Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp, hva er dette?


Recommended Posts

Hei, jeg har nettopp sett rare ting under poten til hunden min, og ringte veterinæren med en gang jeg så at poten hadde blitt slik, og hun jeg snakket med fikk det til å virke alvorlig, å bestilte time til meg i morgen kl. 13.

Men jeg klarer ikke å få ro i sjela mi nå som jeg vet dette kan være ille, og at Bella kanskje må leve med det resten av livet ettersom det kunne være noe anti-immune-greier!

Noen som har sett/opplevd dette før?

Takker for all hjelp og svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ser ut som talg for meg, dvs. en kvise som har sprukket - jeg ville jo bare vasket det rent først med grønnsåpevann, tørket godt og deretter tørket over med pyrisept eller noe.

Det ser ikke ut som noe hun kommer til å dø av liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som talg for meg, dvs. en kvise som har sprukket - jeg ville jo bare vasket det rent først med grønnsåpevann, tørket godt og deretter tørket over med pyrisept eller noe.

Det ser ikke ut som noe hun kommer til å dø av liksom.

Tusen takk for svar.

Vet du hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener egentlig begge deler, aner ikke hva noe av det er, eller hva det kan komme av =/

Det røde er misfarging pga fuktighet. Helt normalt, og helt ufarlig. Blir synlig på hunder med lys pels under beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som en lokal infeksjon. Som enten skyldes fuktighet. Ev at hunden har fått et lite sår som har blitt inngangsport for bakterier. I verste fall begynnende furunkulose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos veterinæren, og det var heldigvis verken furunkel, infeksjon, sopp eller parasitter som herja pota ... det var litt bakterier der pga. mye sleiking å sånn, men de var kun utvendige så vi fikk fuciderm krem for å behandle, og det skulle ikke være noe farlig ...

Fikk ikke noe diagnose, så vi har tatt blodprøve for å utelukke allerigier =)

Ville bare oppdatere, tilfelle noen kanskje møter på lignende problemer med deres hunder, og for å takke for alle svar=)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...