Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytting av sengetøy, hund i senga.

Rosin

Recommended Posts

Skrevet

Istedenfor å kapre den andre "hund i senga"-tråden lager jeg en egen. :D

Det jeg lurer på er rett og slett; Dere som har hund i senga: Hvor ofte bytter dere sengetøy? Blir det veldig mye mer møkkete med hund i senga ?

Skrevet

Jeg bytter ikke sengetøy oftere enn ellers når Pito sover der. siden hun er så liten så blir det ikke så skittent pluss at det er ikke så ofte hun ligger der.

Men når jeg hadde taxi (dalmisen) så skifta jeg iallefall 2 ganger i uka

Skrevet

tror jeg bytter hver 2.uke eller 3.uke, litt forskjellig vel, tenker ikke over skitten de drar med seg, de er jo familiemedlemmer, og jeg må si jeg behandler dem bedre en menneskene i familien min :D

Skrevet

Et par ganger i uka...men Chicka er ikke så skitten og klissete i pelsen sin, da hadde jeg ikke orket og hatt hun i sengen.

Alle som møter Chicka blir overrasket over hvor myk og ren hun er i pelsen, det er hun hele tiden. :wink:

Huldra: Må komme bort til deg en dag så du kan hilse på hun, vi går forbi dere nesten hver dag nå. :D

Skrevet

Skifter hver uke.

Dersom hundene er speiselt møkkete spyler og tørker jeg dem før senge tid. Blir mere hår en skitt i grunn.

Skrevet
Jeg skifter nesten aldri sengetøy jeg. Og når det skjer er det mamma som gjør det - og da har det gjerne gått en tre fire mnd tid. Hehe

Ouch...høres ikke bra ut! barfy

3-4 måneder? Det er lenge det!

mvh

HeliX

Skrevet

mvh

HeliX

Tror egentlig ikke det er så farlig jeg. Bytter ikke så ofte jeg heller. :D

Skrevet

Snarere motsatt. Jeg er en meget frisk person. :D

Tror ikke man nødvendigvis blir så veldig sunn av å ha et "sterilt" miljø rundt seg til enhver tid jeg. :D (ikke at det noen gang kan bli 100% sterilt, men jeg antar at du forstår hva jeg mener :D )

Skrevet

Jeg bytter ikke sånn kjempeofte jeg heller. Men iallefall en gang i mnd. Jeg får ikke sove hvis det går lenge mellom hver gang..syns det er ekkelt... :?

Skrevet

Hehe, jeg har ikke hund i sengen, men skifter hver 1-2 uke. Hadde jeg hatt hund i sengen måtte jeg ha skiftet hver dag! Når jeg har overnatting sover jeg alltid i første etasje i kjellerstuen, og der får Cita sove i sengen min. Ikke nok med at hun dytter meg ut av sengen og stjeler dynen, men jeg våkner i en vivel av hår og dynen er helt ekkel :D

Skrevet

Jeg tror heller ikke man blir syke av å skifte skjeldent, men synes det er litt ekkelt - bare prøv å se på madrassbiter i et mikroskop. :wink:

Og dessuten - det er jo så deilig å legge seg nydusjet i helt nytt, rent, litt kaldt sengetøy!

Og så ville jeg aldri vurdert å ha pelsen i senga, hehe. Greit nok at det er et familiemedlem, men det er da svigermor også, deler ikke seng med henne heller. :D

Skrevet
skifter vel hver 2-3 dag ' date=' har midd allergi så jeg må være nøye med dette =([/quote']

Må du skifte så ofte for det? Min sønn har det samme, men vi har kjøpt trekk til madrass og pute, så da er det nok annen hver uke.

Skrevet

ja som regel , merker hvis jeg ikke gjør det så får jeg kløe osv .. var en stund jeg ikke tok det så alvorlig ,men det tok bort en del søvn kvalitet da jeg vokna opp og klødde overallt hehe

Skrevet

Jeg har ikke hund i senga, men mamma har. Hun skifter vel hver 2-3 uke.

Skifter hver søndag selv fordi det er så behagelig med rent sengetøy :D

Tror ikke jeg hadde gjort det oftere hvis jeg hadde hatt Vesla der for hun er så liten og røyter nesten ingenting enda.

Lisa hadde nok aldri fått komme opp i sengen min, hadde hun gjort det måtte jeg som Handler91 sa skiftet hver dag. Hun røyter noe helt fantastisk og sengen(og rommet mitt) hadde vært dekket av hår...

Skrevet

mvh

HeliX

Hehe :D

Er ikke så veldig nøye på det jeg. Jeg lever ennå, og er ikke noe sjukere enn mennesker som skrifter oftere på senga, så jeg tror ikke det er sååå farlig. Kommer vell heller ann på hvor fisefine folk er på sånt.

Midd er mine venner :D Hæhæ.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...