Gå til innhold
Hundesonen.no

Tvangsparring vs inseminerting - og dyrenes forhold til forplantning.


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men mennesker har sex hele året, uavhengig av hormonell syklus. Hunder parrer et par dager per løpetid, og det er driften om reproduksjon som styrer de. Det er mulig det er nytelse koblet til det, men

Det finnes ingen gode argumenter FOR tvangsparring - INGEN, overhodet.

Spør fjorten mennesker og få sytten meninger. Men atte folkens? Er det bare jeg som synes det er feil å snakke om hunders reproduksjon som sex? På samme måte som at en voldtektsmann ikke hadde sex me

Når en hannhund eller tispe er det du velger å kalle kåt, så er det hormoner og instinkt som driver dem, som har som formål å sikre reproduksjon. Så jo, om det i det hele tatt er noen bevisst tanke hos hundene, så mener jeg at valper er det.

Dyr er drevet av instinkt, og jeg anser ikke det som parring for nytelsens skyld. Mens mennesker åpenbart gjørt det oftere enn de håper å reprodusere seg.

Og selvfølgelig har mennesker sex, selv om de håper at det skal lede til barn.

Vi har åpenbart forskjellige bøker om denne saken :)

Det er da i høyeste grad hormoner og instinkter som driver kåtskap hos mennesker også?

Nei, jeg tror ikke vi er så forskjellige. Hadde ikke parring inkludert kåtskap og nytelse tror jeg ikke dyr (mennesker inkludert) hadde tatt seg bryet, og det hade vært dårlige nyheter for arten. For dyr med sesongbasert reproduksjon er det evolusjonært sett lurt å skru av disse driften utenfor sesongen, for å spare ressurser og energi. Mennesker derimot har helårssesong, med (som regel) ett egg per syklus, og en relativt dårlig suksessrate pr syklus (20-40% under optimal timing). Dermed er det fordelaktig at vi er kåte "hele tiden" og har jevnlig samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...