Gå til innhold
Hundesonen.no

Gordon Setter


Jeanette

Recommended Posts

Hm, få mennesker med fuglehunder her inne? :roll:

Jeg valgte gordon setter fordi jeg syns det er den vakreste rasen som finnes - lett i kroppen og svart i farge med brune avmerkninger. Herlige brunsvarte øyne som ser på deg og et gemytt som er helt utrolig.

At min også skal brukes til jakt har jo sitt å si :wink:

Å trene en hund og se at man får det til er en følelse som er ubeskrivelig.

Særlig når man skal trene hunden til å ikke gjøre som instinktene sier :mrgreen:

Marco er en utrolig glad og herlig hund. Vi kaller han bare "teppebankeren" fordi ved å prate til han går halen fram og tilbake, opp og ned (!)

Han liker å ligge på fanget ditt - med overkroppen over lårene dine og bakbeina sine på golvet. Han koser seg så fælt at han kan finne på å sovne der han ligger. :D

Han vil aller helst ligge under dyna di i senga, og kan finne på å vekke deg midt på natta med en iskald snute inn under dyna...

Han vet han ikke får være i senga, men når matmor og matfar sover legger han seg ytterst på kanten.

Hans favorittstilling når han sover er å ligge på ryggen med forbeina i været.

Dressurmessig er Marco fin å jobbe med. Innen jakt er han bra - han lystrer sitt på avstand og blir sittende når fuglen løfter. Men blir han for heit i hue så løper han etter - og han løper etter for å ta fuglen.

Han har apportbeviset og apporterer fugler stolt til mor.

Vil du lese mer om Marco (og hans storebror Nero grand danois) kan du titte på hjemmesiden dems

www.rypa.info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt ei gordon setter tisoe da...var en del på rypejakt...knall morro, men det var større hund jeg ville ha...så da ble det rottis, noe jeg har ønsket meg hele tiden...

tosta het gorden min, hun var helt nydelig...utrolig stor personlighet og sååå sjønn!!!

nydelige hunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gordon er den aller fineste setteren! Hadde ei tispe før jeg og, Trollheimens Frøya. Det jeg synes utmerker seg med GS er at de som regel er utrolig vennlige og "kalde"- selv om de vimser rundt. Hadde med Frøya på Karl Johan en 17. Mai, og hun la seg rett ned ved siden av toget og sovnet.. Godt gjort;) En av grunnene til at vi solgte den flotte jenta vår var at mamma, som skulle jakte med henne, ble syk, og vi ville hun skulle bli brukt til jakt. Så hun ble omplassert til et vennepar av oss, og trives godt der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...