Gå til innhold
Hundesonen.no

liggesår pga av för.

tm100021

Recommended Posts

Var innom dyrebutikken idag og spurte om de hadde noen råd pga av Serchaj's liggesår, de er ille han har ikke hår i det hele tatt på "albuen" eller hva det heter, vel, det ser ikke pent ut i det hele tatt, han har ordelig underlaget både der han sover om natten og ute i hundehuset.

De sa at det ikke fantes noen midler til å behandle det med og at det kom av for'et jeg forer med, og da lurte jeg på om flere har opplevd det? Jeg forer med olivers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??? Det er første gang jeg har hørt... Opp gjennom tidene har jeg foret med forskjellige for, og hundene har fått liggesår, (er jo ikke sår da, men hårløst felt med tykk hud) det jeg har fått forklart med vet er at de får de pga. de ligger på hardt underlag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) he he he den var ny... liggesår på grunn av hva hunden får å spise?? :-o :?

trodde de fikk det hvis de lå på hardt underlag jeg men har visst tatt helt feil, bra jeg ikke forer på olivers da for da hadde vell dyrene fått liggesår, mine hunder har aldri hatt liggesår og de får RC.

nei liggesår kommer nokk av at underlaget hunden ligger på er for hardt og ikke på grunn av fôret den spiser.

den ene schæferen jeg passet en gang i tiden hadde liggesår men når eieren fant en gammel dyne på loftet og brettet den en gang og gav den til hunden så la han seg alltid på den og da forsvant liggesårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at fòret kan ha noe med liggesår og gjøre, kan nok ha rett i det de sier. Har hørt om flere som har byttet til et sensible fòr, og at liggesårene da tildels har forsvunnet .....over litt tid. Tror også i tillegg at det blandt annet har noe å gjøre med Omega 3 innholdet.

Buffey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får omega 3 allerede' date=' men noen som kan da anbefalle et annet for? Litt OT:)[/quote']

Jeg vet at Por Plan har et fôr med fisk som skal være helt utrolig bra mot dårlig pels, og sikkert da mot disse liggesårene, siden hunden får i seg mer omega 3 og det fisken har i seg.

Chicka har veldig bra pels, men jeg vet at jeg hadde brukt dette fôret dersom jeg hadde hatt hund som hadde dårlig pels. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet mitt er jo da at han ikke vil ligge på noe mygt:s han liker jo og ligge hardt:S

Synes det var litt rart ja... Skal til vet'n om ikke så lenge så da kan han kanskje anbefalle noe.

Du kan jo vurdere å lage puter som du setter på hunden?

Kommer selvsagt an på hvor ivrig du er etter å få bort "flekkene" da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Var innom dyrebutikken idag og spurte om de hadde noen råd pga av Serchaj's liggesår, de er ille han har ikke hår i det hele tatt på "albuen" eller hva det heter, vel, det ser ikke pent ut i det hele tatt, han har ordelig underlaget både der han sover om natten og ute i hundehuset.

De sa at det ikke fantes noen midler til å behandle det med og at det kom av for'et jeg forer med, og da lurte jeg på om flere har opplevd det? Jeg forer med olivers.

hvor får man kjøpt den olivers da?

For noen dyrebutikker er sånn at di finner på en grunn, så du skal kjøpe foret DE har i butikken SIN. For jeg var i en butikk (akkurat da gik jeg på labb) og dama spurte litt om hvilket for jeg brukte, og jeg svarte labb, men da sa ho SÅ MYE dritt om det foret, (og jeg må si jeg ikke har merka noe forskjell fra labb og til andre fòr typer..

Frekke er noen,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Men problemet mitt er jo da at han ikke vil ligge på noe mygt:s han liker jo og ligge hardt:S

Synes det var litt rart ja... Skal til vet'n om ikke så lenge så da kan han kanskje anbefalle noe.

Vil han ikke ligge i sofaen heller?

Jeg har ei kanin, hun fikk ligge sår for en stund siden. Da smurte jeg såret med vaselin (gul boks). Hun fikk pelsen tilbake, og er helt fin :D

Har også hørt at man kan smøre zink salve på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere å lage puter som du setter på hunden?

Kommer selvsagt an på hvor ivrig du er etter å få bort "flekkene" da...

ER VELDIG ivrig..

hvor får man kjøpt den olivers da?

Får det på døra!:D

Vil han ikke ligge i sofaen heller?

Han er for det meste ute, men nei.. Han liker det ikke spesielt godt, han ligger der kanskje i 5 minutter så hopper han ned og legger seg på gulvet..

Jeg har nå sluttet å före på olivers.. Han får eksen av det.. Desverre, pga at det funket så bra ellers og på den lille med matvegring også... Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi fikk som råd å legge groblader på liggesårene til hunden hennes. Det beste er vel å mose bladene til en slags "pesto" :D og så feste det på en eller annen måte... Yrja har også liggesår, hun har hatt det helt siden jeg fikk henne da hun var to år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...