Gå til innhold
Hundesonen.no

Kangerlussuaq EFIT - Oslo Øst og reising (med fly, what else?!)


Gjest
 Share

Recommended Posts

Søndag begynner 10:00

*Rated R*

11:00 - jeg legger fram gavene jeg må huske å ha med meg når jeg skal ut og fly, 2 av de har ligget i kjøleskapet og jeg pleier BESTANDIG å glemme snusen til fattern. Synes det er en litt trivelig tradisjon å alltid ha med meg gaver hjem :) En til mor, en til far og en til vovv!

9650154126_f84d8c831a_c.jpg

12:00 - Prøver de nye joggeskoene jeg har kjøpt meg, men finner ut at en joggetur ikke fristet umiddelbart. Vi rydder nemlig huset fra tak til kjeller...

9646921249_f5fa55d5dd_c.jpg

13:00 - jeg setter av 1 time til å lese litt GIS, en deilig og tørr rapport med mye av den ene tingen jeg er allergisk mot rent skolemessig: referanser til lover og paragrafer. De er som andregradsdifferensialer er for andre, jeg blir helt satt ut. Urkaburka ( :D ).

9647002309_27ecdc7745_c.jpg

14:00 - Etter samboern har slavet seg ferdig med nedvask av badet kjører vi ut for å kjøpe et stereoanlegg, mannfolket må jo få litt positiv forsterkning for å gjøre alt drittarbeidet :P

9650152606_0a6a0ce097_c.jpg

15:00 - Vi er på tur tilbake fra Oslo Øst, jeg har bestemt meg for å aldri bo i ei sentrumsblokk med tusenogførti biler parkert på begge sider av vegen nedenfor og føle meg som ei arbeidsmaur. Vi har levert oddskupong som senere gikk åt gaiken fordi Tromsø IL kan ryke og reise til Adeccoligaen og kjøpt oss en is hver.

9647028135_1f83dc23ab_c.jpg

16:00 - Jeg vasker gulvene på soverom, gjesterom og stua, samt sorterer all pappen vi har og kjører den til papp-søppelboksen som pga stengte veier tar 5 minutter å kjøre til, eller 5 minutter å gå til. Latterlig, men når man har mye papp og emballasje fra IKEA så tar man heller alt inn i bilen og kjører ned dit. Pakker baggen min. Jeg har ikke bilder, dessverre, fordi vi mekker oss ei grandis sånn ca 16.20 og etter ei halv grandis hver sovner vi på soffaen :lol:

til kl 17:00 - sover enda... Se for dere sånn retarded åpen-munn soving med litt sikling i munnkroken... :lol:

18:00 - etter å ha våknet litt sånn i grevens tid er jeg på togstasjonen. Puh :lol: Venter på flytoget, favoritt-toget over alle. De kan det med punktlighet, utstyr og kundeservice. Flytoget er rett og slett en med de bedre bedriftene jeg har vært borti, og det er vel ikke uten grunn de scorer himmelhøyt på diverse rangeringer ganske ofte.

9646916457_50e8d5d465_c.jpg

19:00 - framme på Gardermoen.... Søndagstrafikken begynner å tetne til, her ser vi avgangshallen. Jeg har ikke baggasje å sjekke inn så æddabædda innsjekkingskøer!

9650148930_e967bea069_c.jpg

20:00 - flyet er bittelitt forsinket grunnet at det kommer sent inn fra Faro, Portugal - hvor flyvelederene er litt treige så flyet måtte faktisk stå på bakken og vente på å få lov å ta av. Sør Europeisk arbeidsvilje er noget brokete.... Jeg bruker tiden til å shabbe med en kompis som har landet siste flyet for dagen for Widerøe og skal pendle hjem med samme flyet som meg. Tiden går nødvendigvis til prating så no pics, sorry :(

21:00 - vi er et sted over Trondheim, solnedgangen har en lillafarge jeg sjeldent ser! Det er en del turbulens, så setebelteskiltet plinger på og vi går til en lavere høyde hvor det er mer rolig.

9650357240_40acf45604_c.jpg

22:00 - vi er på innflyvning til Tromsø, VAKKER solnedgang over Senja! Det er et utrolig spesielt lys fordi det er et tjukt "tåkedekke"(skydekke) rett over oss som reflekterer den dyprøde fargen, slik at hele himmelen både over og under oss er rød. iPhonekameraet mitt klarer nå ikke helt å fange det, men man ser nå at det er rødt i skyene :P

9646909217_d91ca69646_c.jpg

23:00 - *HERREGUDHOMOREHJEMMELABRADORKLIKK* (les: herregud ho mor e hjemme omg omg omg omg omg hurra fest tralalalala se her e en sko å herregud grrrooouuuuuuu omg omg yay se på mæ æ kan rulle over på rygg og logre med hele kroppen samtidig herregud herregud hurra!)

9650139076_c49b63b7f4_c.jpg

00:00 - da mekka jeg på denne greia såeh... jah :P Skal lese litt mer til morgendagen, så se for dere reprise av kartverketpdf'en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, solnedgang sett fra fly er alltid så fint (ihvertfall når man flyr til Tromsø). Men ja, irriterende at man ikke får fanget fargene helt riktig :P

Fordelen med å fly mot Tromsø (foreløpig, men det endres vel snart :P ) er at solnedgangen bare fortsetter og fortsetter :D Fram til det begynner å li mot mørketida... Men den er vakker den tida og, det er så VAKKERT på klarværsdagene i Januar :wub:

Haha, vi er to som er allergiske mot lovverk og paragraf-ting :lol: Kjenner meg så veldig igjen!

:x:x:x:x:yes::frantics::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...