Gå til innhold
Hundesonen.no

Ruta, klasse 2


Ganzie
 Share

Recommended Posts

Vi skal visst stille i klasse 2 på lørdag, og det er et par ting jeg lurer litt på.

Hvordan avsluttes øvelsen? Skal hunden kalles inn etterpå?

Og ikke minst, hvor mye trekk får vi om hun smeller ned i dekk når jeg roper stå? Hun er litt håpløs der, jeg får det ikke bort, jeg får henne ikke til å stå i ruta...
Kommer vi til å nulle i øvelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal visst stille i klasse 2 på lørdag, og det er et par ting jeg lurer litt på.

Hvordan avsluttes øvelsen? Skal hunden kalles inn etterpå?

Og ikke minst, hvor mye trekk får vi om hun smeller ned i dekk når jeg roper stå? Hun er litt håpløs der, jeg får det ikke bort, jeg får henne ikke til å stå i ruta...

Kommer vi til å nulle i øvelsen?

Du skal gå bort til hunden og hente den i ruten.

Ellers står det i regelverket: En hund som setter eller legger seg i ruten, gis ikke høyere karakter enn 8.

Edit: Ikke hent hunden før dommeren gir deg beskjed om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gå bort til hunden og hente den i ruten.

Ellers står det i regelverket: En hund som setter eller legger seg i ruten, gis ikke høyere karakter enn 8.

Edit: Ikke hent hunden før dommeren gir deg beskjed om det :)

Ehm, lese regelverket, ja :icon_redface: Så da kommer vi kanskje ikke til å nulle den øvelsen? (sett at hun finner ruta, enkelte dager er hun riktig så kreativ :ermm: )

Ja, jeg har sett at man skal hente hunden, men har aldri sett det i praksis, så jeg vet ikke helt hva det menes med det.

Så når hunden har stoppet i ruta får jeg beskjed av dommer om å hente hunden?

Kjenner det kan bli interessant på lørdag :ike: Ganzie begynner å bli en voksen dame med meninger om så mangt, og hun har en helt annen mening om en del av LP-øvelsene enn jeg har :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, lese regelverket, ja :icon_redface: Så da kommer vi kanskje ikke til å nulle den øvelsen? (sett at hun finner ruta, enkelte dager er hun riktig så kreativ :ermm: )

Ja, jeg har sett at man skal hente hunden, men har aldri sett det i praksis, så jeg vet ikke helt hva det menes med det.

Så når hunden har stoppet i ruta får jeg beskjed av dommer om å hente hunden?

Kjenner det kan bli interessant på lørdag :ike: Ganzie begynner å bli en voksen dame med meninger om så mangt, og hun har en helt annen mening om en del av LP-øvelsene enn jeg har :pinch:

Du får poeng så lenge hunden er inni ruta :)

Du sender hunden til ruta, ber den stå, dommeren sier takk og ber deg gå frem å hente hunden. Sånn ca.

Har ikke alle hunder gode ideer innimellom? Det går nok bedre enn du frykter, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men skal du til Steinkjer?

Jepp :ahappy: Dere skulle også gå der?

Du får poeng så lenge hunden er inni ruta :)

Du sender hunden til ruta, ber den stå, dommeren sier takk og ber deg gå frem å hente hunden. Sånn ca.

Har ikke alle hunder gode ideer innimellom? Det går nok bedre enn du frykter, lykke til :)

Hehe, jeg tenker som så at noen må stå for underholdninga :lol:

På en skikkelig god dag så er det bare avstanden vi nuller på (sitt opp går ikke an når man er mer enn en meter unna mamsen, hilsen Ganzie) og på en dårlig dag så kan vi nulle på alt :P Og med litt kreativ utførelse på de andre øvelsene så kommer vi ikke til å dra på oss så alvorlig høye poengsummer uansett :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...