Guest vivere Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Jaddda. ND-filteret er på plass, blenderen er satt, lukker på bulb, fjernstyring tilkoblet men hvordan beregner jeg lukkerhastigheten? Siter
Siri Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Prøver deg fram . Jeg bruker å telle sekunder inni meg - og tar en slags kvalifisert gjetning om hvor lenge jeg skal la kameraet eksponere. Siter
Guest vivere Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Prøver deg fram . Jeg bruker å telle sekunder inni meg - og tar en slags kvalifisert gjetning om hvor lenge jeg skal la kameraet eksponere. Hadde jeg hatt en smarttelefon kunne jeg lastet ned en app som fixer den skiva, men siden jeg ikke har det blir det mye gjett og prøv Med Lee sin Big Stopper ( fast 10 ND-grad) følger det med en konversjonstabell som i det minste gir en pekepinn. Mye å lære før jeg snart drar til Lofoten og videre nordover på "fotosafari". Siter
Siri Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Hadde jeg hatt en smarttelefon kunne jeg lastet ned en app som fixer den skiva, men siden jeg ikke har det blir det mye gjett og prøv Med Lee sin Big Stopper ( fast 10 ND-grad) følger det med en konversjonstabell som i det minste gir en pekepinn. Mye å lære før jeg snart drar til Lofoten og videre nordover på "fotosafari". Ikke gjør det så teknisk - bruk magefølelsen! Det er ikke alltid de beste bildene er "korrekt" eksponert, vøtt.... Lag litt spenning - undereksponer, overeksponer - ikke noe er egentlig FEIL - det er jo DU som er kunstneren bak kamera og bestemmer - ikke en tabell fra en produsent. 1 Siter
Guest vivere Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Ikke gjør det så teknisk - bruk magefølelsen! Det er ikke alltid de beste bildene er "korrekt" eksponert, vøtt.... Lag litt spenning - undereksponer, overeksponer - ikke noe er egentlig FEIL - det er jo DU som er kunstneren bak kamera og bestemmer - ikke en tabell fra en produsent. Ler. Du har ikke hatt med deg en utålmodig ledsager som mener at foto handler om å knipse og bli ferdig så snart som mulig Siter
Siri Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Ler. Du har ikke hatt med deg en utålmodig ledsager som mener at foto handler om å knipse og bli ferdig så snart som mulig Slike folk setter man igjen hjemme med en kopp kaffe eller et glass vin 1 Siter
Anette Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Slike folk setter man igjen hjemme med en kopp kaffe eller et glass vin Nei Neinei *hoppe opp og ned* Siter
Recommended Posts