Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har den som Snusken linket til. Jeg synes dog den er noe vinglete og den har også falt ned et par ganger. Så jeg ville heller gått for noe som kan festes fra setet og opp til taket.

Skrevet

Interessant! Men den var da fryktelig billig også ..

Mardina - hvilken bil har du den i? Santa Fe er temmelig høy der bak, vil den passe?

Jeg har en helt annen bil en deg, en Toyota Corolla. Så mulig den passer bedre i en Santa Fe. Siden den på biltema er så billig, så er det jo bare å prøve. Da har du i hvert fall ikke kastet masse penger ut av vinduet, hvis den ikke skulle passe i bilen :P

Guest Kåre Lise
Skrevet

Nå heter ikke jeg eller Mardina men :

Justerbar høyde: 73–110 cm. Justerbar bredde: 91–131 cm.

Så høy er den vel ikke?

Ja den er noe "vinglete" men som sagt billig og du får tak i den på biltema.. ;) Ikke no tap om den ikke sku funke. Brukte den i lang tid i en golf med stor hund(er) og var egentlig lite problem.. Bare få montert den godt, den spennes mellom tak og gulv.

Skrevet

Ja, tenker denne blir "kriseløsninga" om vi ikke finner noe annet. Skal ut på langtur i "ny" bil til helga, og har vi ikke noe bedre på plass til da er det jo greit å ratte innom Biltema på veien. Ikke dumt. Men, må innrømme jeg tror jeg ønsker meg noe mer solid.

Dette ser helt suverent ut, men litt dyrt i alle fall om vi skal kjøpe nytt - OG få det levert iløpet av uka; http://www.hundepoter.no/products/hundegrind-til-hyundai-santa-fe-2006

(Og av en eller annen grunn mangler det viktigste; sikkerhetsnettet mellom bagasjerom og baksete..)

Skrevet

For min bil, Skoda Octavia, koster det ca 1400kr for originalt gitter, så jeg ville absolutt kontaktet forhandler og hørt hva slags mulighet de har. Min er kjempestødig og festet gjør det veldig solid.

Skrevet

jlkm: Hvor i landet bor du?
Har et sånn Biltemagitter stående, er ikke brukt, bare satt opp for å teste om det fungerte i bilen. Kan få mitt for en hundrelapp. Bor i Særp

• 2 weeks later...
Skrevet

Takker ellers, men dette hasta litt så vi feis innom nærmeste Biltema og henta det 199-kroners gitteret. Ut på tur, aldri sur!

Men, i vår bil ble det i all hovedsak ei mental sperre som hindrer bikkja i å klatre over bakseteryggen, ikke stort mer enn det. Jeg klarer ikke å feste det såpass at jeg i min villeste fantasi greier å tro at det vil holde igjen dyret på 30 kg i en evt kollisjon (med mindre hun ligger nede og stoppes av baksetet).

Så, ja, vi må finne på noe bedre, dette må være høyst midlertidig. Å kontakte Hyundai var ingen dårlig ide, kanskje det finnes noe "originalt" utstyr.

Vi bor forøvrig i nord, rundt Narvik.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...