Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder!

Baby

Recommended Posts

stillingsbilde21md.jpg

her er mitt beste shot, fikk ikke til å la hodet stå frem må øve mere ppå det. men hvordan er hun sånn ellers? :)

Jeg synes du burde prøve å få hodet litt mer opp, så hun ser litt stoltere ut og får litt bedre holdning :D Og prøv å ta bildet vannrett, ser litt rart ut når det er på skrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Jeg synes du burde prøve å få hodet litt mer opp, så hun ser litt stoltere ut og får litt bedre holdning :D Og prøv å ta bildet vannrett, ser litt rart ut når det er på skrå.

Forbena ok, men bakbena en anelse kuhaset??ellers så ser det bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad jeg ble av rosen her! :)

Det er en hannhund som er så bortskjemt at han til og med har en egen Gudmor som kjøper julegaver BARE til han! :lol:

Skikkelig heldiggris!! :(

Du må slutte å legge ut bilder, du får meg bare til å skrive nok en rase på ønskelisten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn bilder for Jenny(sitter ved siden av meg)

Tar imot all kritikk! :)

Her står han for langt frem med bakbena og for langt bak med forbena, noen andre meninger?

100_3616.jpg

Her ser han nedtrykkt ut men...Ellers?

100_3628.jpg

Jobber veldig intensivt med bord og ringtrening nå,han liker ikke å stå på bordet,noe som synes på bildet/bildene. :wink:

Ingen som vil kommentere? :)

Trenger litt kritikk her!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på alt, men én ting som gikk igjen på første og siste bildene i denne tråden: At eier/handler står ganske nær foran hunden og får den til å se på seg.

Gjeldende både for bilder og for utstillingsringen er det en ting jeg bare vil nevne:

Nå kommer det an på rase, men det kan gi en litt uønsket bråstopp, når hunden setter nakken "rett opp" som dette - det kan ødelegge en fin rygglinje en smule, og korte/stykke opp hunden en smule.

Skal man stå foran hunden og ha den til å se på deg - særlig mindre hunder - så prøv å lær hunden til å klare å stå med eier på kanskje en meters avstand, da demper det seg en smule.

Fikk det påpekt selv, på egen hund, og ser det veldig klart på to ulike bilder jeg har :-)

Dette med bakbeina er ellers noe man bør prøve seg frem med, foran øynene på andre i starten - så man blir sikker, og får plassert dem riktig RASKT, i passe (for rasen), og uten at den blir stående og henge på fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg rakk å poste noe?

Jeg hadde tenkt å skrive: "Men jeg tror ikke de skal ha beina så langt bak"

Men jeg tror aldri jeg fikk posta det, såfall er det blitt borte. Jeg kan ikke huske jeg posta no, men jeg husker jeg tenkte det hvertfall.

Om det var meg du mente da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg skulle til å forandre det, men så sletta jeg det først, også skulle jeg skrive nytt men så rakk jeg det ikke før jeg stakk :) men her er ca. det jeg skreiv: "tror du ikke ryggen blir rettere da? (sheepdogen skal være høyere i rompa)

Det var hvertfall nesten det jeg skreiv tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...