Gå til innhold
Hundesonen.no

Å ta skarpe seriebilder


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Med ett fokuspunkt føler jeg at jeg har kontrollen hele tiden, så får jeg heller flytte det fokuspunktet om jeg må det. Men pleier å ha det sentrert

Jeg løper ut når det er mye sol for å ta bilder ta i 100 iso og høy lukkertid så blir ting gøy

Takk for gode tips Dette var som sagt på kvelden, så da fikk jeg ikke så mye raskere lukkertid. Men skal prøve på nytt i bedre lys.

Guest vivere

Fiin tråd! Måtte ta med meg kameraet ut, men konkluderte med at det er urettferdig mot kameraet å prøve å ta skarpe seriebilder av to salukier i fullt firsprang. :aww: Har iiiiiiiiiiiiiiiiingenting med fotografen å gjøre - for tenk. :innocent:

Neida, men jeg ser jeg sliter med å velge rett autofokus. Dynamisk bruker for mye tid på tenking syns jeg, så da blir det enten enkeltfokus og det er kanskje ikke helt ideelt ved serie? Eller auto - at den velger selv. Men nå er vel ikke nikon D3200 helt i samme klasse som canond 7d og lignende med tanke på fokushastighet?

Kutt ut autofokus og fokuser manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut autofokus og fokuser manuelt.

Ja, ender med det faktisk, da jeg blir mest fornøyd. Desverre har ikke favorittobjektivet mitt bryter på seg, så må inn i menyen for å sku av og på autofokus. Går kjapt når jeg vet hvor det er da, så er ikke noe stort issue.

Ser jeg må prøve meg frem med enda høyere blendertall for å prøve å få mer enn en hund i fokus om gangen, prøve neste soldag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...