Gå til innhold
Hundesonen.no

~Gunnhild & Interiør: stiler, innredning osv


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Som mange av dere nå vet, hadde vi altså husbrann søndagen som var. I dag hadde vi besøk fra takstmannen Gjensidige bruker, som etter 2 minutter inne i huset konkluderte med at alt skal rives.

Det kommer da til å ta mye lenger tid å ferdigstille huset enn hva vi antok først når det var snakk om å beholde "skallet"; yttervegger, tak og lignende. Men på den positive siden så står vi jo da mye friere til å få huset akkurat som vi vil. Jeg er usikker på om vi kommer til å bygge opp som det gamle, helt annerledes fra hva vi hadde, eller kanskje kjøpe sånn type ferdighus. Alt vurderes og som kidden i huset har jeg ikke så altfor mye å bidra med der, selv om jeg har noen tanker..

Huset vårt er (vel, det var) et lite hus, med kun en etasje, 101m2. Pengene vi nå får er for å bygge noe tilsvarende, så blir det opp til oss om vi selv vil legge ut mer for å få et større/bedre hus. Er usikkert om det skjer.

Uansett, for å prøve å gjøre hele greia litt mer lystbetont, driver jeg å ser på interiør og sånne ting. Nå er det ikke så veldig lenge jeg kommer til å bo i huset, men interiør er morsomt så jeg blander meg inn uansett jeg, haha.

Tenkte altså denne tråden kan være et samlested for meg med idèer og inspirasjon og alt som har med interiør å gjøre. Også må dere på Sonen mer enn gjerne komme med gode forslag og tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å få mitt eget rom igjen, til tross for at jeg mest sansynlig bare kommer til å tilbringe 1 år i huset før jeg flytter for meg selv. Men derfor kan jeg ikke "ta helt av" heller, rommet vil jo fungere som gjesterom etter jeg har flytta ut. Vet ikke helt hva slags begrensinger det setter heller jeg?

Jeg er hvertfall veeeldig usikker på hvilke stiler jeg liker, er usikker på hva alle stilene kalles, hva som er meg, og hva som da også ville funket til når det blir gjesterom..

Er det noen som har noen nettsider hvor man kan få en oversikt over ulike interiørstiler og hva de kalles, eller bare gode nettsider med inspirasjon generelt? Skrik ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en test du kan ta for å "finne din interiørstil". Her er en enkel oversikt over forskjellige stiler interiør.

Når det gjelder rommet ditt er det kanskje greit å safe med hvite vegger, og enten hvite møbler eller møbler i kontrastfarge (f.eks. mørkebrunt), og møbler uten for mye "dill" (ikke en vintage svær kommode med utskjæringer for eksempel). Da vil det være relativt enkelt å tilpasse tilbehøret, alt fra hvitt med blonder til knæsjfarger og mønster kan passe.

Klem til deg, og ros for å se såpass lyst på alt i en vanskelig stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en test du kan ta for å "finne din interiørstil". Her er en enkel oversikt over forskjellige stiler interiør.

Når det gjelder rommet ditt er det kanskje greit å safe med hvite vegger, og enten hvite møbler eller møbler i kontrastfarge (f.eks. mørkebrunt), og møbler uten for mye "dill" (ikke en vintage svær kommode med utskjæringer for eksempel). Da vil det være relativt enkelt å tilpasse tilbehøret, alt fra hvitt med blonder til knæsjfarger og mønster kan passe.

Klem til deg, og ros for å se såpass lyst på alt i en vanskelig stund :)

Har aldri sett en test for dette før, morsomt :)

Var vel litt USA inspirert noe av det, ble overrasket over at resulatet ble såpass entydig; 100% contemporary. tror det hadde blitt litt mer mikset om det hadde vært mer skandinavisk, men vet jo jeg liker rene linjer og lite dill-dall da :)

@Gunnhild; lykke til med gjenoppbyggingen, må ha vært en kjedelig opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...