Gå til innhold
Hundesonen.no

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone (whippet)


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har begynt på kurs! Var der mandag og i dag, og skal holde på i noen uker fremover. Vi går kontakt- og hverdagslydighetskurs, hos HundeAkademiet i Bergen (der vi gikk valpekurs). Kurset er veldig

Pearl's Legacy's Be On Or Be Gone er en whippetgutt født 21.07.2013. Han er etter Emprezy Significant Pearl og Skyborne Crossing The Atlantic, og av oppdrettet til Alzenas her inne. Jeg har ikke peili

Vi har kost oss masse i snøen som er kommet til Bergen. Kjører til de "forlatte" stedene, slipper bikkja og som han koser seg Han er riktignok godt kledd i dekken vi har kjøpt hos Rappfoten, det må t

Posted Images

  • 3 weeks later...

Litt tilfeldige bilder fra de siste ukene, i anledning Meeshas åttemånedersbursdag, som er i dag :) Hurra for bebien min! :D

Ører på ville veier!

1972434_10202997534729956_1876802105_n.j

Meesha hadde veeeeeeeeldig lyst på pannekaker...

1526850_10202812386061355_1743701372_n.j

Ingenting er som å skue utover den fantastisk spennende verdenen vi lever i :wub:

1625535_10202812385981353_1689776135_n.j

Kosestund med pappa'n sin på sofaen <3

12175_10202939990571388_984191010_n.jpg

"God morgen! Sove mer?"

1896758_10202997534449949_1554536218_n.j

Hyggelig overraskelse da jeg kom hjem fra skolen! Not :P

20140319_133133.jpg?w=650

Ingenting er bedre enn å ligge i sengen

1964928_10203114988386224_27092972_n.jpg

"Hopp opp" og "sitt" er fint for å bruke nøtta litt på tur, også vanker det jo godbiiiiit når man er flink :)

2014-03-18-05-52-27-1.jpg?w=650

Meesha på tur med Lykke og Harly

2014-03-21-09-10-33-1.jpg?w=676

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida vil på tur med dere en dag! :D Skal dere oppom på NKK? Tenkte ta med Ida dit, så da ses vi vel og :) Sent from my iPhone using Tapatalk

Meesha vil på tur med Ida :D Si ifra når du kan, vi er stort sett ledige :) Vi skal innom NKK på lørdagen :)

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :D

Veldig fin sitt og bli! :ahappy:

Tips til utgangsstilling. Når du ønsker å ta en ny repetisjon så er et godt tips at du kan belønne av ut av posisjonen, altså enten kaste en godbit bortover gulvet og deretter be han om å komme på plass igjen, eller bruke godbiten du belønner med til å lokke han bort fra der, og deretter be han om å komme på plass igjen :)

Så utrolig morsomt at han er så flink og lærevillig :D Håper han fortsetter slik :ahappy: Og du er veldig flink med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :D

Veldig fin sitt og bli! :ahappy:

Tips til utgangsstilling. Når du ønsker å ta en ny repetisjon så er et godt tips at du kan belønne av ut av posisjonen, altså enten kaste en godbit bortover gulvet og deretter be han om å komme på plass igjen, eller bruke godbiten du belønner med til å lokke han bort fra der, og deretter be han om å komme på plass igjen :)

Så utrolig morsomt at han er så flink og lærevillig :D Håper han fortsetter slik :ahappy: Og du er veldig flink med han!

Tusen takk Marie :D

Altså, få han i utgangsstilling, så ta han ut av posisjon og belønne? Jeg tenker at det vil fortelle han at "fjern deg fra denne stillingen, SÅ får du godbit"? Eller vil han tenke "sitte her til mor sier noe annet, SÅ får jeg godbit"? Om du skjønner forskjellen jeg prøver å få frem her :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han vil ikke tenke det så lenge du gjør det tydelig at det du gjorde nå var rett. "Bra" eller "klikk" om du bruker klikker. Bare husk å variere. Noen ganger kan du belønne han bare for å sitte i utgangsstilling, andre ganger belønne han ut av posisjonen. Jeg brukte mye det å kaste godbiten da jeg trente dekk med Tidi. Litt for mye. En periode endte det med at hun hoppet ut av dekk, så det var litt vanskelig å trene dekk og bli. Men nå har det løsnet. Gjelder å ha en balanse mellom å belønne i posisjon og belønne ut av. Det er jo også avhengig av hva du vil trene. Trener du bli i posisjonen, belønn rett i munnen. Trener du komme inn i posisjonen kan du belønne ut av posisjonen :)

Det er bare en "enklere" måte for deg å ta repetisjonen på nytt enn at du må løpe rundt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, jeg må bare få si, at lille hormonlusen meesha bare er helt utrolig fantastisk!

Her kom jeg kjørende igår, å bare tok han med meg. Jeg og datterbarnet som han forøvrig aldri har møtt. Og han har tatt alt på strak labb siden!

Ingen uroligheter i bilen, ingen uroligheter i heimen annet enn lykkelig over menneskene å kose på! Han finner roen og slapper av rett som det er! Han har funnet seg mer til rette hos oss enn mezzi noengang gjorde!

Vi har gått tur, vi har kost, vi har lekt. og han ser ut til å like alt sammen like godt! Riktignok har han holdt oss våken hele natten for hver gang vi sovnet så skulle han opp i ansiktet vårt. Men han er uansett riktig så søt! Skikkelig god stødig hund må jeg si :)

Og full i ramp, vet ikke hvor mange sokker han har tatt, eller tepper han har prøvd å ta. Og idag tidlig rappet han trusen til Amalie! Hehe, men er bare å se litt strengt på han så gir han seg :)

Og selvfølgelig har jeg tatt bilder! :D

61765_10152785836301677_1744164556_n.jpg

1966173_10152785836321677_414947163_o.jp

69580_10152785836311677_1360895062_n.jpg

1621841_10152785836461677_1200082747_n.j

10015635_10152785836471677_1857480601_n.

1480682_10152785836481677_1887568511_n.j

1488946_10152785836526677_206630756_n.jp

1939986_10152785105726677_1933684921_n.j

10151309_10152785105706677_1404464004_n.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han vil ikke tenke det så lenge du gjør det tydelig at det du gjorde nå var rett. "Bra" eller "klikk" om du bruker klikker. Bare husk å variere. Noen ganger kan du belønne han bare for å sitte i utgangsstilling, andre ganger belønne han ut av posisjonen. Jeg brukte mye det å kaste godbiten da jeg trente dekk med Tidi. Litt for mye. En periode endte det med at hun hoppet ut av dekk, så det var litt vanskelig å trene dekk og bli. Men nå har det løsnet. Gjelder å ha en balanse mellom å belønne i posisjon og belønne ut av. Det er jo også avhengig av hva du vil trene. Trener du bli i posisjonen, belønn rett i munnen. Trener du komme inn i posisjonen kan du belønne ut av posisjonen :)

Det er bare en "enklere" måte for deg å ta repetisjonen på nytt enn at du må løpe rundt :P

Aha, da skjønner jeg! Tror jeg :P "Her" og peke med hånden er kommandoen for å komme på plass. Så "her" og så belønne ved å kaste godbiten ut? Og i andre tilfeller, "her" og belønne i munnen når han skal bli sittende? Herregud, så teskje jeg behøvde å få dette inn med da :lol:

Vet dere, jeg må bare få si, at lille hormonlusen meesha bare er helt utrolig fantastisk!

Her kom jeg kjørende igår, å bare tok han med meg. Jeg og datterbarnet som han forøvrig aldri har møtt. Og han har tatt alt på strak labb siden!

Ingen uroligheter i bilen, ingen uroligheter i heimen annet enn lykkelig over menneskene å kose på! Han finner roen og slapper av rett som det er! Han har funnet seg mer til rette hos oss enn mezzi noengang gjorde!

Vi har gått tur, vi har kost, vi har lekt. og han ser ut til å like alt sammen like godt! Riktignok har han holdt oss våken hele natten for hver gang vi sovnet så skulle han opp i ansiktet vårt. Men han er uansett riktig så søt! Skikkelig god stødig hund må jeg si :)

Og full i ramp, vet ikke hvor mange sokker han har tatt, eller tepper han har prøvd å ta. Og idag tidlig rappet han trusen til Amalie! Hehe, men er bare å se litt strengt på han så gir han seg :)

Og selvfølgelig har jeg tatt bilder! :D

Hjelp, nå ble mammahjertet glad :wub: Fineste lille valpelus! Også så deilig at han og Amalie kom overens :D Han er jo aldri sammen med barn så greit å få det bekreftet at de også er kule :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aha, da skjønner jeg! Tror jeg :P "Her" og peke med hånden er kommandoen for å komme på plass. Så "her" og så belønne ved å kaste godbiten ut? Og i andre tilfeller, "her" og belønne i munnen når han skal bli sittende? Herregud, så teskje jeg behøvde å få dette inn med da  :lol:

 

 

Hjelp, nå ble mammahjertet glad  :wub: Fineste lille valpelus! Også så deilig at han og Amalie kom overens :D Han er jo aldri sammen med barn så greit å få det bekreftet at de også er kule  :ahappy:

De gikk veldig fint sammen :) eneste er han hopper en del men hun har lært seg å dytte ned og snu ryggen til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da skjønner jeg! Tror jeg :P "Her" og peke med hånden er kommandoen for å komme på plass. Så "her" og så belønne ved å kaste godbiten ut? Og i andre tilfeller, "her" og belønne i munnen når han skal bli sittende? Herregud, så teskje jeg behøvde å få dette inn med da :lol:

Haha, ja, riktig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10015635_10152785836471677_1857480601_n.

1480682_10152785836481677_1887568511_n.j

Oi så fin han har blitt Ingvild! Blir så glad når jeg ser at dere alle har tatt til dere rådet mitt om å prøve å holde dem i så godt hold som mulig mens de enda er under utvikling, da utvikles dem mye raskere og blir så flotte :) Tommel opp til dere og for super jobb der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MegaMarie, jeg har prøvd det du foreslo nå de to siste dagene – om det er noen enorm forbedring er vanskelig å si enda, men i går hadde vi vår beste innkomst ever. Meesha smalt ned i sitt helt klint inntil beinet mitt; midt i Bergen sentrum med masse forstyrrelser :D

Til tross for at Meesha er litt "overalt" i hodet sitt for tiden, er han veldig gøy å trene med. Det gjelder å trene få repetisjoner, spre det utover turen/økten, balansere det å være rolig og det å være gira, så er han helt der. Jeg trodde jeg skulle dø på meg da vi i går hadde en sitt og bli midt på Torgalmenningen som var helt perfekt, og jeg kunne gå noe sånt som ti meter unna. Jeg ELSKER hunden min :D

Det er så deilig vær i Bergen for tiden. Vi har ikke fått anledning til å rase i skogen, men turer langs veien med magebelte, rom for snusing her og der + pinne i munnen, det er kjekt det og :heart:

IdRdmAY.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så fin han har blitt Ingvild! Blir så glad når jeg ser at dere alle har tatt til dere rådet mitt om å prøve å holde dem i så godt hold som mulig mens de enda er under utvikling, da utvikles dem mye raskere og blir så flotte :) Tommel opp til dere og for super jobb der! :)

Tusen takk! :D Det varmer å høre, særlig når det kommer fra oppdretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er nok ikke et mirakeltips jeg har gitt deg, mer en enklere måte for deg å gjenta en ny repetisjon, også lurer kanskje ikke Meesha på hva dere trener på når du løper rundt :lol: Men så bra da! :D Kjempe gøy med sitt og bli på torgalmenningen! Vi må ta en tur til byn i lag med jypplingene :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er nok ikke et mirakeltips jeg har gitt deg, mer en enklere måte for deg å gjenta en ny repetisjon, også lurer kanskje ikke Meesha på hva dere trener på når du løper rundt :lol: Men så bra da! :D Kjempe gøy med sitt og bli på torgalmenningen! Vi må ta en tur til byn i lag med jypplingene :ahappy:

Hehe, ville bare si ifra at jeg prøver det ut! :D Veldig keen på en tur til byen! Jeg har nok mer åpne dager enn deg, så bare si ifra når du kan så slenger jeg meg nok med :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...