Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger Virkelig Hjelp kan noen hjelpe meg her!


Mustafa Bashar Thanon
 Share

Recommended Posts

Trenger virkelig hjelp!!

Heisann!! Jeg har kjøpt meg en "Hund" Valp. har hatt den i tre månder.. i løpet av denne tiden så mast jeg alt. Leilighet, jobb. så var jeg på nødtsitasjon så lott jeg venninen min overtar hunden til mellom tiden jeg fikk meg leilighet og jobb tilbake få å ordne ting på plass. Å ville ikke at hunden min skulle være med meg over alt å "Stresse" med ikke finne roen så derfor plasserte jeg den hos en venninen min få at han skal få roen. i samme slenge hadde hun en annen valp så de to var beste venner.. Venninen min gikk ut på tur med hunden å passet på den. men han nektet å spise å spiste litt sjelden men han fikk i seg mat etter min menning. Vi tok hunden videre til legen der vi ga ham ormhulle eller noe sånt å legen mente at det skulle hjelpe han utrolig masse. Men så fant meg og noen andre kompis + venninen min at vi skulle ta oss en Sverige tur sånt jeg kunne slapper av å hvile tankene mine med hunden min og hvor vi skulle finne oss plass siden det var vanskelig.. Så da ringte venninen min til gamle eier og spurte om de kunne være barnepasser så takket jo de ja og sa at det ikke skulle være noe problem eller noe sånt. Så såg de hunden og de "Undervurderte han" å mente at han var helt ute av kontrollen og stresset, at han ikke var en hund at han var en monster etter hans menningen og at han var sinnsykt tynn og har ikke bygget noe i seg. å de har rett å slett "Undervurdert den" de sa at jeg måtte skrive under på papir som til sier at de ta hunden tilbake eller så blir jeg jo politianmeldt. så gjort jeg det få jeg vil jo ikke blir noe politianmeldt. men etter min menning så mener jeg at hunden min var ikke noe gale med å alt var perfekt og han var en skikkelig en "Kosebamse" og når den møte andre hunder ville være med å leke med dem. at jeg mente rett og slett helt annen enn det han mente kan være at jeg ikke har "Erfaring" med hunder siden det er min første hund. og han har hatt 25 år med hunder å gjøre!! Men jeg slapper den rett og slett utrolig mye å om nattene lure jeg på hvordan den går med han!! Er det noe på den måten jeg kan få den tilbake på? de sa at jeg kan komme tilbake til neste år. Men da må jeg har "Leilighet" og fast "Jobb" med fast "Inntekt" så skal de se om de gidder å gi den tilbake i hele tatt få de mener at den hunden er rett å slett "Tilbakestående" men det mener jo ikke jeg!!

Jeg har til å med sagt til dem om hunden trenger å gå på noe kurser eller noe sånt så skal han få det å jeg dekker alt salgs utgifter få denne hunden få jeg er faktis utrolig glad i min egen hund.. Men de sa nei det hjelper ikke å de har omplassert hunden der de mener at han har det bra å skal få lære seg å vende seg tilbake til å være en hund eller oppfører seg som en hund å ikke gruffer mot andre hunder. han er jo bare 5 månder gammel!! så han er jo endå en valp.

Jeg hadde blitt virkelig glad om jeg har fått svar på hvordan jeg kan få min hund tilbake? Eller hva jeg må gjøre

Her har dere bilde av den!! en skikkelig kosebamse hunden min å jeg savner den utrolig masse!!

post-12162-0-65519800-1377480162_thumb.j

post-12162-0-85404400-1377480169.jpg

post-12162-0-83188000-1377480175.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en kjøpskontakt på at du har kjøpt og betalt hunden, og den står registrert på deg, så er det bevis på at du eier hunden. Politianmeld dem.

Eventuelt kan du kanskje vurdere om du har tid og kapasitet til å ta deg av en hund nå, ettersom livet ditt høres ut til å være i en vanskelig situasjon? Kanskje det er bedre å be om å få tilbake pengene du betalte for hunden, og heller skaffe deg en hund når livet er på stell igjen?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vi beskrevet situasjonen kun fra en side, nemlig din versjon. Jeg tror ingen dyreriere ser på sitt eget dyrehold som dårlig, vi gjør alle vårt beste ut i fra de erfaringene vi har, kunnskapen vi sitter på og den forståelsen vi har for dyr.

Men når noen går til det skrittet å ta tilbake en hund med den begrunnelse at den ikke har det bra og at hundeeier ikke er i stand til å ta seg av den, da velger jeg å tro at det må ligge noe bak som ikke kommer frem? For det er et drastisk skritt å ta tilbake hunden synes jeg.

Men om du har en vanlig kjøpskontrakt så kan de ikke ta den fra deg. Hunden er kjøpt og betalt og den er din, uavhengig om det måtte foreligge en form for klausul i avtalen. Slike har ingen rettslig virkekraft i en eventuell rettsak om jeg ikke tar helt feil?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom så blir situasjoner vanskelige, sånn skjer bare. Men nå synes jeg du skal tenke på hva som er best for valpen - du har hatt den i 3 måneder og i løpet av denne tiden har den delvis bodd hos en venninne samt at du har måttet be tidligere eier om pass. Det kan virke som du egentlig ikke har anledning til å ha en valp akkurat nå.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...