. Han lagde ikke en lyd, koste masse på veterinæren, tok støyten for en liten staffevalp som ville leke på venterommet, forsøkte å løpe inn på behandlingsrommene mens vi ventet (sitat damen i skranken: "jeg har sett hunder forsøke å løpe UT derfra, men aldri inn" :lol: ) og oppførte seg rett og slett eksemplarisk. Også fikk han masse skryt av veterinæren for å være så flott i kroppen, muskuløs og fin :ahappy:

Vi veide han og Meesha veier nå 14,5 kg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bånd, selvfølgelig! Haha :D Jeg har en spor-date med Marie denne uken, skal få avklart dag så kan jeg plinge på deg etterpå :)

Jeg kan ikke slippe Khal uansett, tar ikke sjansen, han kommer sånn 1/20 ganger når han er med andre hunder ;P

Gi meg en lyd du (:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I går var Meesha og jeg med en venninne av meg i stallen. Meesha har vært rundt hester en gang før og det var med @MegaMarie da han var liten valpefis. Hesten til venninnen min (Siljan) er vant til hunder og kjempestødig, men Meesha syntes at Siljan og de andre hestene var ganske skummel. Han bjeffet på dem i starten, men ved hvert bjeff sa jeg til han "det er ikke farlig så du trenger ikke bråke", ga han en klø bak øret og koste på Siljan selv, og etterhvert gikk det så bra så :)

På tur gikk jeg og Meesha ved siden av vognen først, også satt vi oppi alle tre etterpå. Siljan er i en opptreningsperiode, så da ble det en rolig kjøretur i skritt, trav og en strekke galopp i vakre skoger og daler utenfor Bergen. Etter turen var vi helt alene i stallen, og venninnen min sa jeg kunne slippe Meesha løs, for hundene til de som har hest på stallen er alltid løse. Meesha hadde det SÅ gøy, og ble etterhvert så varm i trøya at han løp under gjerdet til shetlandsponniene og stod side ved side med dem og kikket på verden. Flinke, snille ponniene brydde seg ikke, annet enn at de ga han et snus nå og da. Han forsøkte seg også på å gå inn i luftegården til en av ridehestene og invitere hesten til lek... det likte IKKE hesten, og Meesha kom ut igjen i en helsikes fart med sinna gamp i nesten like stor fart bak seg!

Vi trente også litt lydighet inne på stallgangen, med god forstyrrelse i en hest som stod i ene boksen og kikket svært interessert på Meesha. Han gikk en veldig fin fvf til tross for at hesten dunket hodet i døra en meter unna og slikt :D

post-27-1409511672,14.jpg

post-27-1409511656,43.jpg

10646911_10204282346489447_4826273969490

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok Lund, evt den travstallen som er der oppe.

Når du kjører opp mot Bontveit er Almeland den første innkjøringen til høyre opp bakken. Er to staller der, også har de kun ridebane. Med mindre de har fått ridehall der nå da ;P

Er sånn 5 staller oppover bontveit der xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok Lund, evt den travstallen som er der oppe.

Når du kjører opp mot Bontveit er Almeland den første innkjøringen til høyre opp bakken. Er to staller der, også har de kun ridebane. Med mindre de har fått ridehall der nå da ;P

Er sånn 5 staller oppover bontveit der xD

Haha, ja, så det var enormt mange :P

Så du lady eller birk der?? :)

Kanskje? Fikk ikke med meg navnene på noen av de andre hestene :)

Edit: Hester jeg så var to shettiser, en skadet brun hest, en stor brun hest, en ung mørk kaldblodstraver, en sort svææær kaldblodstraver, to pinto-fargede, en fjording og en palomino-lignende sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så kult å se Siljan igjen! Jeg kjente ham godt når han var aktiv traver :) Og flink Meesha som trives i stallen - det må man jo!

Så artig :D Kjente at han har litt av traveren igjen i seg da vi kjørte trav i vogna, men det er helt umulig å si at han har gått trav under ridning. Jaa, Meesha har liksom ikke noe annet valg enn å like hester :D

Siljan føler jeg at jeg har sett før, var han FH-hest en gang i tiden tro?

Og ikke minst flinke Meesha! :D

Siljan var FH-hest ja og har samme eiere fremdeles! :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljan var FH-hest ja og har samme eiere fremdeles! :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Nesten litt rart å tenke på hvor mange fra FH jeg fremdeles husker hestene til, og ikke minst kjenner igjen ansiktene på en del brukere. Det begynner å bli ganske så mange år siden jeg var aktiv der inne, men det er gøy å se igjen både hester og folk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Meesha og jeg med en venninne av meg i stallen. Meesha har vært rundt hester en gang før og det var med @MegaMarie da han var liten valpefis. Hesten til venninnen min (Siljan) er vant til hunder og kjempestødig, men Meesha syntes at Siljan og de andre hestene var ganske skummel. Han bjeffet på dem i starten, men ved hvert bjeff sa jeg til han "det er ikke farlig så du trenger ikke bråke", ga han en klø bak øret og koste på Siljan selv, og etterhvert gikk det så bra så :)

På tur gikk jeg og Meesha ved siden av vognen først, også satt vi oppi alle tre etterpå. Siljan er i en opptreningsperiode, så da ble det en rolig kjøretur i skritt, trav og en strekke galopp i vakre skoger og daler utenfor Bergen. Etter turen var vi helt alene i stallen, og venninnen min sa jeg kunne slippe Meesha løs, for hundene til de som har hest på stallen er alltid løse. Meesha hadde det SÅ gøy, og ble etterhvert så varm i trøya at han løp under gjerdet til shetlandsponniene og stod side ved side med dem og kikket på verden. Flinke, snille ponniene brydde seg ikke, annet enn at de ga han et snus nå og da. Han forsøkte seg også på å gå inn i luftegården til en av ridehestene og invitere hesten til lek... det likte IKKE hesten, og Meesha kom ut igjen i en helsikes fart med sinna gamp i nesten like stor fart bak seg!

Vi trente også litt lydighet inne på stallgangen, med god forstyrrelse i en hest som stod i ene boksen og kikket svært interessert på Meesha. Han gikk en veldig fin fvf til tross for at hesten dunket hodet i døra en meter unna og slikt :D

post-27-1409511672,14.jpg

post-27-1409511656,43.jpg

10646911_10204282346489447_4826273969490

Siljan Gutten jo?! Hadde hesten min på stallen til forrige eieren hans, på den tiden han var aktiv traver. Han er en søting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...