Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er greia med dette båndet fra hunter?


Recommended Posts

RopeTrainingCollar.jpgEn venninne kjøpte seg dette båndet på fredag, for det så jo veldig lurt ut, med to kroker og greier. Men den greia på midten holder seg jo ikke fast noe sted, og glir jo bare helt opp, slik at man ikke holder i noen løkke, eller det gjør man, men det snurper seg jo rundt hånda når hunden trekker? Er det en eller annen lur gimmick vi ikke finner ut av, eller er det meningen at metalldingsen skal skli rundt på båndet`? Vi trodde jo det var samme prinsipp som med halvstrupet hun kjøpte, at metalldingsen holdt seg på plass med mindre man bøyer på båndet, men nei...

his durable rope 200cm / 80" adjustable leash comes in two widths for small or large dogs. This practical leash boasts a patented slider which adjusts the length of the leash to best suit the situation. It can also be used as a hands free leash by bucklilng it around the waist or chest or is suitable for walking two dogs.

Det kan jo ikke justeres??


RopeVarioLeash.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RopeTrainingCollar.jpgEn venninne kjøpte seg dette båndet på fredag, for det så jo veldig lurt ut, med to kroker og greier. Men den greia på midten holder seg jo ikke fast noe sted, og glir jo bare helt opp, slik at man ikke holder i noen løkke, eller det gjør man, men det snurper seg jo rundt hånda når hunden trekker? Er det en eller annen lur gimmick vi ikke finner ut av, eller er det meningen at metalldingsen skal skli rundt på båndet`? Vi trodde jo det var samme prinsipp som med halvstrupet hun kjøpte, at metalldingsen holdt seg på plass med mindre man bøyer på båndet, men nei...

Det kan jo ikke justeres??

RopeVarioLeash.jpg

Beste halsbåndet jeg har hatt ihvertfall!

Men hvis den metalldingsen på båndet skal ikke skli rundt, som du sier, da forsvinner jo litt av poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både kobbel og halsbånd av den typen. Halsbåndet er halvstrup, du fester kobbel i den ringen helt til venstre. Den rare ringen helt til høyre hindrer hunden i å bli strupt.

Kobbelet er et slags multikobbel. Man justerer lengde ved å flytte på den avlange ringen med Hunter-flappen på seg.

Dersom disse funksjonene ikke er i orden, altså sklir rundt, så er det noe feil med kobbel og halsbånd og jeg hadde bedt om et nytt sett som fungerer. Dog kan det jo også hende hunden rett og slett er for sterk, da hadde jeg levert tilbake og bedr om pengene tilbake.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja halsbåndet skjønner vi hvordan fungerer altså, fordi den ringen blir jo hvor man setter den. Men det gjør ikke den metalgreia på BÅNDET, den bare sklir rundt... så hvis man vil ha båndet f.eks en meter, så går jo ikke det, fordi den spennen med skinnflappen sklir rundt som den har lyst til.

Den ringen på halsbåndet er jo så stram at båndet klemmes, og holdes på plass. "Ringen" på båndet strammer IKKE...

Hunden er ikke så voldsomt sterk, men uansett skal det ingenting for at den beveger på seg... får kanskje stikke innom dyrebutikken å få en teskje-forklaring :lol: for jeg tnkte kanskje at den skinnflappen skulle presses inn ett sted for å stoppe spennen, men det ser jo ikke så lurt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg opplevde den, så drar man i skinnflappen for å lettere justere lengden på kobbelet. Men dersom man fester slik som på bildet, i den enden der det IKKE er skinnflapp så er det ikke noe problem.

Husk at kroken til venstre på bildet skal festes i hunden, prøver man å feste den kroken i det festet med skinnflappen så vil den skli frem og tilbake. Mulig at dere har prøvd det?

Vet at jeg gjorde den feilen selv i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9340215357_0350168052_z.jpg

Det som er inni den blå ringen skal kunne leke fritt rundt, den som er inni den lilla skal være låst fast.

Om den lilla ikke sitter fast så er båndet defekt og hun bør dra tilbake til butikken og bytte det. :)

edit: Jeg lastet ned feil bilde, men prinsippet på kobbelet er det samme. Om metalldingsen sklir rundt så er det noe galt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9340215357_0350168052_z.jpg

Det som er inni den blå ringen skal kunne leke fritt rundt, den som er inni den lilla skal være låst fast.

Om den lilla ikke sitter fast så er båndet defekt og hun bør dra tilbake til butikken og bytte det. :)

Det er kobbelet som er problemet, halsbåndet fungerer som det skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kobbelet som er problemet, halsbåndet fungerer som det skal ;)

Ja, jeg så det. Lastet ned feil bilde, og la nettopp på en edit, men prinsippet er jo akkurat det samme. Om metalldingsen sklir rundt så er det noe galt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det. Lastet ned feil bilde, og la nettopp på en edit, men prinsippet er jo akkurat det samme. Om metalldingsen sklir rundt så er det noe galt. :)

Og som jeg forklarer så vil den skli rundt dersom du fester feil krok. Så dersom det er feilen som har blitt gjort, så er kobbelet i orden, om det ikke fungerer med riktig krok, så er jeg helt enig, da er det feil på båndet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi har ikke prøvd noe særlig egentlig, men det skal vi gjøre senere i dag når hundene skal leke :D Er vel egentlig jeg som synes det var dritirriterende, hun som faktisk eier båndet bår bare med det uten noen løkke... men da er det liksom ikke noe vits i å kjøpe et bånd til 400 kr :lol: så jeg vil at det skal fungere slik jeg påsto at det kom til å gjøre :P

Båndet ligner helt på det jeg la ut bilde av, så jeg kan ikke skjønne hva som er feil på det da isåfall, så mulig vi bare har festet hunden i feil krok da... hmmm...

Jeg tenkte jo og at prinsippet var det samme som på halsbåndet, og hvis det faktisk er det så er det vel vi som har vært litt blonde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men altså - prøv å SNU båndet da - sett den andre enden i ringen og la den som dere nå har festet i ringen være den som festes i halsbåndet.

Jeg hadde ett sånt bånd og da var det bare "feilmontert" - dvs. det skulle vært festet med andre kroken og da skled det ikke noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...