Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har erfaring med newfoundlandshund?


Bekeng
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ei jente på 21 år som ønsker å skaffe meg hund, og da helst noe stort, som en nuffe. Det blir ikke hund på meg før om et års tid, når jeg har studert ferdig og har mer tid til hunden. :) Jobben jeg kommer til å ha da, er dager på 7,5 timer, og jeg ønsker å bruke mye tid på min fremtidige hund :) Kommer til å bo på et sted med MYE gode turområder, og ønsker at hunden skal kunne være med i stallen.

Har noe erfaring med nuffen fra før, da min tidligere samboer hadde en nuffehann som var minst like mye mitt ansvar som det var hans ;) Denne nuffen var med på alt hva jeg syns var gøy, være seg dagsturer, gå med kløv, sporsøking, bading, turer i stallen, lek, lære nye kommandoer, trekke meg på akebrett, joggeturer and so on.. Men syns ikke det holder med bare min egen erfaring med en nuffe, så fra lurer jeg på om noen av dere der ute kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at nuffen er en finfin allround familiehund. Den er som andre giganter kan være, dyr i drift. Har ingen problemer med å anbefale denne til folk, så lenge man er forberedt på ganske omfattende pelsstell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo som sagt vært borti den noe før, så er klar over at den spiser mye - og dermed er "dyr" i drift. Det gjør meg ingenting :) pelsstellet var det mye jeg som stod for tidligere også, så vet at det krever mye, men det er noe jeg syns er hyggelig.

Takk for godt svar :-) spør også mye fordi den ene nuffen jeg har vært borti, var mishandlet tidligere, og dermed ikke helt "normal", stakkars.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...