Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som tisser i egen seng


støvkornet
 Share

Recommended Posts

Hei. Har en valp på snart 13 uker. Har hatt hu i snart to uker. De første dagene tisset hun inne, men lærte fort å stå ved døra for å gå ut å tisse. Nå de siste dagene har hun begynt å tisse i sin egen seng. Mest på natta, men også på dagen kan hu finne på å løpe bort i senga si å tisse. Ikke hver gang altså, men det har skjedd noen dager på rad nå.

Hvorfor gjør hu dette? Noen med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund tisset på seg i søvne en gang som valp. På overmadrassen min... Etter det tisset han på overmadrassen igjen flere ganger, selv om han ellers var husren. Kan kanskje være at han kjente lukta fra forrige gang, og dermed anså det som en tisseplass? Når vi kasta ut overmadrassen, ble han helt husren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg orker ikke å starte en ny tråd, så håper noen kan hjelpe meg med dette:

Jeg har en valp på 4,5 mnd. Hun holder seg greit inne, selv om det kommer noen dammer iløpet av dagen, evt noe annet også. Men hun er et mareritt om natten. Tidligere har hun klart å sove natten gjennom uten uhell. Men i de siste ukene, så har hun altså startet med å ville på do midt på natten. Det kan variere fra kl 01.00 til 05.00. Men en ting er sikkert, og det er at hun tisser inne hvertfall en gang iløpet av natten. Og hun sier ikke i fra, så jeg våkner som regel av lukten av tiss.. Og hun har også fått det for seg at å bæsje inne på natten, det er også greit! Hun blir selvfølgelig luftet før vi legger oss, hvor hun både gjør det ene og det andre (det andre gjør hun iløpet av kvelden). Altså jeg må ut med henne hver natt, enten om jeg våkner av lukten eller at hun hopper ned på gulvet for å gjøre fra seg. Poenget er at dersom hun ikke får turen ut om natta for å gjøre det ene og det andre, så gjør hun det inne.

Og det er ikke så enkelt som å stille vekkerklokken på et tidspunkt slik at jeg kan lufte henne, for det varierer så med når hun vil på do..

I natt "rant begeret over" da hun hadde tisset i sengen på overmadrassen, i tillegg til å ha tisset på gulvet. Hun har aldri tisset på madrassen før (utenom en gang da hun var 9uker). Så nå er det på tide å få gjort noe med problemet. Det enkleste ville vært å hatt henne i bur om natten, da vil hun nok ikke gjøre fra seg. Men jeg syns ikke noe om å la en valp ligge en hel natt i bur, for å så være 7-8 timer i bur mens jeg er på jobb om dagen....

Hva kan være løsningen på dette? Jeg er såå "lei" av å ligge halvvåken hele natten, for å kunne rekke å ta henne med ut før hun gjør noe inne. Jeg er også lei av å måtte sove i urinlukt og det som verre lukter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...