Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dette blir da en halvveis reiseefit da jeg reiste fra Gdansk til Elverum i dag. Dagen begynte kl 3:20 og taxien hentet meg kl 4:00. Hodet koblet ikke inn før kl 5 så da er første bildet fra venteområdet på flyplassen. Jeg oppdaterte meg da på Sonen :aww:

Kl%2005.jpg

Kl 6 ventet vi på at flyet skulle ta av

Kl%2006.jpg

Etter litt ubehagelig forsøk på å sove så satt vi fortsatt på flyet kl 7:

Kl%2007.jpg

Kl 8 var jeg ferdig med taxfree og gått gjennom tollen og fikk i meg litt frokost:

Kl%2008%20frokost.jpg

Jeg sliter litt med størrelsen på noen av bildene her, og alle er da tatt med mobil.... sorry for kvaliteten.

Kl 9 venter jeg fortsatt på Torp, her illustrert med bagasjetrallen min (med min nyinnkjøpte veske på turen)

Kl%2008%20bagasje.jpg

10-12 kan illustreres med ett bilde, jeg satt nemlig på toget og så på forskjellige serier på laptopen:

Kl%2012.jpg

Først litt Warehouse 13 og det som vises på bildet der er vel Defiance.

Kl 13 kommer jeg til Hamar og blir plukket opp av sønnen min, forloveden hans og datteren deres. Vi er litt sultne alle sammen, så da ble det et stopp på McDonalds:

Kl%2013.jpg

Kl 14 gikk vi derfra, og det glemte jeg å ta bilde av. Takk og pris?? :D

Kl 15 var jeg hjemme hos min søster og ble tatt i mot av Lady som ventet rett innenfor ytterdøra. Etter litt hopping og piping siden hun ikke har sett meg siden mandag morgen, løp hun rett inn og hentet yndlingsleken for tiden:

Kl%2015.jpg

Etter litt kasting av leke ute i hagen så måtte vi få på noe middag rundt kl 16 men da ble bildet glemt, så her er bordet etter at vi var ferdig å spise. Tok svinesteken med ut på terrassen, det var for fint til å sitte inne (og for varmt)

Kl%2016.30.jpg

Må dele litt opp

Skrevet

Kl 17 var det litt mer kasting av leke med Lady:

Da hadde jeg leita frem et skikkelig kamera, men det bildet får jeg ikke vist!!!! :gaah:

Kl 18:30 var vi på Hønnmon (hornmoen) med litt søppel:

Kl%2018.30.jpg

Så litt handling før vi var en liten tur i badestampen før solen forsvant. Temperaturen var 35 grader, men når jeg skulle ta bilde var displayet helt merkelig i mobilkameraet:

Kl%2020.jpg

Resten av bildene er da tatt med speilrefleksen som jeg ikke får til å vise her, men det viste sofatid med sonenchatten, helt til jeg ditchet de til fordel for te, dajmkake og tebrød. Vi har også tømt og vasket badestampen og siste bildet jeg skulle legge inn var av en våt Lady som har jaktet på vannstrålen når vi skulle spyle stampen :lol:

• Like 3
Skrevet

Å stå opp 03:20 er umenneskelig. Nesten bedre å ikke legge seg, da. :blink:

Men må være så kjekt å treffe hunden sin igjen hvis du har vært bortreist! :heart:

Skrevet

åå, jeg vil å ha sånn utendørs boblebad sak :heart:

Imponert at du klarte å sove før du skulle sååå tidlig opp, hadde sikkert ikke lagt meg om jeg skulle så tidlig opp :P

Skrevet

Jeg får ofte speilbilde av meg selv på laptopen når jeg forsøker å ta bilde av noe der, og jeg så en gammel mann på din skjerm, så jeg lurte litt på om det kunne være deg :D

Skrevet

Jeg får ofte speilbilde av meg selv på laptopen når jeg forsøker å ta bilde av noe der, og jeg så en gammel mann på din skjerm, så jeg lurte litt på om det kunne være deg :D

Det var nok gruveeieren i Defiance, jeg måtte lete litt etter en vinkel som ikke fremhevet alle mine valker :D Jeg må nok innrømme at jeg har noen veldig lite flatterende bilder av meg i refleksjon :D

• 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...