Gå til innhold
Hundesonen.no

Opptrening etter prolaps - stiv i ryggen


minimoo
 Share

Recommended Posts

Lurer på om noen har gode råd til oss.
Vi skal nå starte opptrening etter prolapsen mr. JRT hadde for 6.5 uker siden.
Han har ikke tydelige smerter lenger, begynner å bli rastløs etter så lang tid med ro, og leker og vil gjerne herje. Han er tydelig veldig stiv i muskulaturen i ryggen og går dermed også litt rart.

Jeg vil gjerne ha tips om opptreningsmetoder, massasje e.l som vi kan bruke over hvertfall de neste to ukene, ting som rett og slett også hjelper på å bygge opp musklene hans igjen og også gjøre han mindre stiv i ryggen.

Tar gjerne imot tips for kiropraktor e.l i Lørenskog-området. Dessverre vil ikke forsikringen dekke noe av dette, ettersom han ikke har vært forsikret i over ett år, dermed vil jeg i første omgang se hva jeg kan klare å få til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er fint, men kanskje ikke utendørs, vertfall ikke viss det et for kaldt i vannet. Back on track dekken. Du kan jo massere en del hjemme i tillegg til evt profesjonell massør/kiro/akupunktur. Pass på med oppvarming og vær nøye med og la han gå seg ned om han har herjet litt, og prøv og unngå aktiviteter hvor du merker at han stivner. Finnes jo div liniment som er gode på muskel problemer, noe som varmer i kombinasjon med et tynt dekken (så han ikke får i seg linimentet) kan være gull.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...