Gå til innhold
Hundesonen.no

Kontakte hundeklubb før innkjøp av valp?


Copi
 Share

Recommended Posts

... å ta kontakt med den lokale hundeklubben allerede nå, før valpen vi forhåpentligvis skal kjøpe, er født? Det er en veldig aktiv hundeklubb her, ukentlig har de kurs i sosialisering, valpekurs og treff generelt. De har også egen klubb for barn med hund. Jeg har snoket rundt på hjemmesiden deres, og klør litt etter å komme i kontakt med andre hundeeiere. Kjenner mange med hund altså, men de har bare hundene i hundegården eller inne, det skjer ikke noe. Jeg vil ut og avgårde, ha tips og være med på morsomme ting. Med hunden så klart, ikke alene. ;-) Tenkte i første omgang bare for å ta kontakt og vise interesse.

Eller bare roe ned og ta det når valpen er på plass?

*førstegangs og veldig ivrig*

Endret av Kaja
Endret overskriften til en mer beskrivende.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen ulemper ved å bli med i klubben allerede nå, etablere nettverk, få kontakter, finne ut om klubben er så god som dere håper, få tips og råd før valpen kommer i hus, og starte hundeholdet på det viset.

Jeg pleier også å anbefale de som venter på valp å melde seg inn i raseklubben med en gang, så de kan få klubbens medlemsblad og annen kilde til lærdom om rasen selv om ikke valpen er unnfanget enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...