Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder!

Baby

Recommended Posts

stillingsbilde21md.jpg

her er mitt beste shot, fikk ikke til å la hodet stå frem må øve mere ppå det. men hvordan er hun sånn ellers? :)

Jeg synes du burde prøve å få hodet litt mer opp, så hun ser litt stoltere ut og får litt bedre holdning :D Og prøv å ta bildet vannrett, ser litt rart ut når det er på skrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Jeg synes du burde prøve å få hodet litt mer opp, så hun ser litt stoltere ut og får litt bedre holdning :D Og prøv å ta bildet vannrett, ser litt rart ut når det er på skrå.

Forbena ok, men bakbena en anelse kuhaset??ellers så ser det bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad jeg ble av rosen her! :)

Det er en hannhund som er så bortskjemt at han til og med har en egen Gudmor som kjøper julegaver BARE til han! :lol:

Skikkelig heldiggris!! :(

Du må slutte å legge ut bilder, du får meg bare til å skrive nok en rase på ønskelisten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn bilder for Jenny(sitter ved siden av meg)

Tar imot all kritikk! :)

Her står han for langt frem med bakbena og for langt bak med forbena, noen andre meninger?

100_3616.jpg

Her ser han nedtrykkt ut men...Ellers?

100_3628.jpg

Jobber veldig intensivt med bord og ringtrening nå,han liker ikke å stå på bordet,noe som synes på bildet/bildene. :wink:

Ingen som vil kommentere? :)

Trenger litt kritikk her!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på alt, men én ting som gikk igjen på første og siste bildene i denne tråden: At eier/handler står ganske nær foran hunden og får den til å se på seg.

Gjeldende både for bilder og for utstillingsringen er det en ting jeg bare vil nevne:

Nå kommer det an på rase, men det kan gi en litt uønsket bråstopp, når hunden setter nakken "rett opp" som dette - det kan ødelegge en fin rygglinje en smule, og korte/stykke opp hunden en smule.

Skal man stå foran hunden og ha den til å se på deg - særlig mindre hunder - så prøv å lær hunden til å klare å stå med eier på kanskje en meters avstand, da demper det seg en smule.

Fikk det påpekt selv, på egen hund, og ser det veldig klart på to ulike bilder jeg har :-)

Dette med bakbeina er ellers noe man bør prøve seg frem med, foran øynene på andre i starten - så man blir sikker, og får plassert dem riktig RASKT, i passe (for rasen), og uten at den blir stående og henge på fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg rakk å poste noe?

Jeg hadde tenkt å skrive: "Men jeg tror ikke de skal ha beina så langt bak"

Men jeg tror aldri jeg fikk posta det, såfall er det blitt borte. Jeg kan ikke huske jeg posta no, men jeg husker jeg tenkte det hvertfall.

Om det var meg du mente da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg skulle til å forandre det, men så sletta jeg det først, også skulle jeg skrive nytt men så rakk jeg det ikke før jeg stakk :) men her er ca. det jeg skreiv: "tror du ikke ryggen blir rettere da? (sheepdogen skal være høyere i rompa)

Det var hvertfall nesten det jeg skreiv tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
    • Shirkus er vel eneste jeg kommer på som jeg kjenner og synes virker bra. Jeg tenker at det er viktig å sette seg inn i RAS-dokumentet som skal ligge på NKK, og sjekke at en oppdretter følger både NKK og puddelklubben sine retningslinjer for avl, som et minimum. Det med magefølelse er vanskelig. Prøv å dra på aktivieter du evt. selv kunne tenke deg med puddel, og se hvem du møter der?
    • Hei dere! Jeg planlegger anskaffelse av storpuddel-valp. Vet noen om gode oppdrettere? Helst parti, rød, brun eller grå.  Har vært i kontakt med et par oppdrettere, men er litt usikker på magefølelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...