Gå til innhold
Hundesonen.no

LABB.

Ulvinne

Recommended Posts

For noen år siden bodde jeg sammen med min samboer,en schæfer og en landseer. Vi hadde litt dårlig økonomi så vi fant ut at vi skulle prøve LABB. Hadde fått beskjed om at dette var et billig og fint fòr.

Schæferen åt vel ca tre posjoner også mistet han matlysta,han begynte og flasse,røytet mye,ble blass i fargen osv.(Han fikk ikke noen annen mat så han åt.).

Landseeren fikk samme reaksjon men han siste litt mer.

Siden har det kommet den ene historien etter den andre om hvor dårlig dette foret er. Så hvordan kan det da ha seg at det har vunnet flere tester-tillog med vært bedre i test enn disse 600 kroners forene?

Vel.. Jeg tror det er med LABB som alle andre fòr typer: Det VARIERER fra hund til hund..... Synes ikke det er noe poeng i og diskutere fòr da LABB kan være bedre enn eukanuba på enkelte hunder og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at eneste grunn labb vant testen er pga at det innholdte riktig mengde det stod i pakken og at det var billigst.

Selv kommer jeg ALDRI til å fore med labb, får faktisk ikke lov, vet at det er MANGE borzoi oppdrettere som skriver på kjøpskontrakten at det ikke er lov til å fore det, vet om andre raser som har samme kontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Den testen ble trekt tilbake..

Jobba selv i dyrebutikk da dette foret vant, vi fikk ganske sjokk, men så hadde de brukt Hills puppy får de største rasene og sammenligne med.

Er som hun andre sier også, at det er mye forde det var så billig.

Men den er testen ble trakt tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foret med LABB på to forskjellige hunder. de funka fint på det. men skifta uansett jeg da, så stoor forandring i pels og tenner og avføring.

Så det er nok fra hund til hund om det fungerer eller ikke ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dårlig erfaring med labb(slik som så mange andre jeg kjenner).. Dårlig, matt pels, med masse kløe, flass og eksem. Ene Oppdretteren min jobber på dyreklinikk og der behandler de stadig vekk hunder som er blitt dårlig av labb.

Men foret fungerer sikkert bra på noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foret på labb, samme har broren min med 5 jakthunder, søsteren min, onkelen min å et par venner. Det vi har erfart med labb er at valpeforet har fungert meget bra på alle våre hunder, mens voksenforet bare ødela pelsen å ga tonnevis med avføring. Av de 15 hundene var det 3 stykker som ikke reagerte på voksenforet til labb, mens alle 15 hadde fungert meget bra på valpeforet. Buster mistet store dotter med pels når han gikk på voksenforet, å pelsen var generelt tørr og flassete.

Jeg vet at jeg sjelden/aldri anbefaler labb pga problemene jeg har sett med det, å da særlig voksenforet som jeg har opplevd er det "verste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det flere som har erfart at voksenforet er det som flest hunder har problemer med? Jeg kjenner til ganske mange som har brukt labb å de aller fleste har gått meget bra på valpeforet men blitt helt ødelagt av voksenforet. Er det bare tilfeldig eller er det flere som har merket seg noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det flere som har erfart at voksenforet er det som flest hunder har problemer med? Jeg kjenner til ganske mange som har brukt labb å de aller fleste har gått meget bra på valpeforet men blitt helt ødelagt av voksenforet. Er det bare tilfeldig eller er det flere som har merket seg noe lignende?

Jeg har faktisk hatt motsatt erfaring - de fleste som har klaget over klumper,kløe og dårlig pels har hatt unge hunder og valper.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hatt motsatt erfaring - de fleste som har klaget over klumper,kløe og dårlig pels har hatt unge hunder og valper.

:D

Tror det bare var helt tilfeldig da.

Noen som har hørt noe om det nye foret de har kommet med? Ekstrem heter det visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare var helt tilfeldig da.

Noen som har hørt noe om det nye foret de har kommet med? Ekstrem heter det visst.

Lurer på hva man får da jeg?

Etter å ha hørt hva folk sier om det, skulle man jo tro at "ekstrem"-varianten er lite ønskelig :P

Ekstremt mye avføring, ekstremt matt pels, ekstrem kløe? :P

Fra spøk til revolver:

Den testen som Labb kom godt ut i, var vel en forbrukertest?

Altså at de sjekket hvor mye det kostet og om innholdet stemte overens med det som stod på emballasjen?

Tviler sterkt på at de testet hvor bra det var for hundene, og hvor mye utbytte de fikk pr.gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...