Gå til innhold
Hundesonen.no

liggesår pga av för.

tm100021

Recommended Posts

Var innom dyrebutikken idag og spurte om de hadde noen råd pga av Serchaj's liggesår, de er ille han har ikke hår i det hele tatt på "albuen" eller hva det heter, vel, det ser ikke pent ut i det hele tatt, han har ordelig underlaget både der han sover om natten og ute i hundehuset.

De sa at det ikke fantes noen midler til å behandle det med og at det kom av for'et jeg forer med, og da lurte jeg på om flere har opplevd det? Jeg forer med olivers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??? Det er første gang jeg har hørt... Opp gjennom tidene har jeg foret med forskjellige for, og hundene har fått liggesår, (er jo ikke sår da, men hårløst felt med tykk hud) det jeg har fått forklart med vet er at de får de pga. de ligger på hardt underlag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) he he he den var ny... liggesår på grunn av hva hunden får å spise?? :-o :?

trodde de fikk det hvis de lå på hardt underlag jeg men har visst tatt helt feil, bra jeg ikke forer på olivers da for da hadde vell dyrene fått liggesår, mine hunder har aldri hatt liggesår og de får RC.

nei liggesår kommer nokk av at underlaget hunden ligger på er for hardt og ikke på grunn av fôret den spiser.

den ene schæferen jeg passet en gang i tiden hadde liggesår men når eieren fant en gammel dyne på loftet og brettet den en gang og gav den til hunden så la han seg alltid på den og da forsvant liggesårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at fòret kan ha noe med liggesår og gjøre, kan nok ha rett i det de sier. Har hørt om flere som har byttet til et sensible fòr, og at liggesårene da tildels har forsvunnet .....over litt tid. Tror også i tillegg at det blandt annet har noe å gjøre med Omega 3 innholdet.

Buffey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får omega 3 allerede' date=' men noen som kan da anbefalle et annet for? Litt OT:)[/quote']

Jeg vet at Por Plan har et fôr med fisk som skal være helt utrolig bra mot dårlig pels, og sikkert da mot disse liggesårene, siden hunden får i seg mer omega 3 og det fisken har i seg.

Chicka har veldig bra pels, men jeg vet at jeg hadde brukt dette fôret dersom jeg hadde hatt hund som hadde dårlig pels. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet mitt er jo da at han ikke vil ligge på noe mygt:s han liker jo og ligge hardt:S

Synes det var litt rart ja... Skal til vet'n om ikke så lenge så da kan han kanskje anbefalle noe.

Du kan jo vurdere å lage puter som du setter på hunden?

Kommer selvsagt an på hvor ivrig du er etter å få bort "flekkene" da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Var innom dyrebutikken idag og spurte om de hadde noen råd pga av Serchaj's liggesår, de er ille han har ikke hår i det hele tatt på "albuen" eller hva det heter, vel, det ser ikke pent ut i det hele tatt, han har ordelig underlaget både der han sover om natten og ute i hundehuset.

De sa at det ikke fantes noen midler til å behandle det med og at det kom av for'et jeg forer med, og da lurte jeg på om flere har opplevd det? Jeg forer med olivers.

hvor får man kjøpt den olivers da?

For noen dyrebutikker er sånn at di finner på en grunn, så du skal kjøpe foret DE har i butikken SIN. For jeg var i en butikk (akkurat da gik jeg på labb) og dama spurte litt om hvilket for jeg brukte, og jeg svarte labb, men da sa ho SÅ MYE dritt om det foret, (og jeg må si jeg ikke har merka noe forskjell fra labb og til andre fòr typer..

Frekke er noen,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Men problemet mitt er jo da at han ikke vil ligge på noe mygt:s han liker jo og ligge hardt:S

Synes det var litt rart ja... Skal til vet'n om ikke så lenge så da kan han kanskje anbefalle noe.

Vil han ikke ligge i sofaen heller?

Jeg har ei kanin, hun fikk ligge sår for en stund siden. Da smurte jeg såret med vaselin (gul boks). Hun fikk pelsen tilbake, og er helt fin :D

Har også hørt at man kan smøre zink salve på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere å lage puter som du setter på hunden?

Kommer selvsagt an på hvor ivrig du er etter å få bort "flekkene" da...

ER VELDIG ivrig..

hvor får man kjøpt den olivers da?

Får det på døra!:D

Vil han ikke ligge i sofaen heller?

Han er for det meste ute, men nei.. Han liker det ikke spesielt godt, han ligger der kanskje i 5 minutter så hopper han ned og legger seg på gulvet..

Jeg har nå sluttet å före på olivers.. Han får eksen av det.. Desverre, pga at det funket så bra ellers og på den lille med matvegring også... Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi fikk som råd å legge groblader på liggesårene til hunden hennes. Det beste er vel å mose bladene til en slags "pesto" :D og så feste det på en eller annen måte... Yrja har også liggesår, hun har hatt det helt siden jeg fikk henne da hun var to år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...