Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattene Bliss, Imogen og Girion!


Wachita
 Share

Recommended Posts

Siden vi ikke har hund enda, kan jeg jo legge inn bilder etc av kattene våres!

Bliss er en kastrert huskatt på 9 år!

Min kjære fikk henne via DB for 5 år siden, og er hjertebarnet hans. Hun betyr hele verden for han, og han kunne gått til h***vete og tilbake for henne!

For noen år siden fikk hun diabetes, pga overvekt. Men har nå gått ned over 1 kg på et år, noe som er kjempe bra, og diabetesen er så godt som borte! Hun er fortsatt litt overvektig, men betydelig slankere enn hva hun var, og slankere skal hun bli! Hun lever for mat, kos og sove. Leke kan man gjøre en gang i skuddåret! Hun snorker om nettene, helst i kor med matfar. Og malemotoroen kan høres på 1km avstand, derav kallenavnet hennes traktor!

ziuoic.jpg

Imogen er en huskatt fra DB på 3 år nå. Vi har hatt henne siden april 2012, og var meningen at hun skulle være selskap til Bliss, siden både jeg og min kjære jobbet fulltid, og hadde plutselig fått en 3 ganger så stor leilighet. Ting gikk ikke helt som planlagt, Bliss likte henne ikke i det hele tatt, men Imogen har tatt det med knusende ro.

Hun ville selvfølgelig leke litt med Bliss innimellom, uten hell.

Når Imogen ble tatt inn av DB var hun utmagret, dehydret og klarte nesten ikke å stå på beina sine. Etterhvert fant de ut at hun har en balansefeil, om den er medfødt eller ikke det vet vi ikke. Hun plages ikke nevneverdig av dette, men kan derfor ikke være ute pga dette. Vi ser veldig lite til det, bortsett fra når hun er veldig trøtt, da klarer hun ikke å gå rett frem. Ellers legger hun litt mer vekt på noen av beina, for å klare å gå normalt. Men hun leker og klatrer uten problemer.

xdi0hz.jpg

Også har vi Girion, en huskatt på 14 mnd fra DB.

Vi fikk har når han var 7 mnd'er. Livredd, og var veldig deppa etter at broren hans ble adoptert før han. Vi brukte 1 time på å få han i bur når jeg hentet han, og han tilbragte 3 dager under sofaen etter at han kom i hus. Og jeg tilbragte ufattelig mange timer på gulvet ved sofaen bare for å snakke med han. Etter det har vi hatt et bånd det ikke er mulig å forklare. Han er mitt lille barn, og jeg har begynt å gråte et par ganger når jeg har sett at han har vært redd. Han har vært der for meg gjennom mange måneder med sykdom, alltid ved min side. Han kommer hver gang jeg roper på han, han skjønner hva jeg mener når jeg snakker med han, og han skjønner at jeg trenger trøst når jeg er lei meg. Da jeg lå på sofaen med migrene i 1 mnd lå han vedsiden av meg, hver eneste dag i flere timer.

Om morningen, så venter han med å gå ut av sengen til jeg er klar for å gå ut av sengen, uansett hvor sulten han er. Han følger etter meg på kjøkkenet for å gi Bliss mat, deretter hans egen mat, uten å røre den. Så gir vi Imogen mat, så fiskene mat. Da vet han at nå er vi kommet til sofaen, og da kan vi kose masse! Når vi er ferdig å kose, så spiser han frokosten sin. Hver morgen! Han er også en storebror for fosterpusene vi har her hjemme.

Han er mitt lille barn!

qspa4g.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig pus! Skilpaddekatter er så vakre!

Hvordan fikk dere slanket henne? Vi skulle nok ha slanket våre katter også, men jeg har dårlig erfaring med slankefôr. De gangene jeg har forsøkt det tidligere så har det ikke blitt spist, og det av en katt som eller har spist alt av kattefôr uavhengig av smakstype og merke. (Nå var det en annen katt en de jeg har nå, så får forsøke igjen).

Vil gjerne se de to andre også! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre er nå kommet ut! ble litt kluss ;P

Det ble et strengt regime med mat 3 ganger om dagen, nøye oppmålt og veid! Det er det som har hjulpet her bare. Hun kunne nok fått mat 5 ganger til dagen også, men jeg vet selv at det har vi ikke mulighet til. Og være ufattelig streng på å ta bort maten når hun har gått fra skålen, og ikke gi henne mulighet til å stjele mat fra de andre (:

Hun maser veldig mye om mat når vi er på kjøkkenet da, og prøver ofte å gå til de andre kattene sine matskåler. Men vi har bare måttet være konsekvent med henne egentlig. Det går seint da, ufattelig seint. Men det er verdt det etterpå (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nydelige! :D

Jeg er også svak for Girion :wub: Han har meg rundt lillefingen :innocent:

Siste fosterpusen dro jo på fredag, og Girion lekte jo med han hele tiden, og var ikke så avhengig av meg lenger. Nå, når han har dratt så følger han etter meg igjen, og skal helst stå oppå meg og pote på meg og koser seg glugg ihjel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...