Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen lekerbiter MYE


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

Guest bikkje1

Valpen min lekerbiter hele tiden. Og da mener jeg hele tiden.. Hva kan jeg gjøre for å få han til å slutte? Litt biting er greit, men av og til blir det alt for mye.

Jeg merker at han har mye energi, så vi prøver å aktivisere han så bra som mulig med lydighetstrening, gjemme fôr, leke med han osv.

Men siden han har så mye energi, kan jeg da gå litt lengre turer med han? Jeg pleier å gå mellom 5-15 min med han, men jeg har hørt at valper ikke skal ha lange lufteturer. Blir 30 min for mye for han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min tur i eget tempo klarer de finfint. Mine valper får være med på tur og tusle så mye de vil.

For å få han til å slutte å bite er rett og slett og feks gjøre deg utilgjengelig når han begynner med slikt. Rett og slett reise deg og gå /dra bordet inntil sofaen så hunden ikke når deg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke nødvendigvis å gå så innmari langt for å være ute og oppdage verden :) Da han min var valp, så var vi tidlig i skogen eller på andre oppdagelsesturer hvor vi gjerne koste oss ute i timevis. La også bevisst inn rolige dager. Variasjon på dagene, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...