Gå til innhold
Hundesonen.no

Utagerende tispe


HeraHiromi
 Share

Recommended Posts

Ja, hadde aldri trodd jeg skulle starte en tråd om uttagering, men nå ble det slik :D

Jeg har en hund som til vanlig passerer andre hunder helt fint, noen ganger kan hun ase seg opp, men da pleier jeg å forutse det og kan ta tak i det med en gang.

Nå har det seg slik at vi passer en annen hund i en uke, de går kjempebra på tur sammen og vi har passert både folk og hunder helt flott.

i dag derimot :P jeg tok begge hundene i et belte rundt livet og dro på joggetur, de løper begge foran og jeg smiler og koser meg på joggetur.

Helt til en Goldenhannhund dukker opp. Hera har reagert på denne tidligere, så jeg tar hundene ut til siden, men rekker ikke tenke så mye før Hera står å brøler. Jeg sier "god morgen" til mannen og smiler, han nikker tilbake og tenker sikkert at den dama er helt sprø :D

Får Hera ned i dekk, hun får en "time out" og så jogger vi videre.

På gangstien ved huset vårt treffer vi på en nabohund og era gjør det samme igjen. Hun står på to og BRØLER.

Herregud. jeg må jo bare le, for ærlig talt er jeg ikke vandt til slikt tull. Hun er en hund som til vanlig bjeffer veldig sjeldent, hun brukes på usikre hunder og valper fordi hun er så trygg på språket sitt og klarer å gjøre dem trygge.

Hva sker? Kan det være pga at vi har en hund på besøk? Kan hun ha fått et forhøyet stressnivå pga det?

Jeg er bare vandt til å ha en hund om gangen, men har jo sett tidligere når vi går tur med andre at hera kan bli stressa, selv om det ikke syns på henne med en gang.

Nå skal det nevnes at jeg er forberedt til neste gang. dette er helt uaktuell oppførsel. Jeg syns hunder som gjør slik oppfører seg som idioter :P Har nulltolleranse for drittoppførsel.

Noen som har opplevd lignende? eller har tanker om hvorfor hun gjør slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er helt klart en usikkerhet mot de andre hundene. Hun er jo til gjengjeld veldig fin og trygg når hun er løs, men hun får aldri lov til å hilse på andre hunder i bånd, dette er noe vi har jobbet med fra hun var 8 uker. Har jo sett på henne som unghund at hun hadde tendenser til å kunne bli en brøleape, men har vært flink til å jobbe med det og har en hund som fungerer veldig fint forbi andre hunder i de fleste situasjoner.

Ser på andre hunder av samme rase, gjerne de som har flere at de uttagerer stygt mot andre hunder.... ja, det blir ikke en til hund på meg med det første. heldigvis er hun vi passer på helt rolig når Hera får "anfall"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...