Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingvilds 1. juli


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Dette skulle vel egentlig bli en EFIT, men det ble heller en dette-har-Ingvild-gjort-i-dag-bildekavalkade. Tror jeg har tatt ca. et bilde i timen da, men ikke til faste tidspunkter akkurat.

Det første er tatt kvart på sju, da jeg satt og spiste frokost.

9186896542_a2f44a01b4_z.jpg
Så dro jeg på jobb, hvor vi startet dagen med den vanlige hvem-skal-gjøre-hva-i-dag-samlingen. En kollega og jeg skulle klippe hekk, så da måtte vi finne oss en elbil og laste på det vi trengte av utstyr.
9186898308_861b9bf990_z.jpg
Vi rakk å klippe to hekker i dag, to nokså store hekker utenfor Urbygningen. Bygningen skal renoveres og det skal settes opp stillaser utenfor, og arbeidet skulle egentlig vært i gang nå, men forrige uke fikk vi beskjed om at oppstart av arbeidet er utsatt til 15. september. Så da var det bare å se til å gjøre hekken pen igjen! Sånn så den ene ut før vi startet:

9186900068_d4b6acb418_z.jpg

Klippe klippe hekk.

9187055446_3f50e8e54a_z.jpg

Klokka elleve har vi lunsj, så da gikk jeg i garderoben for å hente matpakka mi.

9187060894_7ffb5d1c79_z.jpg

Etter lunsj var det tid for å rydde opp etter arbeidet med den første hekken.

9187063232_8816443eb0_z.jpg

Klokka ett tok jeg en liten pause for å tøye ut og hvile håndleddene litt. Det kjennes i armene når man har brukt hekkeklipper. Mens jeg stod der og strakk ut litt, så jeg ned på det ene bedet med sommerblomster som jeg var med på å plante forrige uke. Vi hadde egentlig en plan å forholde oss til der, men hadde for lite av noen planter og alt for mye av andre, så vi endte opp med å gjøre akkurat som vi ville. Jeg tror det blir ganske fint når sølvkransen sprer seg litt mer og flere blomster kommer ut.

9187052522_5a901bc3ef_z.jpg

Så var det hekkeklipping igjen, da.

9186986512_ee93061224_z.jpg

Riste ned det som er skåret av så man lettere kan se om det er noen deler av hekken som trenger en siste finpuss.

9187058264_95f867e8cb_z.jpg

Slik ble det til slutt, da. Det er ganske fint med en sommerjobb hvor man ser resultatene av det man har gjort øyeblikkelig!

9187011826_d07b28a22e_z.jpg

Når klokka nærmer seg fire er det på tide å ta med planteavfallet ned til komposten, for klokka fire er arbeidsdagen nemlig over.

9187014582_48d9f80db7_z.jpg

Da jeg kom hjem måtte jeg bare ha en liten matbit, ettersom jeg var skrekkelig sulten.

9187017320_92b6fcfeef_z.jpg

Så gikk Geo og jeg en tur. Her ved andedammen på campus.

9187019560_1588d77484_z.jpg

Da vi kom hjem tok jeg en dusj. Spennende informasjon for dere, kan jeg tenke meg.

9187022220_4c8e3af31d_z.jpg

Og etterpå lagde jeg middag. Det ser ikke spesielt godt ut, men det smakte helt nydelig! Blandet sammen kylling, løk, paprika og ananas med masse godt krydder og karripasta.

9187024168_f68649046f_z.jpg

Siden ingen hadde tatt oppvasken min, måtte jeg gjøre det selv. Jeg har begynt å ta tiden på meg selv for å innse hvor kort tid det faktisk tar å vaske opp. I dag brukte jeg tre minutter og førtini sekunder.

9187027542_1a12f644c9.jpg
9187031276_f847c5259e.jpg

Og ettersom jeg likevel var i gang med sånne praktiske ting, bestemte jeg meg for å klippe den bittelille gresplenen min. I mellomtiden fikk Geo trene på å ligge og bli, og det var visst ****** vanskelig å gjøre det med den spennende gressklipperen som forstyrrelse. God trening, da!

9187033378_986534c0c2_z.jpg

Så lagde jeg en kopp te og begynte å lese litt i boka mi.

9187036046_35f21691f2_z.jpg

Og mens jeg gjorde det ble jeg oppmerksom på at Geo lå og slikket på det samme punktet om og om igjen. Årsaken: Denne lille rakkeren.

9187039142_f1c6da0255_z.jpg

Dagens siste bilde: Geo som skal få kveldsmat.

9187042162_92b5f0f449_z.jpg
Snart er det sengetid her i heimen. I morgen er det opp i rett tid for å dra på jobb igjen. Da skal jeg starte dagen med å klippe "Norges nasjonalhekk" - det vil si en tujahekk.
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så DU er en av de som har kapret deg sommerjobb som gartner på UMB altså! Jeg så det hang lapper et eller annet sted før i fjor sommer skjønner du, også tenkte jeg: DET hadde sikkert vært en fin sommerjobb. Men jeg har jo allerede jobb, så det ble med tanken :P

Så ut som en fin dag da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en koselig sommerjobb - når det er fint vær hvertfall :lol: Oppvask er noe dritt, derfor syns jeg det er best å gjøre det hver dag så det ikke hoper seg opp :)

De fleste kommenterer det samme ang. vær. :P Selvfølgelig er det koseligst å jobbe når det er fint vær, men jeg ser ikke helt problemet med regnværsdager heller. Det er jo bare å ta på seg ullundertøy og regntøy, henge klærne i tørkeskapet når vi har lunsj og glede seg til en varm dusj når man kommer hjem.

Og jeg vasker egentlig opp etter hvert måltid, men nå i det siste har jeg skeiet ut helt og gjør det bare en gang om dagen. :o Det er for dårlig!

Bruker dere vater på de hekkene, eller??? :D

Haha! Jeg kunne nok sveipet over de hekkene temmelig fort og det hadde sett helt ok ut. Det er en grunn til at to personer klarte å bruke en hel arbeidsdag på dem, og det er fordi vi er pirkete. Sommerens "hekkeklippeteam" består av tre perfeksjonister. Jeg vet ikke helt hvor lurt det egentlig er, men det blir fine hekker av det i det minste. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Vildt imponert over hekkeklippingen* Og så nydelig Geo (fortsatt) er!

Sier som TonjeM: Vilt imponert over hekkeklippen altså :).

Haha! Takk takk. Er ikke så vanskelig, da. Men jeg vet ikke helt om jeg kommer til å gidde å ha en sånn hekk i min egen hage. :P

Jeg har også sånn hekkesaks, men ikke en eneste av våre mangfoldige og viltvoksende hekker ser sånn ut! :D

Ikke alle hekker trenger å se ut som om de hører hjemme i et italiensk parkanlegg, da. :aww: Fint med naturlig stil også! :P

Stakkars Geo har rosa Skål! Nå blir han homo! Han er så nydelig :)

Hehe, det er faktisk Nina sin skål som ble med meg hjem etter fjorårets Hemsedaltur, og som jeg tydeligvis har glemt å levere tilbake. Men Geo er mainnj nok til å tåle litt rosa. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...