Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæsjer og tisser i buret


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Valpen min på fire måneder bæsjer og tisser i buret så ofte. Tror hun tror at i buret skal man gjøre fra seg dessverre. Bare korte bilturer i buret så gjør hun fra seg. Jeg prøver å få henne til å gå på do før vi reiser med bilen men da holder hun seg. Hvis jeg da kjører i bare fem min. til matbutikken så gjør hun fra seg. Hvordan skal jeg trene på dette? Siden valper skal ha mat flere ganger om dagen så er det vanskelig å gi henne kun mat og morran og å kjøre feks. fem timer etter hun har spist. Men uansett så må hun jo ha tilgang på vann nesten hele dagen så da blir det uansett tiss. Dette med bilbur er bare vanskelig siden hun må være i bur under bilturer. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal valp gjør jo ikke fra seg et sted den anser som "hjem". Hva med å la valpen bruke mer tid i buret, ha det stående i gangen og leke litt burleker / la den bruke tid på å anse buret som "en del av dens plass".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh! Har akkurat samme problem med lille tufsa mi! Kan stå ute på akkurat samme plassen i 15 min, så gå tur i andre 15 min, men første hu gjør når hu kommer inn er å springe inn i buret for å gå på do... Er mindre og mindre av det nå, så er nok noe som går over! Vi må bare smøre oss med tålmodighet! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis buret er for stort, med god plass til å gjøre fra seg, så er dette en helt vanlig problemstilling ja.

Det tror jeg ikke alltid stemmer.. Hu mi har akkurat passelig bur, kunne ikke hatt mindre og burde ikke hatt større, men fortsatt liker hu å gå på do der!

Hun tisser inni om natta og varsler etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...