Gå til innhold
Hundesonen.no

Mascara til sensible øyne, tips?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Da jeg lå på sykehuset for noen år siden så fikk jeg herpes på hornhinna, flott gave fra sykehuset...det ble ikke behandlet med en gang siden det var så mye annet kritisk med meg så "betennelsen" klarte å tette den ene tårekanalen skikkelig godt, potta tett :icon_redface:
I juni ble jeg operert i øyet og fikk lagt inn et "rør" som tårekanal, noe som fungerer sånn passe, tror kanskje jeg må operere en gang til for å få det til å fungere optimalt.

Så til saken.
Når jeg bruker mascara så blir øyet sårt og det begynner å renne mer enn det det pleier, så jeg må gå med lommetørkle heletiden, det er jeg vant med fra før med tett tårekanal, men det er kjedelig å gå og tørke seg i øyet når jeg har sminket meg.
Lurer på om dere vet om noen mascaraer som er bra for sensible øyne?
Den bør være sort og helst vannfast smile.gif

Ikke skriv hva du bruker hvis du ikke vet om den er for sensible øyne, jeg vil ikke gjøre noe bomkjøp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg VET ikke siden jeg ikke har sensitive øyne selv, og har ikke brukt denne, men jeg vet at Lush ofte har veldig mye bra.
http://www.lushnorge.no/produkt/til-ansiktet/make-up/eyeliner-mascara/eyes-right-mascara Kanskje noen har erfaringer?

Jeg har litt sensitiv hud, og Clinique er snill mot huden, så det kan hende de har produkter som er snille mot øynene også?
http://www.clinique.no/?q=/website_admin/mascara&menu=323&clid=324
"High Impact Waterproof Mascara
Vannfast maskara som gir volum og lengde. Drysser og klumper seg ikke og tørker ikke ut. Det er vår vannfaste versjon av High Impact Mascara, som tåler både tårer, vær og en svømmetur. Kan brukes av de med sensitive øyne og kontaktlinser. Testet av øyeleger.Effekt: Volum/lengde"


Eller The Body Shop?

Ellers:
http://www.prevention.com/your-beauty/blog/mascara-tips-sensitive-eyes
" If you’ve been using oil-based mascaras, try switching to a water-based mascara and see if that helps."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clinique er det eneste merke jeg vet som skal være bra for sensitive øyne. Men kanskje det kunne vært bedre for deg å heller farge vippene med jevne mellomrom. Min øyelege mener det beste for øyne er å være sminkefri. Selv er jeg avhengig av mascara (har blonde øyevipper), men når jeg farger vippene trenger jeg faktisk ikke å mascara de første ukene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på omtrent alt av sminke, og blir knallrød i øyene av alt av maskara omtrent. Men clinique funker. Generelt holder jeg meg stort sett til clinique av sminkeprodukter. God kvalitet og snill mot huden (og ikke testet på dyr!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clinique er det eneste merke jeg vet som skal være bra for sensitive øyne. Men kanskje det kunne vært bedre for deg å heller farge vippene med jevne mellomrom. Min øyelege mener det beste for øyne er å være sminkefri. Selv er jeg avhengig av mascara (har blonde øyevipper), men når jeg farger vippene trenger jeg faktisk ikke å mascara de første ukene. :)

Jeg har prøvd å farge vippene, det er helt ok, men jeg liker liksom den sminkede følelsen man får av mascara.

Tror jeg skal prøve Clinique, siden så mange har god erfaring med dette merket, gå innom et parfymeri og høre hva de sier :)

Masse takk for hjelp, kom gjerne med flere forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clinique er bra, men jeg har også god erfaring med Isadora sin hypoallergenic mascara. Om den kommer i vannfast vet jeg ikke, men jeg er hvertfall veldig fornøyd med den.

Utenom mascaratips er det beste tipset mitt å faktisk ta av sminken når det begynner å irritere, vaske godt med vann - også sminke seg på nytt. Nå har jeg ikke jeg problemer med tette tårekanaler e.l., men sensitiv (eksem-) hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...